A dartmoori lápról eddig A sátán kutyája című regény jutott eszembe, de a múlt hétvégén, amikor ott álltam a börtön kapujában, éreztem, megváltozik az életem. Az új Asra kombit Anglia egyik legromantikusabb részén próbáltuk. Dartmoor és az Astra örökre összekapcsolódott.
|
A családban van egy csodás Opel, eddig mégsem voltam túl nagy rajongója a márkának. Aztán egyszer csak jött egy új Vectra, ami határozottan tetszett, és egy Tigra, amibe beleszerettem. Az Astra nem a kedvenc kategóriám, így semlegesen érintett. De a kombi, az más. Egy kombi nem lehet rossz. Az Astra kombinak is jónak kell lennie.
Mert minden autónak jól áll a kombiság. Amelyik ronda, azt elviselhetővé teszi, amelyik meg szép, azt tovább szépíti. Gondoljunk csak például a Ford Sierrára, ami borzalom, de kombiban még csak-csak elmegy valahogy. A régi Astránál is jobb volt a kombi verzió. Látszott rajta, hogy tisztességes munkásjármű, és ha szerelmet nem is váltott ki, de tiszteletet érdemelt.
|
Nekem sokkal szebb a kombi, mint az ötajtós. A hozzátapasztott puttony tökéletes, látszik, hogy nem kényszermegoldás - az Astrát kombinak is tervezték. A hátsó lámpa sokkal szebbre sikerült, mint a kupén, és még a hátsó vastag krómcsík se gáz. A rendszámtábla kiharapott megoldása úgy látszik, az Opel stílusjegye lesz. Ilyesmivel találkoztam a Tigránál is. Én szeretem, ha egy márka minden típusáról visszaköszön néhány jellegzetes elem. Sajnos egyre kevesebb ilyesmivel találkozunk, sokszor az emblémán kívül nincs semmi más hasonlóság. A Daewoo - illetve most már Chevrolet - nagy mestere ennek.
A kombi tengelytávolsága 9 cm-rel hosszabb, mint a limuziné, így a 2,7 méteres tengelytáv megteremti az 1590 literes csomagtér lehetőségét. Hátul a Vectra Caravanban már bevált FlexOrganizer rendszert tovább korszerűsítették, és hihetetlen komplex csomagszeparálási rendszerrel könnyítik meg a rendmániások életét. Nemcsak egy sima háló védi az utasokat az előre repülő holmiktól, hanem a csomagok további csalafinta módokon rögzíthetőek is. Egy függőleges hálóval két részre oszthatjuk a csomagteret, leszoríthatunk, felfüggeszthetünk, és még ki tudja, miképp fixálhatjuk a szállítmányt. Az 591 milliméter magasságú küszöböt rozsdamentes borítás védi a karcolódástól. Pakoláskor az új, vízszintes poggyászroló akár az orr finom érintésére felgöngyölődik, így tele kézzel is bármit beleszerencsétlenkedhetünk a csomagtartóba.