Mindenhol otthon vagy

Bemutató: Hymer BMC-T 680 - 2019.

2019.12.07. 13:47 Módosítva: 2019.12.07. 15:14

Nyáron a Totalbike 24 versenyen nálunk vendégeskedett a Hymer egyik legnagyobb, még B kategóriás jogsival vezethető lakóautója.

félintegrált lakóautók családjába tartozik. Ez annyit tesz, hogy az autó eleje az eredeti furgon fülkéje, míg a B oszloptól hátra egyedi építésű felépítmény van. Ennek előnye, hogy olcsóbb megépíteni, és könnyebb adaptálni a biztonsági kiegészítőket, mint az adaptív tempomat vagy a ráfutásgátló. A másik előnye főleg a későbbi tulajdonosoknál jelentkezik, hiszen a full integrált modelleknél kb. minden egyedi és drága, itt legalább a fülke részei egy tömeggyártott autó alkatrészeiből áll össze.

Kis kellemetlenség, hogy a félintergáltakban van egy – adott esetben elég komoly, 229 centis – kiugrás a fülke után, amire menet közben, szűk helyeken nem árt vigyázni. A kiugrás miatt a jókora tükrök is kijjebb kerültek, így éppen a BKV-buszok és kamionok tükreinek magasságába kerültek, erre is figyelni kell. Meg a magasságára se árt, bár 296 cm nem kiugró a kategóriában.

A félintegrált modellek egyik oldalhajtása az alkóvos fülke, ami jó magasan a fülke fölé nyomuló bódét jelenti. Ilyen például Pere Laci Ducatója, Göbi exLT-je is vagy az egykori expedíciós LT is. Hátránya a nagy magasság, előnye, hogy sokszor fix az ágy, így nem kell azzal vacakolni induláskor.

Kapcsolódó
A végállomás: lakóautó

A végállomás: lakóautó

Nem akarok senkit meggyőzni, hogy a lakóautó jó. Ha valakinek nem tetszik, csak egyetlen dologra kell figyelnie: hogy ne vegyen.

Mostanság ezek kezdenek kimenni a divatból, inkább a tesztautó megoldása kezd elterjedni, aminél az első ágy normál állapotban besimul a plafonba,  alváshoz le lehet ereszteni. Ebben modellben elektromosan engedhető-emelhető ágy volt, amit egy kulccsal lehet biztosítani a nem szándékos leengedés (vagy a vicces barátok) ellen. Előnye, hogy nem kell akkora külső magasság, hátránya, hogy leeresztett állapotban némiképp megnehezíti a mozgást a fülkében, mivel az étkező részre ereszkedik.

Az autó a fülkétől hátrafelé magával hordozta a korábban tesztelt full integrált modell előnyeit, mint például a dupla padlólemez. Ennek előnye télen jelentkezik igazán, hiszen minden cső, ami esetleg elfagyhat, már a fülke fűtött részében fut. A másik előny, hogy egy csomó extra tárolóhelyet nyerünk a kocsi aljában. Tárolóhellyel amúgy jól el vagyunk látva, mert a hátsó részben a garázs irtózatos befogadóképességű, akár 350 kg-ot elbír, és simán be lehet rakni egy robogót is.

Kapcsolódó
A legmenőbb Mercedes

A legmenőbb Mercedes

Ami az új Sprinter, bár a bőségesen elszórt emblémákon túl nem sok utal erre.

A kényelmet ebben az autóban új szintre emelték, a lakóautóktól szokatlan módon itt ugyanis külön volt a vécé és a zuhany. A zuhany rendes zuhanyfülékben kapott helyet, félig átlátszó ajtóval, ami okozhat érdekes pillanatokat, ha nem egy pár lakózik éppen. Talán emiatt is volt az a megoldás, hogy a wc ajtót kitárva le lehetett szeparálni a zuhanyfülkét (és az mögötte lévő ágyat) a kocsi többi részéről.

A hűtő ebben az autóban a lakókban megszokott hármas üzemű (LPG, 12 és 230 volt). Ha az erőforrások engedik, automata módban használva kb. elfelejthetjük. A kocsi indításakor 12 volton megy, leálláskor átkapcsol gázra, ha bedugjuk a konnektorba a kocsit, akkor pedig 230 voltról hűt, nem is rosszul. A Totalbike 24 órás robogóversenyen az év legmelegebb napjait éltük, de jól bírta a rendszer, ellentétben a saját 86-os Eriba Novám sokat látott hűtőjével, amiben elég langyoskás volt a légkör.

Az autóba már nem sok extra fért volna, de sajnos a klíma is ezek között volt. Ez a fent említett versenyen igencsak hiányzott, sajnos a beépített szellőzőrendszer és a nyitott ablakok nem sokat érnek, ha már úgy igazán bedurran a nap, ami ráadásul a paddock elrendezése miatt nagyjából egész nap tűzött a kocsira. Szóval a leendő tulaj helyében bevállalnám a tetőklímát (azóta a tesztelt autóba be is került). Cserébe egy 6 kW-os, LPG gázos Truma Combi bojler adja meleg vizet és télen a fűtést,  ez a korábbi tapasztalatok alapján bőven elég, fázni tuti nem fogunk benne. Ennél jobb csak az E változata lenne, amivel a kempingben tisztán elektromosan tudnánk fűteni, meleg vizet gyártani, tartalékolva a gáztartályokat a vadkempingezésre.

A konyha sem az eddig rendszerint látott mosogató/tűzhely kombó. A munkalapot egy finom ívvel befordították az utasülések mögé, és így már kényelmesen elfér külön a 3 állásos tűzhely és a mosogató. Nagy örömömre utóbbit egy rendes fa lappal lehetett lefedni, így, ha a kocsiban főznénk, jóval több helyünk van.

A cuccoknak rengeteg tárolóhely akad, és bár van rajta biciklitartó, ha nem töltjük meg a hátul lévő 350 kg terhelhetőségű garázst, a bringa még oda is befér. A nagy pakolászásban csak arra kell figyelni, 3,5 tonna alatt maradjunk. Erre, vagyis, hogy még B kategóriával vezethető, utal a jármű nevében  (BMC-T 680)  a B betű is.

Az autó alapját egy Mercedes Sprinter 314-es adja, 2,2 literes, 143 lóerős Euro 6c motorral és kézi váltóval. Ez nem bizonyult kevésnek, pedig az autó menetkész tömege 2975 kg. Ebben benne van a két gáztartály, 20 liter víz, 90%-ra töltött üzemanyagtank, a sofőr és 10 kilót számolnak méterenként a cuccoknak. Átlagosan 11 litert evett, úgy, hogy volt a túrában autópálya és város is bőven. Ez azért nem rossz ekkora kasznitól. A konkrét modell így igen jól felszerelve 100 ezer euróba kerül. Ezért egy nagyon kényelmes, jól irányítható, klímás, körfűtéses és külön vécés lakóautót kapunk, amivel napokig csavaroghatunk, akár a civilizáció érintése nélkül, mégis a civilizáció kényelmét megtartva.

A lakóautót a HYMER magyarországi forgalmazója, a VPT-Caravan biztosította.

Az oldalról ajánljuk

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22