Az öreg PD TDI örökké tart - vagy mégsem?
Pont ezt nem vártam a mindenki által dicsért 105 lovas PD TDI motortól. Később pedig kiderült, hogy nagyon is várható volt már.
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok. A keret a fent említett összeg, illetve az ezen felüli szerviz, átíratás, és hozadékai. Mivel sokat vezettem a családi 1.9 PD-t tetszenek az ezzel a motorral szerelt autók, ezek közül is leginkább az ARL jelzésű, viszont korábbi cikkekből az jött le, hogy egy sima TDI megbízhatóbb lehet. Böngésztem az itthoni kínálatot, a legtöbb ilyen már a 300.000 km-t közelíti, azonban ez nem tántorít, a miénket 450 ezerrel adtuk el.
Másik oldalról viszont szívesen választanék benzineset is. Az E46-os BMW formája számomra elég megnyerő, kifejezetten 320Ci-t találtam (M52TUB20), ami nagyon tetszett, viszont ezek is koruknak megfelelő futásteljesítménnyel rendelkeznek (remélhetőleg). Ez az ár mennyire tükrözi a valóságot?
Fenntarthatóság szempontjából gondolom egy BMW drágább lenne, viszont én úgy gondolom, hogy egy szebb autó járna ezért.
Érdekelne, Önnek milyen tapasztalata van az említett autókkal kapcsolatban, milyen buktatói lehetnek, illetve mi az, amit még ajánlana?
A várható éves futásteljesítmény 25.000 km körül alakulna, javarészt autópályán.
Válaszát előre is köszönöm,
Márk
Kedves Márk!
A régi adagolós 1.9 TDI megbízhatóbb az egyszerűbb befecskendezés miatt, de a PDTDI-nek sincs baja. Már sok ilyen átment a kezem között, de még sosem kellett PD elemet cseréltetnem vagy javíttatnom. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy nem tud elromlani, mert az autónak két rendszám közti része bármikor elromolhat.

Az egymillióért kapható E46-osok legnagyobb problémája a rozsda, és ennek a javítása is kerül a legtöbbe. A legtipikusabb rozsdásodási helyek a hátsó sárvédő és a hátsó lökhárító találkozási helye, illetve az első sárvédő ívek, de a küszöböket, ajtók alját is alaposan meg kell nézni. Itt találja meg ezeket képen. Az M-es motokódú hathengeresek elég megbízhatóak, de olajfogyasztása lehet ezeknek a motoroknak. Ha BMW mellett döntene, próbáljon meg egy olasz importos autót keresni, mert azok sokkal kevésbé vagy egyáltalán nem rozsdásak. A Ford Focus II-esek is jók, ebből inkább a benzineseket venném.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
