Alacsonyabb és magasabb, mint a konkurens hobbiterepjárók. És mint minden Audi, döbbenetes masszivitással összerakott autó - egy luxustank vezetési élményével.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az Allroad Quattro karosszériája nem külön típus, vagy legalábbis meglehetősen szorosan következik az A6-os kombi változatából, az Avant-ból. Van abból is Quattro, nincs viszont hidropneumatikus, automatikus vagy szabadonválasztottan állítható magasságú felfüggesztés, valamint a külső látványelemek. A szélesített, műanyag elemekkel védett sárvédők, meg az első-hátsó rátétek.
![]() | |
![]() | ![]() |
Belül ez egy rendes A6-os, a megszokott, nyugodt, tiszta formákkal, színekkel, vonalakkal, tárolási megoldásokkal, melyekhez korábban zengtem már egy ódát. Az Allroad-ban számomra újdonság (nem tudom, a sima kombiban van-e) a hátsó középső kartámasz síléc-alagútjában elhelyezett síléc-zsák, ami látványos ötlet. Mivel még soha nem voltam síelni, nem tudom, hogy szolgál a gyakorlatban, hogy a síelőknek nincs-e már eleve valami tartó-izéjük mocskos sílécek részére. Csak az tűnt fel, hogy ha egyszer kigöngyöltük, szinte lehetetlen úgy visszacsomagolni, hogy utána rendesen visszapattinthassuk rá a fedelét.
Valószínűleg más a kormányszervo ereje, a rendes A6-osban mintha nehezebb lett volna, ami jobban tetszett. A vezetési élmény aszfalton nem sokat különbözik a közönséges A6-ostól; az autó már-már egészségtelenül stabil, és olyan biztonságérzetet ad, ami határozottan a vezetési élmény rovására megy. Kanyarodni a legalacsonyabb futóműállásban, ami persze így is magasabb, mint az A6-os, tökéletesen lehet, de még a második szinten is belefér néhány hirtelen kormánymozdulat.
![]() | |
![]() | ![]() |
A VW konszern dízeleit sokan dicsérik, szerintem azonban nemzetközi összehasonlításban épp ez a német motorválaszték gyenge pontja. Az 1,8-as benzines turbóban például nincs vetélytársuk, jó a Lupo kis "háromliteres" dízele is, a többitől egyelőre nem ájuldoztunk. A Passat turbódízele is közepesen gyengének és meglehetősen hangosnak találtatott, de ha körülnézünk a nagyvilágban, szinte csak olyanokat találunk, amik elemeikben, vagy egészében jobbak. Első helyen a Volvo öthengerese , aztán a Toyota D4D-je, a Mazda új dízele, a PSA-HDI, ami ma már nem számít bikának, de továbbra is a legkevésbé környezetszennyező, nem beszélve a Daimler-Chrysler Mercedes-fejlesztésű Cdi-jéről, meg a BMW hagyományosan döbbenetes élmény-olajkályháiról.
A motor adta hátrányt az Audi különlegesen jó automata váltója egalizálja; ennél jobb nincs. Illetve egy igen, a fokozatmentes Multitronic, de az is az Audié. Ennek is köszönhető a 9.6 másodperces 0-100 gyorsulás, és hogy a bélkitaposásos vezetési stílus mellőzésével az 1,8 tonnás minitank városban is elvezethető akár 11 literes fogyasztással. A váltó miatt tudja behozni az autó a Volvo D5-ös automatával szembeni hátrányát is: abban a turbólyuk és a váltó lomhaságának összeadódása idegesítő késlekedést eredményezett, az Audiban ilyen nincs.
![]() | |
![]() | ![]() |
A V6-os, 180 lóerős TDI egyébként csak alapjáraton és az 1500-2000-es, gazdaságos fordulatszám között büntet a hangjával. Ha jobban tapossuk, 2000 felett egész szépen szól, és sport üzemmódban, vagy kézzel váltogatva (akár a kormányról is) 4500-ig pörög. Akkor aztán a fogyasztást is meg lehet nézni: akinek fontos a szép motorhang, annak 13-14 litertől indul az átlagfogyasztás.
A hidropneumatikus lift négy állást ismer. A legfelsőben 21 cm a hasmagasság, legalul 14 cm, és mielőtt a citroenesek gúnyosan elhúznák a szájukat, hogy ennél még a DS is nagyobb úton emelkedett, az Allroad Quattróban a felső pont nem szerviz-állás. A negyediken is van rugózás, és 20-es tempóig közlekedhetünk. A harmadik szint szabadonválasztott, az automatika 80 km/h-nál kapcsol a 2. emeletre, 120-nál a földszintre.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
