Nem az utak királya, de minimum a középvezetője
Használtteszt: Lexus IS 250 - 2006.
2006-ot írunk: elindult a New Horizons, az első űrszonda, ami a Plutót kutatja. Augusztus 26-án volt egy Budapest Parádé. Abe Sinzót megválasztották Japán miniszterelnökének. Kiszivárogtattak egy záróbeszédet, ami okozott ezt-azt. Na meg legördült a gyártósorról ez a második generációs Lexus IS250. Azóta eltelt 18 év, a New Horizons már rég elhagyta a Plutót (meg a Naprendszert), Budapest Parádéból több nem volt, Abe Sinzót lelőtték, az a kiszivárgott felvétel pedig még mindig a közbeszéd része. Az IS250 pedig még mindig forgalomban, és köszöni, jól van.
Amikor nyugdíjazni kellett az első generációs IS-t, akkor a testvére, a Toyota Altezza örökre eltávozott. Így az IS második generációja megkaphatta a Lexus akkori formatevezési filozófiáját az L-finesse-t. Ez egy kupészerűbb, fastback profilt jelentett a mai napig használt nyílhegy motívumokkal. Az előző generációhoz képest az új IS nemcsak minden dimenziójában nagyobb, hanem gömbölydedebb és ingerszegényebb is (szerintem), viszont a prémium érzet is erősebb lett.
Ezzel a radikális változtatással az IS szerintem elvesztette az első generációra jellemző sportos karaktert (ezt az IS F nagyjából korrigálta), így már inkább csak egy luxusszedán, mintsem sportos luxusszedán. Pedig a 2,5 literes V6-os (4GR-FSE) a maga 208 lóerejével és 252 Nm nyomatékával a mai napig nem sorolható a gyenge autók közé, lehetett kérni össz- vagy hátsókerék hajtással, hat gangos kézi vagy automata váltóval párosítva.

Bejáratott, nem leharcolt
A tesztben szereplő darabot automata váltóval és hátsókerék hajtással rendelték anno, amit mostani gazdája 2021-ben vásárolt. Még ugyanebben az évben a fékbetétek, féktárcsák cserélve lettek - bár ezek átnézése/cseréje ismét időszerű. Tavalyelőtt csak egy akksicserén esett át az autó, tavaly pedig új izzókat, váltóolajat és szűrőket kapott.
Alkatrész | Ár | Márka |
Olajszűrő | 4973 Ft | Mann-Filter |
Kuplung szett | 258 827 Ft | Aisin |
Lengőkar (hátsó) | 12 588 Ft | Japanparts |
Lengéscsillapító (első) | 68 500 Ft | Japanparts |
Akkumulátor (70 Ah B+) | 58 586 Ft | Bosch |
Fékbetét (hátsó) | 11 989 Ft | Japanparts |
Légszűrő | 5898 Ft | Nipparts |
Motorolaj (5W-30) | 6998 Ft | Castrol |
A szűkös cserelista nem nagy csoda: a 4GR-FSE egy eléggé megbízható motor, ha időben megkapja a kötelező szervizeket, folyadékcseréket. Viszont tipikus hibák közé sorolható a kokszosodás, ami egyenetlen alapjárattal, csökkent teljesítménnyel és magasabb károsanyag-kibocsátással járhat, így ennek gyakori ellenőrzése ajánlott. A jelen típussal ilyen probléma még nem volt – legalábbis mostani gazdájánál.
Cserélték a jobboldali ajtókat, de ez észrevehetetlen. Az autóban jelenleg csak a parkolóradar nem működik, de a tulaj elmondása szerint ez is csak emberi mulasztás, pontosabban egy rossz kábelezés miatt van így, maga a szenzor hibátlanul működik.
A 18 évéből a fényezés simán letagadhatna tizet, legnagyobb harci sebe egy lakossági meghúzás eredményeként ékeskedik az első lökhárító bal szélén. Az ilyen hibák 150 ezer kilométeren túl már általánosak.
Az autó beltere hozza a kétezres évek stílusát, bár a műanyag faberakás (nekem bármennyire is tetszik) inkább a '90-es éveket jellemzi. Ebben a modellben kijelző nincs, még az analóg korszak egy leköszönő darabja, amiben mindent gombokkal és tekerőkkel állítunk. Klíma? Gomb. Ülésfűtés-szellőztetés? Tekerő. Rádió? Gomb és tekerő. Egyedül a kulcs nélküli indítás mondható modernnek (de ezt már pl. a kor néhány Toyotája is tudta - szerk.).
A műanyag elemek jól tartják magukat, a kabinban semmi sem recseg, minden stabilan a helyén van, nagy tempónál is alig szűrődik be szélzaj. Az elektromosan hat ponton állítható bézs bőrülések még mindig nagyon kényelmesek, nincsenek kiszakadva.
