A tesztút 250 kilométeres kör volt Granadától Granadáig, jobbára autópályán és széles, három-négy sávos, kanyargós hegyi utakon, végtelen olajligetek között. Az aszfalt minősége olyan, hogy a magyar ember szeme könnybe lábad, keze ökölbe szorul tőle.
Ha egy hibbant terrorista fegyverrel a kezében arra kényszerítene, válasszak, mivel akarok járni: 406-os vagy 407-es kupéval, ugyancsak kínos helyzetbe kerülnék. A 406-os csinos, finom, gyönyörű, és megvan benne az a plusz, ami egy autót művészivé, időtállóan egyedivé tesz. 911-es, Karmann-Ghia, Alfa Spider; értik, mire gondolok.
A 407-es Coupé ezt valahogy nem tudja. Viszont annyival nagyobb, monumentálisabb, harapósabb, drabálisabb, hogy nem lennék képes helyette az elődöt választani. Ahogy a kecses, finom mozgású antilop és a lapos, rücskös krokodil közül is Bambi rokona tetszik jobban, de azért egy összecsapásban a hüllőre fogadnék.
Na jó, elnézést, krokodilhoz hasonlítani az autót erős. A 407 közel nincs olyan otromba, sőt. Bár az első túlnyúlása 5,5, a hátsó 8,5 centivel hosszabb, mint az erősen orrnehéz formájú 407 limuzinnak, a látvány mégis harmonikus. Azért ideírom a pontos számokat is: a 4,815 méter hosszú autó elöl 108, hátul 101 centiméterrel lóg túl a tengelyek vonalán.
A sajtóanyag szerint a 407 Coupé ragadozó nagymacskákéra emlékeztető arcot visel. Szerintem továbbra is harcsa, illetve dehogyis, a lökhárító oldalára vágott kopoltyúnyílásokkal ez már inkább cápa. Egy cápának pedig bajuszra sincs szüksége, így hát el is hagyták az ütközőcsíkokat a szélesre tátott száj mellől.
Azért ha a 407 Coupé tényleg cápa lenne, nagy bajban lenne. Beragasztott kopoltyúval nehéz lélegezni, márpedig a kétszer három hasíték csak dekoráció, ezeken át egy csepp levegő sem jut oda, ahová gondolnánk: a fékekhez. A sajtótájékoztatón az ezt firtató kérdésre szemrebbenés nélkül bevallották, hogy igen, ez csak dísz, akinek nem tetszik, annak bekaphatja a másik cápa, a vacogós.
Fontos modell lehet ez a Peugeot portfoliójában, temérdek V6-os tesztautót logisztikáztak el Spanyolországba. A közép-kelet-európai újságírókat Párizsban gyűjtötték össze, onnan létszámunkhoz mérten erősen túldimenzionált chartergéppel vittek minket tovább Granadába. Ekkora lábteret én még soha, semmilyen járművön nem mondhattam magaménak utazásaim során.
A tesztút 250 kilométeres kör volt Granadától Granadáig, jobbára autópályán és széles, három-négy sávos, kanyargós hegyi utakon, végtelen olajligetek között. Az aszfalt minősége olyan, hogy a magyar ember szeme könnybe lábad, keze ökölbe szorul tőle. A hosszú, elnyújtott kanyarok pedig a széles utakkal pont alkalmasak voltak a 407 Coupé igazi erényeinek kiemelésére: nagy tempónál is csendes üzem, szolid V6-morgással, direkt kormányzás, jól érzékelhető csúszáshatár. Azért még indulás előtt szóltak, hogy biztonsági hetet tartanak, és egy korábbi turnusban már volt, aki 90 euróval adózott az észrevétlenül törvényen kívülre gyorsuló csendes ragadozó kipróbálásáért.
Az Alhambra
Granada nevezetes épületegyüttesének, Európa utolsó arab uralkodói székhelyének építését I. Mohamed kezdte meg az al Hamra ("a Vörös") dombon, a IX. században emelt erődítmény mellett; 1238-ban, miután a mórok kiszorultak a cordobai kalifátus területéről. A komplexum méreténél fogva ugyancsak tekintélyesen magasodik Granada fölé, de az arab építészet hagyományainak megfelelően az egyszerű, sima, díszítetlen falak semmit sem árultak el a gyönyörű belső díszkertekről, szökőkutakról, a rendkívüli részletességgel dekorált termekről, a márvánnyal burkolt fürdőről.
A világtól elzárt muzulmán királyi székhelyen a szokásos finomságok között teltek a napok, vagyis rendszeresen hullottak a fejek, vak zenészek muzsikáltak a háremhölgyeknek, és láthatatlanul, erős ellenfényben fogadta a feszengő delegációkat a szultán, amíg 1492-ben Spanyolország katolikus uralkodópárja, Ferdinánd és Izabella meg nem hódította Granada városát. Az arabok kivonulását követően számos új épület, templom, ferences kolostor, laktanya is került a régiek mellé.
Az Alhambra később V. Károly kedvelt tartózkodási helye lett, épített is ide egy barokk palotát, ami elég meghökkentően hat a stílusidegen környezetben. A XVIII. században és a XIX. század elején a komplexum lepusztult, tolvajok lopták szét, bűnözők bújtak meg benne. Napóleon 1808 és 1812 között csapatai egy részét itt szállásolta el, a tornyok egy részét lebontották, más részeit felrobbantották. Az Alhambra tovább pusztult 1870-ig, akkor nemzeti műemlékké nyilvánították (azt, ami maradt belőle), és megkezdték részleges rekonstrukcióját. És most szép, látogatható, éjjelre kivilágítják, aki teheti, nézze meg, megéri!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
