Az új Avensis magyarországi premierjén felszólalt Suguya Fukusato úr, az autó fejlesztésének főmérnöke, és élete személyes bugyrainak feltárásával megmutatta, miért is tudnak a japánok remek autókat csinálni. Természetesen azért, mert a fejlesztésért felelős pozíciókba bolondokat ültetnek.
![]() |
Jelesül autóbolondot, kultúra-bolondot, hifibolondot,
minőség-bolondot, és ez mind egy ember, Suguya Fukusato úr. Aki
mérnök, autóversenyző, audiofil, és persze japán. A japán
megszállottak érdekesek, ismertem egyet, aki 27 szögből fényképezte
körbe a Dávid szobrot, hogy aztán otthon órákig meredjen a képekre,
megfejtendő a tökélyt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a tudományos alapú elmebetegség a japán műszakiság
legszeretetreméltóbb erőssége. A második legkedvesebb japán mérnöki
idétlenség az a mániákus igyekezet, amivel
boncmesterként elemezve az európai kultúrát és
gondolkodásmódot, próbálják megérteni, hogy a magunkfajta
furcsa emberek vajon mi a fenét akarnak egy autótól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Suguya úr saját bevallása szerint 1987 és '91 között élete négy
meghatározó évét töltötte azzal, hogy családjával a kontinensen
bolyongva magába szívja az európaiságot. Az Avensist a Toyota
olyanra tervezte,
amilyennek szerintük mi szeretnénk, és úgy csinálták meg,
ahogy ők szeretnék. Ez jól hangzik, de így készült a kifutott
modell is, amiből majd' félmillió fogyott, és vált azonnal
láthatatlanná.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Avensist viszont nehéz nem észrevenni, mindenekelőtt azért,
mert nagy. Kategóriájának fizikailag nem a legnagyobbika, még
tengelytávját tekintve sem, mert az a Ford Mondeo, de
érzésre bizony az Avensis a legnagyobb. Mindehhez még jól is
néz ki, bár messze nem egy érdekesen szép autó. Az orr a legjobb,
erőteljes de barátságos arccal, az oldalnézet hosszú és testes,
hátulról meg inkább nem nézegettem, mert a feneke nem tetszik. A
nálunk árult Toyoták közt a
Celica után a
második legjellegzetesebb autó, de ezzel még mindig nem mondtunk
sokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A külső egyértelmű érdeme, hogy tiszteletet parancsol, a
parkolóőrök hajbókoló jó estét kívánokozása alapján mindenképp. És
mit parancsol a belső? A beltér végzete, hogy az európai
piackutatás alkalmával egy lusta kérdezőbiztos minden kérdőívre
a szürkét írta be a kedvenc szín rovatba. Ettől, és a formai
játékosság mellőzésétől súlyos ingerszegénység sivárkodna belül, ha
nem lenne az ezüstös középkonzol és a rettenetes műfa.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A raszterekre hulló mahagóni - kattintson a nagyításhoz |
Ez utóbbiért alighanem ugyanazt a rest kérdezőbiztost kéne
megvesszőzni, aki a színekkel is olyan cudarul bánt el. Semmi sincs
véletlenül az autóiparban, ha ma egy autóba fabetét kerül, akkor
mérget vehetünk rá, hogy sokmilliós kutatások igazolják:
Önnek, kedves vásárló, fabetét kell. Mégpedig olyan, melynek
nagy felbontású felvételén remekül kivehető a nyomtató pontmátrixa,
ahogy az
Úristen a mahagónit megteremtette.
Ám ha eltekintünk a fától (amit őszintén ajánlok), minden más remek. Az Avensis japánul van összerakva, csupa normális műanyagból és bőrből. Üldögélni igazán nagyon kellemes benne, az első ülés különlegesen kényelmes, olyan gondoskodó meghittség-hangulattal, ami marhaságnak hangzik, de beülve tényleg megvan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Minőségérzetben már szinte nincs mit eltanulni Európától, csak egy
kis bátorságszérum kellett volna még a tervezőknek, hogy valami
szépet is merjenek rajzolni odabentre. És egy kis koffein a végére,
hogy ne fogyjon el az energia, mielőtt még kész lettek volna a
kézifék szörnyűséges odvának elrejtésével. Sokkal tovább nincs min
köszörülni a nyelvet.
A középkonzol ugyanazt az ezüst hifitorony dizájnt kapta,
amit a Mazda6-ban, az már ott is tetszett. A hifi a kormányról is
vezérelhető, csak szörnyű tapintású érintőkapcsolókat kell hozzá
nyomkodni, mint a nyolcvanas évek számológépes karóráin.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
