A Toyota körül véletlenül sem keringenek szaftos történetek, miszerint kilóra vették volna meg egyik vagy másik sztárdizájnert. Nincs is unalmasabb portfolió az autópiacon. A kipofozott Avensistől sem vártam sokat. Nem is csalódtam, de a nagy Toyota legalább drabálisságával pótolja az ötleteket.
Hatalmas hajcihő, csak Magyarországról majd' tucatnyi újságíró első osztályú kényeztetése a Château de Grand-Bigardban , mindez miért? Megjelent az Avensis 2007-es változata. Kétségtelen, akad pár észrevehetetlen apróság kívül és belül. Amiért talán érdemes volt a brüsszeli dugóban izgulni a repülőgép elérésén, az az új, kétliteres dízelmotor.
Miközben a legmegbízhatóbb márka dicsőséges címét hajkurászták a Toyotánál, apránként távoztak a küllemért felelős osztály munkatársai. Még megcsinálták a Yaris Versót, majd az utolsó rápattintotta a lakatot a részleg ajtajára. Mivel a kulcsot évekig senki nem kereste, az is elveszett. Mindez lényegtelen viszont esetünkben, mert szerencsére nem a lélektelenség csimborasszóját, a Corollát kell megírnom.
Az Avensis sem szép. De méreteihez illeszkedik darabos megjelenése. Míg például a Mazda 6 csinos karcsúságával kisebbnek mutatja magát, a Nissan Primera öncélúan elütő, a Honda Accord biztosan hallatlanul jó, de engem ásításra kényszerít, az Avensis békés bumfordiságával középkorú menedzserlelkemet képes megérinteni. Három év, és belépek a Toyota jelen modelljének megcélzott vásárlókörébe: 40 év feletti, vezető beosztású személy, aki élvezetét leli a vezetésben, de minőségi kompromisszumokat nem hajlandó kötni. A sajtóanyag szerint sportosabb és dinamikusabb a stílusa. Végül is lehet igaz az állítás, ha pedig mégsem, egyszerűen emelünk a vélt vevő korhatárán. Egy ötvenesnek valóban sportosabb.
Toyota Avensis 1,8 VVTi
Szép hosszú, kétszer 200 kilométeres próbakörünkön először az egyetlen jelen lévő benzinest, a 129 lóerős egynyolcast tettük próbára. Bár nem mondták, hogy konkrétan ez lenne az oka, de az összes Otto-motoros eladás nagyobbik hányadát ettől várják, tehát besoroltak minket is az átlagvásárlók közé. Hát, kár volt. Inkább tukmálták volna a marginális, de legalább 230 Nm nyomatékú 2,4-es modellt, arra biztosan kevésbé fanyalognék. Ez viszont hangos és erőtlen.
Lassan bebizonyosodik, hogy nagy autóba kis szívó benzines legfeljebb a hibrid hajtás részeként kerülhet. Villanymotorok nélkül viszont százötvennél már négyezren forog, ami sem fülnek, sem a zsebnek nem jó. Ugyanis 14 körül játszik a pillanatnyi fogyasztást kijelző számsor. Állítólag 200 km/h a végsebessége; először nem hiszem, másodjára nem lenne szívem kínozni. Még szerencse, hogy hamarosan új benzinmotorokra számíthatunk tőlük - bár vélhetően késői tanács, de egy feltöltő lenne a megoldás, kedves motorfejlesztő kartársak.
Flandria, Vallónia, Brüsszel - ha már itt jártunk
Vagyis Belgium három régiója. A flamandok holland nyelvűek, a népesség 58 százalékát teszik ki, főleg az ország északi felén élnek. A vallonokat franciául érdemes megszólítani; ők délen és a kétnyelvű Brüsszelben laknak, kicsivel többen vannak, mind a flamand lakosság fele. A maradék 11 százaléknyi német (övék a harmadik hivatalos nyelv) és persze rengeteg bevándorló, főleg az egykori belga gyarmatokról.
Érdekes, hogy a gazdagság nem járul együtt a békés élettel. Az 1831-ben létrejött országot 1980-ban, a folyamatos nyelvi villongások következményeként osztották három körzetre. Belgium kis ország, kevesebb, mint harmadnyi a területe hazánknak, lélekszáma viszont közel azonos. A szerény dombokkal tarkított, ásványi kincsekben nem bővelkedő állam iparából él, GDP-jének alig 1,3%-a származik mezőgazdaságból.
Úthálózata irigylésre méltóan sűrű, autópályái sok helyen kétszer háromsávosak. És rendkívül zsúfoltak: a tesztút végén, útban a repülőtérre, az utolsó 3-4 kilométert úgy másfél óra alatt sikerült megtenni. Sebaj, a vasúthálózat az egész világon itt a legsűrűbb. Utazhatunk a 300 km/h-val suhanó Thalysszal vagy a TGV-vel, Brüsszelből eljuthatunk Eurostarral 2 óra 15 perc alatt Londonba, a 406-os sorozatú ICE -szel 3 és fél óra alatt Frankfurtba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
