Motorok innen-onnan, köbméterek az űrből

2008.02.26. 06:51

Adatlap Opel Agila Enjoy - 2008

  • 1242 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 86 LE @ 5500 rpm
  • 114 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 3 009 000 Ft

Óriási veszteség érte az autósokat. Főhet az autógyártók feje. Szegényebbek lettünk egy ikonnal. És még nagyobb bajban vannak mostantól a vevők. Itt az új Agila.

Kivonult a színről az utolsó, igazi, pozícióit az elenvéhásodó ( NVH = Nosie, Vibration, Harshness) világban is hősiesen tartó, filléres szükségmini. Mert az új Agila már nem a régi. Ennél nagyobb közhelyet az elmúlt húsz évben a nagy Juhász Elődtől sem hallhattunk, de a tények változatlanok: a szeptembertől megvehető Agila feladta elődjének motorizált esernyői ambícióit, és mostantól autó szeretne lenni.

Méretre megvan. Elöl széles, hátul is széles, és mivel elég meredeken ül benne mindenki, no meg a tető is jó magas, ezért valószerűtlenül sok benne a hely. Az opelesek büszkék is voltak a köbméterekre a bemutatón – nem győzték hangsúlyozni, hogy az Agilába valóban befér öt ember.

Hogy ezt minden jelenlevő el is higgye, a marseille-i bemutatón a szokásos egyterű-bálnák helyett – az Opelnek minimum valami Zafirát, még inkább Sintrát kellett volna bevetnie – Agilákat állítottak be shuttle service-re. És megtömték őket újságírókkal. Előállt az a helyzet, ahogy ebédelni szoktunk indulni a Totalcarból: három férfitest préselődött egymásnak a hátsó ülésen. Utoljára egy Nissan Tiidában ültem így, éppen itt, jobb hátul – hát az sem volt tágasabb. Sőt az ülés formája miatt abban talán rosszabb is volt a helyzet, mert állandóan a középen ülő Rácz kollégára tehénkedtem.

Persze a kísérlet közel sem volt meggyőző erejű, hiszen az Agilában középen szabványméret alatti kolléga ült. De az azért biztos, hogy négyen jól el lehet férni. Tehát jobban ültem, mint a Tiidában, pedig az Agila egy kategóriával kisebb autó. A csomagtartót miniautó-szokás szerint, találóan aktatáskákra szabták. Magas, iszonyatosan rövid és viszonylag széles. Arra vajon sose gondolnak a tervezők, hogy aktatáskás bizniszmenek éppen ilyen autókkal mutatkoznak a legritkábban? Egyébként az üreg olyan, mint matrjoska-babából az utolsó előtti: egy felhajtható padlólappal a szinte nem létezőt még tovább tudták osztani. Egy semmiből kapható két, még kisebb semmi. Hurá, egy r-rel.

Fentiek SI-mértékegységben kifejezve: a csomagtartó alaphelyzetben 225 literes (állítólag a szabványos, összecsukott babakocsi elfér benne), hátsó ülések nélkül 1050 literes, ami viszont elég tekintélyes. Aki csak furgonnak használja, imádni fogja, aki utasszállítónak, már most kezdje tanulmányozni a tetőbox-kínálatot. Ügyes fogás, hogy a háttámla (amely 2:3 arányban osztott) ledöntésekor az ülőlap udvariasan lejjebb ereszkedik, ezzel sík lesz a padló, rajta tehát vígan csúsztatgathatók a Faktum és Orgel fantázianevű IKEA-csomagok.

Mint tudjuk, az Agila a csomagtér-nyitót és a legkisebb motort leszámítva ugyanaz az autó volt, mint a Suzuki Wagon R+. És a japánok szülték. Nem kétséges, hogy a korábbi verziónál a Suzuki a Tetrapaktól vette át a prodzsekthez a dizájnereket – a régi Agila a sarkokon kívül egyetlen formatervezési fogást nem tudott felmutatni. Az Agilánál most az Opel a kezébe vette a dolgot, sikerrel. Ilyen szép dobozt csak az olasz bőröndspecialisták tudnak még: az Agilának van arca, feneke, terpeszt szépen, emitt homorúnak, amott domborúnak tűnik, holott a felületei csak egészen kicsit szakadnak el a síktól, mint meghatározó formai elemtől. Kissé, amolyan huszonegyedik század elejésen, a Corsa B csiszolt hegyikristály szemei köszönnek vissza a fényszórókból, a hátsó lámpák pedig a Punto-vonal talán legszebb derivációi. Jól néz ki, jók a színek, nem hinném, hogy egy praktikus ládából ma sokkal többet ki lehetne hozni.

Sőt, az Agilával odáig merészkedtek, hogy futóművet is tettek alája. Persze semmi különlegesre ne készüljünk, elöl a szabványos MacPherson, hátul a még szabványosabb csatolt lengőkarok, de a hangolás, a szigetelés mégis közelebb áll az autókéhoz, mint az Auchan-bevásárlókocsikéhoz. Sőt, szinte még jó is. Gördülési zaj természetesen akad bőven, meg a kormányról is nehéz elhinni, hogy tényleg van mechanikai kapcsolata az első kerekekkel, annyira mű, de az Agilával azért lehet autózni.

Nem egy WRX, de szépen beveszi a kanyarokat, és közel sem az a szörnyűségesen, az ívről orral kifelé leeső típus. Még csak nem is dől meg túlságosan, ügyes az egész. Ennek a hátterében állítólag az áll, hogy az elemek és a padló némi módosítással ugyan, de erős rokonságban áll a Swiftével. Amit, ugye, senki nem tart rossznak.

Olcsóbb lesz, mint a Suzuki Splash? Aki kíváncsi, hamar megöregszik, olvassanak csak tovább.

Totalcar értékelés - Opel Agila Enjoy - 2008

6
TC

Kicsi, praktikus, egyszerű, drága. 3,5 csillagot adtunk a Splashnek, ez ugyanaz, csak többet kérnek érte.

Az oldalról ajánljuk

Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

39 perce
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16