Adatlap Opel Antara Essentia - 2006
Adatlap Opel Antara Cosmo - 2006
Adatlap Opel Antara Enjoy - 2006
Egy éve, hogy a Frankfurti Autószalonon bemutatták az Opel új generációs SUV-koncepcióját, a háromajtós Antara GTC-t. Azonnal megnyerte az év koncepcióautója címet. A tanulmányautó számos eleme más Opeleken is visszaköszönt, és végül elkészült a jogos örökös, az Antara is.
Két évvel azután hogy az alvázas Isuzu alapjaira épült Opel Fronterának végleg befellegzett, az önhordó karosszériájú Antarával új SUV-korszak köszöntött a német márkára. A hivatalos világpremier szeptember végén volt Párizsban, de az első próbaútra az Akropolisz-rali helyszínén, Athénban nyílt lehetőségünk.
Az Antara szoros rokonságban áll a GM másik márkájának SUV-jával, a nálunk Chevrolet emblémával árult Captivával. Az ikerségtől messze vannak, inkább csak testvérek. A génállomány nagyon hasonló, ám külsejük alapján nehéz lenne összetéveszteni őket. Az alapok teljesen azonosak, így a váz, a hajtásrendszer és a motorkínálat is. Kívülről azonban a gyár szerint csak a szélvédő azonos.
Az azonos váz ellenére kiállásában is más, sportosabb, mokányabb, meg szerintem csinosabb is. Ennek leginkább az az oka, hogy az Antara laposabb és rövidebb, mint a Captiva, közben ugyanolyan széles. És mivel rövidebb, máris adja magát, hogy az Antara a Captivával ellentétben maximum öt személy szállítására alkalmas, és nem is szándékoznak belőle hétszemélyes változatot készíteni.
Az Antara kiállása sokkal inkább személyautós, mint terepjárós, a mostanság gyártott Opelek legjellegzetesebb vonásaival, mint például az autó hosszán szimmetriacsík gyanánt végigszaladó törésvonallal. A vastag krómsáv a hűtőmaszkban annyira Opel, hogy a logó nélkül is kitalálható, milyen márkáról van szó. Az első lámpa - a cicaszem legszögletesebb megvalósulása - teljesen az Antara sajátja, nem úgy a hátsó, amit csak avatott szem képes megkülönböztetni a Captiváétól. A jellegzetes, éllel hangsúlyozott kerékjárati ívek nekem kifejezetten tetszettek, ahogy a fenyegetően nyiladozó kopoltyúk is az autó két oldalán. Ezek az oldalsó szellőzők kaptak még egy funkciót: szinte láthatatlanul ide építették az oldalindexeket.
A belső is tipikusan opeles, a kezelőszervek, a műszerfal vagy éppen a szellőzők. A változás csak annyit, hogy a Corsa középkonzolának két kerek szellőzője közé még egyet beszorítottak. A kormány állítható - bár elég nehezen -, a karok kényelmesen elérhető távolságban, a gombok is. A parkolóradar funkciót gyorsan ki is iktattam, mert még a mellettünk biztonságos távolságban elkerekező biciklistára is őrült csipogásba kezdett.
A dizájnos kézifék még mindig sikert arat, nem úgy a gyár által afrikainak csúfolt fabetét, ami szerintem műanyag - lehet, hogy laminált fa, de nagyon mű hatása van. Elöl kifejezetten tágas (fejtér/lábtér: 1036/1025 mm), hátul szokás szerint kicsit szűkösebb a hely (fejtér/lábtér: 993/1010 mm), de a kompakt méretekből (4575 x 1850 x 1704 mm) is egyértelműen következtethetünk arra, hogy az Antara semmivel sem tágasabb, mint egy középkategóriás személyautó.
A csomagtartó mérete behúzott rolóval 370 liter. Ha négyen utazunk, már nem biztos, hogy be tudjuk húzni a rolót. Ha viszont a hűtőládát kéne fuvarozni a telekre, hajtsuk le a 60:40 arányban dönthető üléseket, máris 1420 liternyi teret nyerünk. A kötelező tárolórekeszeket beépítették az Antarába is. Zsebek, rekeszek, pohár- és napszemüvegtartók, akasztók, kampók, sínek, hálók, választófal, amit összefoglalóan FlexOrganizernek nevez az Opel. Ilyen van az Astrában és a Vectra kombiban is. Apró holmik rejtekhelye az első és a hátsó karfa rekeszei és az utas ülés alatti fiók.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