A hátsó sorától ne várjunk semmit, értem ezt leginkább a lábtérre. Relatíve magas vagyok a 184 centimmel, de a rám beállított első ülés mögé már nagyon szűkösen tudtam csak bemászni, és elkerülhetetlen volt, hogy a térdem érintkezzen az ülés támlájával. Rövidebb utakon ez kibírható, hosszabbakon már semmiképpen.
Más utakon jár
Az IS-t leggyakrabban a BMW E90-hez szokták hasonlítgatni, de ebbe a ligába tartozik az B7-es A4 és a W204-es C osztály is. A fent soroltak közül talán az IS a legnyugodtabb, ugyanis V6-os motor és hátsókerék hajtás ide vagy oda, a Lexus nem arra tervezte, hogy te legyél vele a leggyorsabb a következő piros lámpáig. Az indítógomb alá rejtett PWR kapcsoló mondjuk nem erről árulkodik, ahogy az sem, hogy S-ben az automata tiltásig hagyja elpörögni a motort. A váltó még így sem a leggyorsabb, kormányzása pedig egyértelműen azt kommunikálja, hogy ezzel az autóval te kényelmesen eljutsz A-ból B-be, de komolyabb adag adrenalinról szó sem lehet.
Húszdé helyett nézd meg ezt: IS
A magyarok megőrültek és tonnaszám hozzák haza a használt 20d-ket. A prémium márkával olcsón közlekedés túl csábító ahhoz, hogy körbenézzenek: nem csak BMW van a világon.
Ezáltal élményt akkor nyújt igazán, amikor pihenésnek fogod fel a vezetést, ezt az autó egy csöndes, kényelmes úttal hálálja meg. Nem azért vagy az úton, hogy annak a királya legyél, de ha kell, leszel a középvezetője.
Ez az IS célja: elvigye a senior középvezetőt az agglomerációban található kertes házából a belvárosi iroda mélygarázsáig a kor lehető legnagyobb nyugalmában, miközben a gazdasági rádió reggeli műsorát tudja hallgatni. Hazafele talán becsusszan egy-egy jazz – ugyanis lehetett Mark Levison hangrendszerrel is kérni, igaz, a gyári sem rossz.
Ezt a zent egy dolog tudja igazán megzavarni: a felfüggesztés. Akármennyire stabil az autó egy dinamikusabb kanyarvételnél, a magyar utak minőségén elvérzik. Olyan pontosan éreztem benne minden egyes kátyút, hogy már fájt a szívem az autóért. Így a belváros egyes részein inkább arról szólt az önfeledt A-ból B-be jutás, hogy feszülten figyeljem az utat az autó épsége érdekében. Mivel nekem még nem volt lehetőségem E90-et és W204-et vezetni, ezért megkérdeztem Balló Marcit, hogy ezeket milyen érzés volt a városban vezetni. Elmondása szerint a Mercedes volt a három közül a legkényelmesebb, amit a Lexus követ. A BMW-nél pedig jelentősen befolyásoló tényező, hogy M-es rugók vannak-e alatta, vagy sem. Viszont szerinte nagy sebességnél a Lexusé a legrosszabb, ugyanis a két modellel ellentétben ez elpuhul és a kormányzása is sokkal érzékenyebb lesz.
A fogyasztás nem tartogatott meglepetést. 2.5-ös szívómotorja az 1,6 tonna mozgatásához évszaktól függően 8-11 liter üzemanyagot kér 100 kilométerenként (hibrid változatot csak a harmadik generációtól kezdődően kínál belőle a Lexus, a hajtásláncnak megfelelő, jóval kedvezőbb fogyasztással). Egy vele egyidős BMW 325i is ilyesmi számokat produkál, a fogyasztása valahol a 9-10 liter közötti tartományban mozog. Valamint egy Mercedes C230 is beéri ugyanilyen fogyasztással, vagyis a Lexus kategóriájában nem kér se többet, se kevesebbet.
A hazai használtautó-piac árazása szerint a legolcsóbb darabért 1,4 millió forintot kell fizetnünk, ennyi pénzért csak dízelt kapunk. Ha benzinesre fáj a fogunk, akkor már lapozni kell párat, ugyanis a tesztírás pillanatában a legolcsóbb darabért 2,5 millió forintot kérnek. A vetélytársak közül egy 325i-ből a legolcsóbb 1,7 millióba kerül, míg a legolcsóbb Mercedes W204 C 230 2,9 millió forint.
A Lexus IS250 egy ésszerű döntés, ha az ember nem egy kimondottan izgalmasan vezethető autóra vágyik, hanem inkább egy kényelmes prémiumot szeretne, amivel nem ciki megjelenni céges vacsorákon. Mondjuk hátulra csak a kolléganőket ültessük be, de lehetőleg őket se vigyük messzire. Ha az autó külseje nem is nyeri meg őket, a bézs üléseket biztos szeretni fogják.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
