Egy BMW-ben azonnal minden más lesz: a többi közlekedő tesze-tosza, bénázó tetűvé válik, akik fondorlatos összeesküvéssel igyekeznek beteljesíteni a célt: megakadályozni, hogy a bömöshöz illő tempóban közlekedjek.
Persze mindez kívülről csak egyszerű bunkóságnak tűnik, de ezért egyedül a bajorok okolhatók - a BMW sokkal jobb autókat gyárt a piacon található járművek 90 százalékánál, és sokkal sportosabbat a maradék 10-nél. És ez az X3-ra is tökéletesen igaz.
Persze értem én, nepperduma, meg elfogultság, és politikai korrektség, de akkor is... minden BMW-ben, még a 316i-ben is van valami, amitől a sportos vezető jól érzi magát. Mégis meglepetésként éltem meg, hogy az X3 sem kivétel. Az egész úgy kezdődött, hogy a város egyik háromsávos kivezető útján a pirosnál mellém állt egy ültetett, szekérkerekű, kombi 3-as - szégyenlősen meredtem előre, nem vagyok híve a pirostól pirosig tartó eszetlenkedésnek.
De amikor néhány kilométerrel később megint mellém állt, már nekem is felszökött a vérnyomásom: átnéztem, kérdően megvontam a szemöldökömet, és a mutatóujjammal az előttünk tátongó üres Váci útra mutattam. A válasz azonnal jött, és egyértelmű volt: naná. Kicsit aggódtam, hogy beégek, hiszen közel két tonnás kváziterepjáróban ültem, de a 204 ló, de leginkább az 500 Nm-es nyomaték némi magabiztosságot adott.
Annyit persze nem, hogy eszembe jusson sportfokozatba húzni az automata váltót, vagy hogy kézzel kapcsolgassak. De mindegy is volt, mert a 325d jelzésű Hármas (ha jól láttam) úgy maradt le a gyorsításnál, hogy az az alázás határát súrolta. És nem egyszer. Később még megtalált minket egy csillagos márkajelzésű kétajtós valami is, de szégyent hozott egész Stuttgartra: csak az oldalát láttam, azt is csak álló helyzetben - és soha többet.
Bizony, az X3 ezzel a motorral 7,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de ami még ennél is durvább, hogy 5,7 alatt 80-ról 120-ra, vagyis minden sebességtartományban rettenetesen megy, végsebessége 210 km/h. Ráadásul mindezt a világ legtermészetesebb dolgaként teszi, és minden tempónál bolondbiztosan kiszámítható: nem csúszkál, nem bólogat, nem dülöngél, gyorsan vált, és precízen irányítható. Mindezt tetézi az eszméletlenül hatékony fékrendszer, illetve, hogy a kocsi nagy sebességről durván lassítva, még kanyarodás közben is tökéletesen kézben tartható, akár átlagosnál gyengébb vezetési tudással is.
Szívem szerint leírnám, hogy aszfalton az X3 3.0d a tökéletes autó, és Németországban meg is tenném, de Magyarországon, a szánalmas minőségű úthálózat tankcsapdái azért képesek kifogni az autó feszes futóműhangolásán. Persze tényleg csak a tancsapdák, a kisebb úthibákon egyáltalán nem ráz és nem üt fel.
Nincs értelme tovább ragozni: városi autónak hibátlan az X3, az utastér kellően tágas és kényelmes, jól kilátni belőle, a kocsi kompakt méretei (no és a piac egyik legjobb parkolássegítője) miatt könnyű vele parkolni, a csomagtér nagy, és jól variálható, az összeszerelési minőség mintaszerű, és ennél jobb fogású kormány talán még életemben nem volt a kezemben.
Kicsit kezdtem is aggódni, hogy csak jót fogok írni az autóról, de azért nem estem kétségbe: az Adventure Park terepjáróknak szánt feladatai még hátra voltak, és jól tudom, a vegyes használatra szánt járművek képtelenek a vegyes használat minden területén maximumot nyújtani. Az X3 kifogástalan betonon, következésképp majd terepen jól leszerepel. De, szinte mindannyiunk legnagyobb megrökönyödésére, nem így lett.
Az autó aljának vizsgálatával kezdtük: semmi különös védelem, csak a szokásos műanyag kartervédő elöl, illetve egy komolyabb fémlemez az osztóműnél, a biztonság kedvéért. Igaz, a kipufogó az autó közepétől szabadon fut hátra, és hogy ez az első elem, ami elvileg találkozhat a talajjal, csakhogy a cső magasabban van a két küszöb vonalánál, tehát ha az autó véletlenül felül egy buckán, a kipufogórendszernek semmi baja sem lesz.
Aztán jöttek a feladatok szépen sorban, és kiderül, hogy az X3-ast nehéz zavarba hozni terepen is: a karosszériája döbbenetesen merev, sehonnan nem jött egyetlen pisszenés sem, miközben mindent elkövettünk, hogy megtekerjük a kasztnit az egyoldalas hintára való felállásnál, ahol szinte csak két kerék érte a földet.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
