Három gyerekkel a kispöcsű boyracerek között - kommentelők, segítsetek Anettnek választani!

2023.11.12. 16:42

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Marci!

Tanácsot szeretnék kérni első autó vásárlásával kapcsolatban. Épp csinálom a jogsit lassan a negyvenhez közeledve, három gyereket kell majd szállítanom a hátsó ülésen, és jó darabig nem fogok másikat venni, vagyis jelenleg két autósülést és egy ülésmagasítót, később meg két fiút és egy lányt kell elhelyeznem úgy, hogy kisebb távokon (max 35 km) ne legyen nekik kényelmetlen. Apukámnak Fábiája van, anyukámnak Sparkja, utóbbiban érthető módon azért szorulnak. Vezetni Fiat Punton tanulok és nagyon megszerettem, de csak két fejtámlája van, és emiatt nem vennék, mert aggódnék a középen ülő gyerek biztonságáért. Tipot vezettem 2 alkalommal, de annyi elég is volt, mert valamiért kényelmetlen volt. Nagyon magasnak éreztem a kuplungot, a lábujjam cserébe szorult és nem láttam ki belőle. Hagynám is az egészet a fenébe, de valahogy ki kell jutnunk a faluból a vonatig.

Tudna nekem ajánlani egy olyan autót, ami olcsón fenntartható kis távokon, belefér három gyerek hátra és hasonlít a Puntora, vagy könnyű egy vén szamárnak is átszokni rá? Oké, később bármit meg lehet majd szokni, de nekem már a Tipora váltás is elvette a kedvem a vezetéstől 2 hétre és megutáltam minden autót, ami fehér. Árban az 1 millió körüli, azt kicsit meghaladó jármű lenne jó, nyilván használtan. Kinézetre nem adok, ennyiért sajnos nem tudom majd kivédeni, hogy a kispöcsűek kétszázzal előzzenek lehetetlen helyeken, csak mert krumplisládát vezetek (lásd: anyám mandarinszínű Sparkja), amit biztonsági szempontból ismétcsak jó volna elkerülni.

Köszönettel,

Anett

Kedves Anett!

A feladat nem könnyű, akárcsak a helyzet, hiszen három gyereket biztonságosan és viszonylag kényelmesen szállítani alapból sem egyszerű feladat, hát még egymillió forint körüli keretből megoldani a vásárlást. A gond az, hogy a használtautón keresgélve óriási választékkal találja magát szembe az ember, ráadásul nagy a szórás, több fiatal és idősebb autót is kínálnak szinte ugyanazon az áron. Én azt javaslom, hogy az idősebbek közül csemegézzen, hiszen fiatal autót olcsón csak akkor kínálnak, amikor nem tudják eladni, mert mondjuk köztudottan problémás a típus.

Én a Nissan Note, Toyota Yaris Verso, Honda Jazz vonalon indulnék el.

Nissan Note:

  • bármelyik benzinmotorral megvehető
  • a rozsdásodás nem jellemző rá
  • erősebb, mint a Jazz
  • általában a legjobban felszerelt (Bluetooth, tempomat, klíma, stb).
  • az utastér anyagai nem túl tartósak
DSC06451
Fotó: Bolla György / Totalcar

Honda Jazz:

  • az örökélet
  • kifejezetten rohadós (tényleg)
  • az ára az egekben, mert Honda
  • gyér felszereltség (semmi, max klíma)
  • lassú, de cserébe nem eszik sokat
DSC 9254
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar

Toyota Yaris Verso:

  • bármelyik motorral megvehető (benzin, dízel, mindegy)
  • ez lesz a legtágasabb (egy akvárium kerekeken)
  • az 1,4 literes dízel bármit túlél és 4-5 litert fogyaszt
  • az 1,5 literes benzinessel kifejezetten dinamikus
  • felszereltsége hasonló, mint a Jazznek: klíma, elektromos ablak
  • hajlamos a rozsdásodásra, de nem vészes
toyota-yaris-verso-p2-2001-

Szóval én ezeket ajánlom, viszont hiszek a közösség erejében, vagyis a felsoroltakon túl én megkérném a kommentelőket is, hogy ajánljanak a célnak megfelelő autót, hátha felbukkan valaki, akinek pont akad is egy eladó példány, és nem akar átcseszni egy háromgyermekes anyukát.

Hajrá!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.