Zene nélkül mit érek én?

Használtteszt: Hyundai Accent 1.3 LS Cool − 2004

2009.04.03. 00:07

Adatlap Hyundai Accent Ls Cool - 2000

  • 1341 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 86 LE @ 5500 rpm
  • 119 Nm @ 3000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.9 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km

Amikor ezt az Accentet legyártották, a többség még röhögve olvasta, hogy a Hyundai a világ ötödik legnagyobb autógyártója akar lenni. Aztán rádöbbentünk, hogy a cég milyen jól kopírozza a Toyota sikertörténetét, onnan kezdve, hogy Amerikában a vevőelégedettségi listák élére tört, ötéves garanciát adott és hasonlók, de még a prospektusaik is úgy néztek ki, mint a Toyotáéi. Lehet, hogy ez zavarta meg egyébként a japánokat, amikor az Aurist tervezték, mert azt hitték, hogy már többet kell nyújtani a puszta autónál.

A 2004-es Accent azonban még csak egy köztes mérföldkőnek tekinthető ezen az úton – vagyis picivel elmarad a kortársaitól, nem úgy, mint ma például az i30. Az Accentet 2000-től gyártották, és ha nem is sok sikerrel, de még a rali-vb-n is elindították a WRC kocsit, szenvedett is vele Alister McRae és Armin Schwarz. Aztán belátták.

2003-ban viszont megkapta a típus ezt az új orrot, ilyet ajánlott fel kipróbálásra nekünk Levi. Valószínűleg a formaterv tehet róla, az én fejemben régebbiként élt ez a modellt, pedig nem: 2006-ban még gyártották, tehát a legutolsó darabok szűk háromévesek. Viszonylag hosszasan árulták ki a készleteket itthon, az aktuális Accent később érkezett meg hozzánk, mint a vele azonos Kia Rio.

A Hyundai hazai múltjával kapcsolatban meg kell említeni, hogy a márkaképviselet és a hálózat elég zűrös múltra tekint vissza. Tesztünk szereplője már a gyári képviseleten keresztül került az országba, Levi második tulajként vette meg tizenpárezer kilométerrel. Persze a presztízs nem szériatartozék, de Levinek volt már korábban egy gömbölyű Accentje, ő már nem félt a marketing- és tartóssági mítoszok nélküli típustól.

Viszont ránézésre tényleg nem különleges kocsi. Szerintem e cikk olvasói közül sokan megesküdnének rá, hogy még sosem láttak ilyet az utcán. Pedig de. Sőt, használtan meglepően sok van belőle, nem is drágán. A legolcsóbb motor volt Levi autójában, az 1,3 literes, 86 lovas benzines, 12 szeleppel és Mitsubishi-hátszéllel, aminek egyszerű oka van: a koreaiak sokáig a japánoktól vették a technikát, a Hyundai a Mitsutól, a Kia a Mazdától, a Samsung a Nissantól. (Oké, a Daewoo a GM-től, de az egy másik sztori.) Volt egy nagyobb, 1,5-ös benzinmotor is, meg egy hasonló méretű, háromhengeres dízel is, a VM-től. Aki az Alfa 33 ősdízeleivel bármiféle kapcsolatot feltételez, nem téved, bár a Hyundai-féle motor közös nyomócsöves befecskendezésű volt.

Ahogy a Népítéletet átnéztem, ezekre a dízelekre volt pár panasz, bár az elégedetlenek nagyon kevesen vannak. A common railnek sajnos nem kell sok (víz a gázolajban) ahhoz, hogy a vevőelégedettséget hatékonyan rombolja. A kedvencem az az értékelő , aki a Képek az autómról rovatba Chris Rea Road to Hell című lemezének a borítóját töltötte fel. Amúgy sok gond nincs velük, a koraiaknál gond lehet a fényszórók foncsoraival meg egy-két aprósággal, amúgy pedig arra kell ügyelni, hogy ne legyen törött.

Ám a vevőelégedettség nagyon relatív dolog. Ha egy autótól nem vársz semmit, de olcsó és működik, elégedett leszel. Ha sokat vársz, mert drága, még ha alapvetően működik is, de gariban cserélni kell a kuplungmunkahengert, akkor azt mondod: egy xxx ne romoljon el ennyiért. Egy Hyundainál ilyesmi nem okoz traumát, Levit sem viselte meg, sőt, inkább imponál a gyártói gondoskodás. Meg az, hogy ezenkívül csak a normál karbantartásra volt szükség 15 ezrenként, továbbá kiégett egyetlen izzó (más példányok jobban fogyasztják ezeket): nagyjából százezret költött a kocsi szervizelésére, úgy, hogy már a 15 ezreset ő fizette, és már a hatvanezres is megvolt. Ami nem hangzik rosszul, még akkor sem, ha tudjuk: 90 ezernél aktuális egy vezérműszíjcsere. Hát ennyit a vevőelégedettségről.

Levi Accentje közepesen felszerelt darab, vezetőlégzsák és klíma van benne, négy ablakot mozgat villanymotor, viszont ABS nincs, aminek hiánya szerintem már 2004-ben is kissé gáz volt, de ez Magyarország. És rettenetesen szürke a belseje.

De vajon mire elég 1,3 liter? És mire jó a bódé, amit mozgat? Lapozzon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

2 órája
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16