Mert egyszer már jó lett volna. Sőt a Bravo már többször is jó lett volna, így most újra futjuk a köröket, és tovább nyalogatjuk kicsit az új Fiatot. Megérdemli.
Tavaly kezdődött az új Bravo korszak, és bevallom őszintén, nagyon örültem neki. A régi Bravo-Brava párosról sosem tudtam megjegyezni, melyik melyik, és ráadásul az idióta reklámjuk is állandóan a fejemben cseng. Amikor a kissrác a kocsiban ülve felhajtja a kazettás (kazettás!) magnó előtti takarót, és felkiált: ebben HI-FI van. Ja, HI-FI..., menj vissza játszani a Playstation 1-eddel.
Szóval megörültem, hogy egy példányban tér vissza a Bravo, nem kell ismét állandóan megnéznem, hogy -o vagy -a van a neve végén, ha valakivel beszélgetek róla. Aztán belefutottam az első tesztautónkba . Rögtön lecsúsztunk vele Kecskemétre (így megvolt a nagysebesség teszt is) no meg városban is mászkáltam vele. Akkoriban csak az 1,9-es dízel volt a kínálatban (a Fiatnak volt még 1,3-as és 2,4-es is, de ezek nem játszottak Bravóban), és azt hiszem, ahogy visszagondolok rá, szerettem, de az mégsem kellett volna_ Ez már igen.
A külseje és a belseje pont ugyanolyan, mint a többinek, remélem nem baj, ha nem mesélek sokadszorra az övvonalról meg a csőműszerekről. Sokszor megírtuk, és nem is új modellről van szó, ezért ezeket a részeket most átugranám. Beszéljünk csak a motorról.
Egy-hat MultiJet. A tátongó űr betömője. A félút, vagy inkább félmegoldás? Maradjunk annyiban, hogy a megoldás. A 1,9-nél nekem a szűken kihasználható fordulatszám-tartomány, de legfőképp a rettentő hangos kerregés nem tetszett. A 1,6 MJet-nél a Fiat szerényen 5% zajcsökkenést ígér (ezt is 130 km/h-s tempónál) az 1,9-hez képest, de szerintem lényegesen többről van szó, ráadásul bármilyen sebességnél. Lehet, hogy hülyén hangzik, de a motort egyáltalán nem hallani az utastérben.
Az is az igazsághoz tartozik, hogy a kétféle teljesítményű motorból (105 és 120 LE) ráadásul az erősebbik volt a tesztautóban. De nem is az a lényeg, hogy ugyanolyan erős, mint az 1,9-es, hanem egyrészt már 1500-as fordulattól tudja a 300 newtonmétert hozni (a gyengébbik 1,6-os 290-et tud), meg a környezetvédelem oltárán is eléget némi gázolajat. A Fiat első olyan motorjáról beszélünk, ami teljesíti az Euro5-öt; jelentsen ez bármit is.
A kisebbikhez varrt elektronikus turbó helyett, az erősebbik változaton változó geometriájú csiga van, és a megnövelt nyomással bombázott injektorokat is újra tervezték. Így nem csoda, ha a régi olajkályha megszólítás egyre inkább nevetségessé válik. Már nem arról van szó, hogy a motor olajégetés közben forgatja a váltót. Itt már precízen kiszámított adagokban, többszöri spriccentéssel etetett, turbóval töltött, és hat részre osztott váltóáttételekkel összerakott rendes utazó autóról beszélünk.
Az alacsonyról induló nyomatékcsúcs miatt semmi probléma az elindulással, a hatsebességes váltó pedig önmagáért beszél. Minden pillanatban van olyan fokozatunk, amivel a megfelelő tartományban tudjuk tartani a fordulatot, így nem esünk pánikba előzésnél sem. Ez az a motor, amivel a Bravo az eddigi 55%-os 1,9 MJet fölényt megváltoztatja. És akkor még ott a környezet megváltoztatása.
Az Euro5-öt nem adják ajándékba, a mérnököknek meg kell dolgozniuk a minősítésért. A katalizátort és a részecskeszűrőt – amik a kipufogógázt tisztítják – rögtön a turbó mögé tették. Ne kérdezzék, hogyan, a lényeg, hogy a motor oldalán van egy bazi nagy, belemezelt bumszli, és ott vannak mögötte. Így ami a kipufogócső végén kijön, már szinte hegyi levegő. A technológiában ráadásul annyira bíznak, hogy a szervizintervallumra is 35 000 km-t mondanak. Legyen, de aki eközben nem cserél olajat, annak gratulálok, gyári mérnökök ide vagy oda.
Ezt az egyhatos dízel Bravót felszereltségtől függően 4,5-5 millió között lehet megvenni. Az erősebb a drágább. Ehhez képest a Ford Focus is négymillió közeléből indul, de náluk a sok extra cuccoal akár 5,5-ig is felszaladhat az ár. És ez még mindig csak az adott felszereltség alapára, még ennél is fizethetünk többet, ha valami egyedit kérünk. A Mazda3 90 vagy 110 lovas dízele (ami ugyanaz, ami a Fordban is van, ugye) 4,5-5,6 közé árazódott.
Olvasóink írták
Összességében tehát igazi, vérbeli olasz autó (a szó minden
pozitív értelmében), nem kevés Alfa-fílinggel - próbáljátok ki,
és garantálom, ti sem szabadultok tőle! :)
Csak Fiat-rajongóknak ajánlom, illetve olyan hölgyeknek,
akiknek városba, bevásárolni kell.
Írjon ön is ítéletet
De akkor már nézzük meg a Peugeot 308-at is, mivel abban is ugyanaz a motor van ami a Mazdában és a Focusban. A franciák sem sokat variáltak, az ötajtós 90 lóerős 1,6 HDi 3,8 milliótól indul. Viszont a KIA is tudja, hol a helye. A saját fejlesztésű 1,6 dízelmotoros Ceed ára 4 milliótól indul. A lényeg tehát, hogy a Bravo az 1,6 MultiJet motorral már valóban értelmes megoldás a dízel nyomatékot, a környezetvédelmet és a szépséget együtt szerető autósok számára. A hab a tortán már csak az lenne, ha a gázolaj ismét olcsóbb lenne a benzinnél. Mert így hiába öt és fél liter körüli (vegyes használattal) a fogyasztás, egy benzinessel szemben már nem vágnám rá számológép nélkül, hogy olcsóbbra jön ki 100 km.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
