Végre vezethettük is a Citroën kiskategóriás újdonságát. A C3 nagyon jó, szerethető autó.
60 A Citroën a C3 bevezetésével meg akarja duplázni részesedését a kisautó-kategóriában. Magyarországon ez az igazi piac, az össz-eladások 50 százaléka. Ha nem ismétlődik meg a Picasso-malőr (a vevők néhány hónap alatt elkapkodták az éves kontingest), és bírnak eleget gyártani, a C3-ast elnézve akár triplázhatnak is. Főleg az ősztől rendelhető vérbeli kacsasággal, a nagy, nyitható üvegtetővel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kérdés, ki a C3 vetélytársa? A többi neo-retroautó, a New Beetle és az új Mini több kategóriával feljebb vannak, főleg árban, úgyhogy maradjunk egy francia vetélytársnál: Renault Clio (Thalia). Thaliából 1.1-es nincs, az 1.4-ről indul. Az összevetést tovább nehezíti, hogy a C3-ból nincs spártai felszereltség. Viszont legalább mindkét legolcsóbb 1.4-es változat 75 lóerős, ez is valami.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Thalia 1.4 Expression 2 450 000 Ft, a C3 1.4 SX 2 840 000 Ft. Amit a négyszázezres különbségért a C3 ad: ABS, elektronikus fékerőelosztó, 60-40 arányban osztható hátsó üléstámla, eletromos automata ablakemelők becsípődésgátlóval, állítható magasságú vezetőülés és plusz két (ki-be) irányban állítható kormánykerék. A Thaliából viszont van még olcsóbb 1.4-es változat (Authentique) 2.2 millióért.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Árban tehát néhány százezerrel rosszabb a C3, van viszont lelke, meg egy szép teste. A lélek nehezen megfogható néhány perces tesztvezetés után, de határozottan érezhető valami a Kacsa (2CV) szellemiségéből. A szellemiség természetesen teljesen más, mint egyes régi formai elemek felismerhető újraálmodása, hiszen az eredeti Kacsa sem arról szólt, hogy egy fél évszázaddal korábbi bicikli keltette érzelmi effektusokat próbáljnak feleleveníteni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A homályosan hasonló sziluetten kívül inkább az ügyes, praktikus, ötletes megoldások, meg a barátságos összhatás került át a Kacsából. A futómű (is) teljesen más, sehol a szellemi jogelőd kompromisszummentes imbolygása, a C3 futóműve pont az a biztonságosan kényelmes, amit a franciák álmukból fölkeltve is tudnak.
Egyszerűen jól néz ki, mindenhonnan. Elölről határozott, de alapjában véve barátságos, oldalról kacsásan gömbölyű, hátulról sikkes kisautó módjára elegáns. Mostanság több bemutatón is annak örültünk, hogy visszatérőben vannak a szögletes formák, ez a gömbölyű azonban maradhat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A bemutató alkalmából kiállított rengeteg autón végignézve egyértelműen látszott, hogy a C3-as élénk, vidám színekben érvényesül. Az ezüstmetál és a sötétkék szépen belesimítja a tömegbe, és talán a citromsárga, ami a Kacsában is alapszín volt, áll neki a legjobban.
A retroautók között a C3 filozófiája a talán a PT Cruiseréhez áll a legközelebb: nézzen ki egyedien, de az sem árt, ha használható. A C3 ennek szellemében elöl tágas, de a kisautó-mezőnyben hátul is vállalható. Egy 180 cm magasságú ember passzentosan bár, de épp befér saját maga mögé, négy felnőtt tehát kicsit Saint Tropez-i csendőr hangulatot nyújt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A PT Cruiser igazából a csomagtartónál ugrott be; a Chrysler piknikasztalnak használható, több szintre berakható kalaptartót alkotott, a Citroën meg egy Moduboard elnevezésű, igen kedves kis polcrendszert. A Moduboard-ot kihajtva a traktoros férj alulra helyezheti a gumicsizmát, a marketingasszisztens feleség felülre fektetheti a kiskosztümöt, és így tovább, és így tovább. Ha pedig egymáshoz öltöztek, és sok a csomag, kiveszik a kis csuklós műanyag lapot, s már nyertek is 26 litert.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 7 literes kesztyűtartó a légzsák-korszak beköszönte óta nagyobb autónak is becsületére válna, a C3-ban ráadásul van egy felső, szintén zárható, 5 literes kesztyűtartó is, amiben meglepetésemre elfért a degeszre tömött szolgálati övtáskám, telefonostul.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Totalcar tuning kit |
A 60-as Volvóban láttuk már ezt a minikuka-szerű hamutartót, aminek a helye pohártartó - itt is nagy örömmel fogadtuk. Szép a kétszínű kormány, ami fel-le-ki-be állítható, és nagyszerűek a pörgethető, gömbölyű levegőbeömlők. Vidám, otthonos a belseje, lehet szeretni. A legjobb, hogy kis hunyorgással 20 másodperc alatt ki is találtuk, hogyan alakíthatjuk a C3-ast utcai interceptorrá. Ültetés, széles kerék, és nagyjából már kész is van. Első kísérleteink a matchbox-változattal igazán ígéretesek.
A motorválaszték tökéletesen illik a kicsi kocsihoz. Aki szerette a régi 1.4-es AX dízelt, az úgyis be van oltva gyorsulás ellen, úgyhogy az 1.1-es benzines C3-ast imádni fogja - gyári fogyasztási adat vegyes használatra hat liter. Jó az 1.4-es (gyengébbik, 70 ló) Hdi, az 1.4-es benzines, a picit fürgébb 1.6-os, persze a Városligetben nem vihettük túlzásba az ámokfutást. A 16 szelepes 1.6-ost és a 92 lóerős Hdi-t nem láttuk, de hallottunk róluk.
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
