
Behuppanok a két szénszálas teknőből, némi szivacsból és bőrből összerakott (egyébként a masszív tartása ellenére is valószerűtlenül kényelmes) ülésbe. Lenyúlok, a süllyesztékben két, hideg fémkallantyút tapintanak az ujjaim. Az ülőlap formájú az ülőlapot állítja, a háttámla formájú a háttámlát. Logikus, nem?
A túloldalra a portugál Goncalo Gomez FIA GT- és F3-versenyző pattan be. Mutogatja a négyállású menetdinamikai kapcsolót, a potmétert, amivel a váltások sebességét 0,2-1,0 másodperc között lehet állítani. A hatgangos, robotizált, szekvenciális váltó az egyik végletben durván (Sport üzemmódban hatalmas dörrenésekkel) kapcsol, a másikban finoman pakol, de egy automatánál azért sokkal mechanikusabban. A fogaskerekek még halkan zsizsegnek is kis fordulaton, ahogy egy igazi versenyautótól várnánk.
A műszer színt vált az alap-menetdinamikai állások és a Sport üzemmód között, s az egész LCD-panelt, amin megjelenik a fordulatszámmérő és a sebességmérő, gombbal el lehet mozdítani, mint valami paravánt, hogy más elrendezésű műszeregységet kapjunk. A hifi Harman-Kardon, és külön ehhez az autóhoz készült (extra könnyű is), a Bridgestone gumik is LFA-specifikációjúak, tehát növelt oldaltartásúak. Zseniális az egész.

Végre a pályán rongyolunk. Melegítünk, egy laza kör, majd a következőt már keményen tolja Goncalo. A hang fenomenális, normálisan az ilyenért jegyet kérnek, nyikorgó zsöllyeszékben kell ülni és öltönyt húzni. Minden terhelés más énekes, minden fordulatszám más szólam, a tompán gonosz, száraz trombitálástól a gyomorban érezhető mély dübörgésen át az F1-es versenyautók agyongyilkolt üvöltéséig minden megvan a skálán. A hangot a Lexus kérésére a Yamaha tuningolta ilyenné, és tudják – ők versenyzongorát, a világ legjobb fuvoláit és stúdiómonitorokat is gyártanak, van tehát fogalmuk arról, mi szól jól.
A kocsi úgy szaggat bele a láthatatlan sikánba a dombtetőn túl, hogy érzem – az elején még alig van tapadásunk, közben kapják csak el a Bridgestone-ok az aszfaltot. Majd Goncalo kapcsolja a Sport módot, és itt kezdődik az igazi show. Minden váltás két ökölcsapás – egy elölről, az autótól, egy pedig hátulról, a támlától, amikor visszahuppan a fejünk.

Visszagangolások közben színpadiasabbak a duplakuplungos gázfröccsök, mint egy Ferrariban, s a fordulatszámmérőt szemmel követni ugyanolyan képtelenség, mint a légy szárnyát figyelni röptében. Naja, ez a motor 0,6 másodperc alatt pörren alapjáratról 9000-re és vissza, esélyünk sincs trackelni. A kanyar? Valamennyi vicces nyakizom-torna a kigyúrt trénerrel, és mindegyiknél kiderül, hogy a tréner az erősebb...
A csávó csodásan vezet, szuper aranyosan magyaráz, minden pillanatát élvezem a három körnek, amennyit visz, de baromira viszket a tenyerem, hogy végre én foghassam már azt a pici, karbon-bőr kormányt. Helycsere, finom fémkallanytúk rángatása, helyzet beállít, légzsákos öv becsatol (de van térdlégzsák is), mehetünk.

Az a motor... Az uralkodik az egészen. Bár a pici autó pici motorterében se tűnik nagynak a V10-es, azért nem árt tudni, hogy 4,8 literes. A hengerszögei nem 90 fokosak, mint például a Viperéi, hanem csak 72, mert így a kettesével párosított hajtórudaknak nem kell eltolni a csapokat a főtengelyen. Ezek a hajtórudak pedig kovácsolt titánból készülnek, miként a szelepek is, az erősített szelephimbákban olajfuratok vannak, a dugattyúk is kovácsolt alumíniumból készültek. Hengerenkénti pillangószelepek, 12-sugaras befecskendező-fúvókák, magnéziumöntvény szelepfedél és még ezer apró dolog vezet oda, hogy 8700-on 560 lóerőt és 6800-on 480 Nm-t adjon le. A fajlagos teljesítménye? 117 LE/l – és tízhengeres... De nem véletlen, hogy 30 ezer kilométer után is tökéletes, hiszen ugyanott készült, ahol korábban a Formula-1-es motorokat gyártották.

Már a bemelegítő körön is igen gyorsan megyek – valahogy természetesnek tűnik. Aztán jön a Sport mode, a headbanges rész, eleinte kicsit hamar elváltok, mert a fülem egyszerűen nem akarja elhinni, hogy ennyire lehet húzatni a motort. És közben szörnyű dolgok történnek, borzalmas G-k nehezednek a testünkre, a motorzaj pedig a legédesebb kín, amit valaha megéltem. Ha érdekli önöket élőben is, készítettem róla videót is, azt kérem, nézzék meg itt.
Az élmény hasonlít a Ferrari 458 Italiához, de az LFA még színesebben szól, a bódéja még egy kicsit masszívabb, és mivel keskenyebb, jobban is érzem. Még a vezetése is kevésbé izzasztó, fizikailag annyira vesz igénybe, mint egy Yaris.

Hat kör a játék – nagyon kevés, de mihez képest? Imádom az LFA-t. Ez egy isten, autónak öltözve. Én meg alistenné válhattam a volánja mögött, persze csak azért, mert ez a szerény, döbbenetes, bár zajos zseni elhitette velem, hogy az vagyok. Veled is elhitetné, hidd el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
