Családi Opellel Dakarig

2006.10.31. 07:49

Adatlap Opel Antara Essentia - 2006

  • 2405 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 140 LE @ 5200 rpm
  • 220 Nm @ 2400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • 7 599 000 Ft

Adatlap Opel Antara Cosmo - 2006

  • 3195 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 227 LE @ 6600 rpm
  • 297 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    203 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • 11 624 000 Ft

Adatlap Opel Antara Enjoy - 2006

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • 8 841 000 Ft

Egy éve, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatták az Opel új generációs SUV-koncepcióját, a háromajtós Antara GTC-t. Azonnal megnyerte az év koncepcióautója címet. A tanulmányautó számos eleme más Opeleken is visszaköszönt, és végül elkészült a jogos örökös, az Antara is.

Két évvel azután hogy az alvázas Isuzu alapjaira épült Opel Fronterának végleg befellegzett, az önhordó karosszériájú Antarával új SUV-korszak köszöntött a német márkára. A hivatalos világpremier szeptember végén volt Párizsban, de az első próbaútra az Akropolisz-rali helyszínén, Athénban nyílt lehetőségünk.

Az Antara szoros rokonságban áll a GM másik márkájának SUV-jával, a nálunk Chevrolet emblémával árult Captivával. Az ikerségtől messze vannak, inkább csak testvérek. A génállomány nagyon hasonló, ám külsejük alapján nehéz lenne összetéveszteni őket. Az alapok teljesen azonosak, így a váz, a hajtásrendszer és a motorkínálat is. Kívülről azonban a gyár szerint csak a szélvédő azonos.

Az azonos váz ellenére kiállásában is más, sportosabb, mokányabb, meg szerintem csinosabb is. Ennek leginkább az az oka, hogy az Antara laposabb és rövidebb, mint a Captiva, közben ugyanolyan széles. És mivel rövidebb, máris adja magát, hogy az Antara a Captivával ellentétben maximum öt személy szállítására alkalmas, és nem is szándékoznak belőle hétszemélyes változatot készíteni.

Az Antara kiállása sokkal inkább személyautós, mint terepjárós, a mostanság gyártott Opelek legjellegzetesebb vonásaival, mint például az autó hosszán szimmetriacsík gyanánt végigszaladó törésvonallal. A vastag krómsáv a hűtőmaszkban annyira Opel, hogy a logó nélkül is kitalálható, milyen márkáról van szó. Az első lámpa - a cicaszem legszögletesebb megvalósulása - teljesen az Antara sajátja, nem úgy a hátsó, amit csak avatott szem képes megkülönböztetni a Captiváétól. A jellegzetes, éllel hangsúlyozott kerékjárati ívek nekem kifejezetten tetszettek, ahogy a fenyegetően nyiladozó kopoltyúk is az autó két oldalán. Ezek az oldalsó szellőzők kaptak még egy funkciót: szinte láthatatlanul ide építették az oldalindexeket.

A belső is tipikusan opeles, a kezelőszervek, a műszerfal vagy éppen a szellőzők. A változás csak annyit, hogy a Corsa középkonzolának két kerek szellőzője közé még egyet beszorítottak. A kormány állítható - bár elég nehezen -, a karok kényelmesen elérhető távolságban, a gombok is. A parkolóradar funkciót gyorsan ki is iktattam, mert még a mellettünk biztonságos távolságban elkerekező biciklistára is őrült csipogásba kezdett.

A dizájnos kézifék még mindig sikert arat, nem úgy a gyár által afrikainak csúfolt fabetét, ami szerintem műanyag - lehet, hogy laminált fa, de nagyon mű hatása van. Elöl kifejezetten tágas (fejtér/lábtér: 1036/1025 mm), hátul szokás szerint kicsit szűkösebb a hely (fejtér/lábtér: 993/1010 mm), de a kompakt méretekből (4575 x 1850 x 1704 mm) is egyértelműen következtethetünk arra, hogy az Antara semmivel sem tágasabb, mint egy középkategóriás személyautó.

A csomagtartó mérete behúzott rolóval 370 liter. Ha négyen utazunk, már nem biztos, hogy be tudjuk húzni a rolót. Ha viszont a hűtőládát kéne fuvarozni a telekre, hajtsuk le a 60:40 arányban dönthető üléseket, máris 1420 liternyi teret nyerünk. A kötelező tárolórekeszeket beépítették az Antarába is. Zsebek, rekeszek, pohár- és napszemüvegtartók, akasztók, kampók, sínek, hálók, választófal, amit összefoglalóan FlexOrganizernek nevez az Opel. Ilyen van az Astrában és a Vectra kombiban is. Apró holmik rejtekhelye az első és a hátsó karfa rekeszei és az utas ülés alatti fiók.

Az oldalról ajánljuk

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

32 perce
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Neked ajánlott