Nem mai csirke már, a bemutatója 5 éve volt, ennyi idő után más gyártók már új modellekkel jönnek ki.
A Citroënnél is megérkezett a házon belüli rivális, a C3 Picasso, ami jóval személyautósabb, de mégse tudta letaszítani a trónról a kedvesen bamba arcú furgon személyautó változatát. A jót minek elrontani jelszóval a cég nem is próbálta nagyon átfaragni. Minimális változássokkal indult neki a 2012-es évnek a ráncfelvarott Berlingó, csak az orrára kapott egy divatos ledcsíkot nappali fénynek, megvariálták az index helyét a fényszóróban és figyelem, új dísztárcsákat is kapott. Ezek mondjuk annyira jól sikerültek, hogy több tapasztalt kolléga is azt hitte, tényleg alufelni van a kocsin.
Apropó felszereltség, az idei évtől az egykori Multispace elnevezés már nem egy felszereltségi szint, hanem – hasonlóan a Peugeot Tepee-jéhez – a Berlingo és a Jumpy személyszállító változatát jelöli. A nálam lévő XTR csomag a Citroën Adventure-je, vagyis a hepehupásabb útra szánt változat. Ebbe beletartozik az emelt hasmagasság, persze ettől még minimálisan emelkedünk ki a Berlingók tömegéből, hiszen csak 15 milliméterről van szó. Alulra egy komolyabb kartervédő lemezt kaptunk, és szürke színű lökhárító betétek teszik teljessé az összképet.
A legérdekesebb extra a Grip Controll. Ez sajnos nem a régi XTR-ek önzáró difijét takarja, hanem a 21. század kamuterepjáróinak költségcsökkentő megoldását, az kipörgésgátlóval imitált villanysperrt. Ezt a műszerfalon található tárcsával kapcsolgathatjuk különböző programmódokba, bár amikor a Bokorban rendezett Traktormajális után egy kavicsos, kimart emelkedőn kipróbáltuk, nem találtam nagy különbséget a változatok között, mindegyikben felkaparta magát, hó meg pont nem volt a 25 fokban sehol. Persze ettől még nem lesz terepjáró, de a tanyára a saras földúton bátrabban vághatunk neki.
Belül nem sok változás történt, sajnos a pohártartók is ugyanolyan alacsonyfalúak. De ez a legnagyobb baja, igazából egy jól átgondolt beltér, rengeteg zárható rekesszel. Még a padlóba is jutott az utasok lába alá, ha esetleg éppen csempészni volna kedvünk. A nálam lévő modellben a hátsó sorban nem kivehető, csak előre hajtható ülések voltak, ezt most éppen Modul 1 csomagnak hívják és az XTR verzióhoz szériában jár.
Ennek a csomagnak is része a központilag elektronikusan kapcsolható gyerekzár és a mindent elnyelő és kivehető konzol a két első ülés között. Ebben konkrétan három másfél literes palack eltűnik úgy, hogy már benne van két fényképezőgép, miegymás. A XTR-hez feltehetőleg az emelt padló miatt nem lehet rendelni a Modul 2-nek nevezett csomagot, amivel hétszemélyessé válik a Berlingó. A hétszemélyes változattal ellentétben itt kemény csomagtértakarót kapunk a kocsihoz, ezt nem is tudtuk úgy elrejteni, mint a korábban nálunk járt modellben.
Az utasaim nem panaszkodtak a hátsó ülésekre, és a bepróbált gyerekülések is kényelmesen elfértek egymás mellett. A hátul utazók ugyan nem kaptak saját szellőzést, de a kidönthető üvegek jóvoltából azért nem volt panasz. Ha mégis aggódnánk emiatt, még mindig megrendelhetjük a Modutop csomagot, amivel a tetőbe integrált szellőzőkön kívül panorámaablakot és újabb csomagtároló rekeszeket kapunk.
A kocsiban a középső (75, 90 és 110 lóerő) 1,6 literes dízel motor volt, de egyáltalán nem találtuk kevésnek a 90 lóerőt se, és a hangja se volt bántó. Mivel viszonylag sokat autópályáztam vele, egy hatodik fokozatot és egy tempomatot elviseltem volna. Sajnos, míg az utóbbit a többek között tolatóradart is tartalmazó Detection csomagban megvehetjük, előbbit egyik változathoz se. Azért így se volt vészes, de ha sokat pályázunk, jól jönnének.
A kocsi jelenleg tízezer forint híján ötmillióba kerül. Ha az extrákat (Grip Controll, automata klíma, USB) is rászámolom, akkor már közel 5,5 millióért kaphatjuk meg. Az ikertestvér Peugeot Partner Tepee Outdoor felszereltséggel, azonos motorral, extrák nélkül 5 555 000 forint. Egy rövid tengelytávú 1,6 literes CRTDI VW Caddy már közel 6 millió. Az árlistákat nézve csak a Fiat Dobló Panoráma megy alá a Berlingó árának, a 90 lovas dízel Dynamic változatot már 4 690 000 forintért megkapjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
