Első autót egymillió környékén

2018.05.14. 09:36

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok. A keret a fent említett összeg, illetve az ezen felüli szerviz, átíratás, és hozadékai. Mivel sokat vezettem a családi 1.9 PD-t tetszenek az ezzel a motorral szerelt autók, ezek közül is leginkább az ARL jelzésű, viszont korábbi cikkekből az jött le, hogy egy sima TDI megbízhatóbb lehet. Böngésztem az itthoni kínálatot, a legtöbb ilyen már a 300.000 km-t közelíti, azonban ez nem tántorít, a miénket 450 ezerrel adtuk el.

Másik oldalról viszont szívesen választanék benzineset is. Az E46-os BMW formája számomra elég megnyerő, kifejezetten 320Ci-t találtam (M52TUB20), ami nagyon tetszett, viszont ezek is koruknak megfelelő futásteljesítménnyel rendelkeznek (remélhetőleg). Ez az ár mennyire tükrözi a valóságot?

Fenntarthatóság szempontjából gondolom egy BMW drágább lenne, viszont én úgy gondolom, hogy egy szebb autó járna ezért.

Érdekelne, Önnek milyen tapasztalata van az említett autókkal kapcsolatban, milyen buktatói lehetnek, illetve mi az, amit még ajánlana?

A várható éves futásteljesítmény 25.000 km körül alakulna, javarészt autópályán.

Válaszát előre is köszönöm,

Márk

Kedves Márk!


A régi adagolós 1.9 TDI megbízhatóbb az egyszerűbb befecskendezés miatt, de a PDTDI-nek sincs baja. Már sok ilyen átment a kezem között, de még sosem kellett PD elemet cseréltetnem vagy javíttatnom. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy nem tud elromlani, mert az autónak két rendszám közti része bármikor elromolhat.

IMG 9126

Az egymillióért kapható E46-osok legnagyobb problémája a rozsda, és ennek a javítása is kerül a legtöbbe. A legtipikusabb rozsdásodási helyek a hátsó sárvédő és a hátsó lökhárító találkozási helye, illetve az első sárvédő ívek, de a küszöböket, ajtók alját is alaposan meg kell nézni. Itt találja meg ezeket képen. Az M-es motokódú hathengeresek elég megbízhatóak, de olajfogyasztása lehet ezeknek a motoroknak. Ha BMW mellett döntene, próbáljon meg egy olasz importos autót keresni, mert azok sokkal kevésbé vagy egyáltalán nem rozsdásak. A Ford Focus II-esek is jók, ebből inkább a benzineseket venném.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.