Kapható a kettes számú válságsláger
Bemutató: Citroën C3 Picasso
Mióta bemutatták a Kia Soult, személyes felmérésünk szerint mindennél jobban érdekli a népet: szerkesztőségünk tagjainak összesített tapasztalata szerint olyan magasan vezeti az érdeklődési listát, hogy egyikünknek sincs ötlete, mi lehet a második helyezett, amiről minket kérdezgetnek az emberek, érdemes-e megvenni.
A Soul európai bemutatóján én voltam, így nekem jutott, hogy elsőként ajánlgassam a népnek: igen, igen, vedd meg nyugodtan, bármennyibe kerüljön is. És furcsálltam, hogy pont Korea és csak Korea az autóipari Nostradamus, aki rájött vagy ráhibázott, hogy válság lesz, és stílusos, különleges középkategóriás életmódautókat lehet majd eladni 2009-ben. Aztán megláttam a C3 Picasso fotóit, és gyorsan lecsaptam a magyarországi bemutatóra.
A központban Damien Luniaud, a francia ügyvezető igazgató szónokol a genfi DS-bemutatóról, meg hogy a francia piacon a Citroën 15,6%-ra növelte részesedését. Belgiumban piacvezető (10,14%), Spanyolországban már három éve Citroënből fogy a legtöbb (10,9%), Portugáliában pedig egy ezüstérem csillog szépen. A C5 vezeti a kategóriáját, és Franciaországban az év taxija lett, ennél morbidabb kategóriagyőzelmet még életemben nem hallottam. Ki adhatta például a Németország legjobb importautója címet? És mi Bissau-Guinea legsikeresebb piros dízel kombija?
A beszéd alatt a kiállított bemutatóautóhoz ólálkodok, és beülök előre. A műszerfal első pillantásra arra a Citroënre hasonlít, amiben utoljára ültem – nem kell tehát olyasmitől tartani, hogy valami régi C3-as vagy Berlingo, bár amilyen rég Berlingóban ültem, akár az is lehet, hogy az is olyan. Mármint ilyen: retró tévékészülékre emlékeztető levegőbeömlők, középre rakott árnyjáték-műszerfal a C4 stílusában, a fejünk felett gyerekterrorizáló tükör, és egy kedélyes üzenet Wolfsburgba: a kapaszkodók nemhogy csillapítva, de sehogy sem csapódnak vissza, merthogy fixek.
Beállítom a vezetőülést, és már pucolok is hátra: a Kia Soulnál épp az a lényeg, hogy ki nem néznénk belőle, de nagy. Olyan nagy, hogy magam mögé hátra beülve a térdem és az első támla között van még háromujjnyi hely, ami határozottan sok. A fejtér egy ilyen vízszintes tetejű dobozautónál értelemszerűen nagy, a lábtér viszont mindenkit kiakasztott, aki beült hátra – a Soulba.
Beültem tehát hátra a C3 Picassóba, és azannyát, pont annyi hely van ebben is. Legalábbis elsőre, mert másodikra mintha a vezetőülés támlájával trükköztek volna. Kicsit bemélyítették, hogy nagy legyen a térdtér, de felőlem csaljanak, csak legyen hely hátul. A hátsó ülés tologathatósága a régi Twingo óta az egyik legokosabb térmenedzselési megoldás. Itt most van. Ráadásul 1/3-2/3 arányban tologatható az ülőlap, ráadásul a támla is ilyen arányban dönthető, ráadásul teljesen síkba, és még inkább ráadásul nagyon könnyen működik a rendszer: a Honda Jazz már majdnem utol van érve.
Kanalas Gergely ár-termék vezető szerint az egyterűek piacát vezeti a Citroën a három egyterűjével: Magyarországon 19, Európában 22 százalék a Citroën kategóriarészesedése. A kis egyterűeknél változik a trend: fontosabb a variálhatóság, és nem annyira csak a dizájnra utaznak a vevők, mint korábban. Méretét tekintve a kis egyterűek között a C3 Picasso "a kategória szívében van" − így mondja a citroënes nagyon szépen, már-már költőien, hogy átlagos.
A csomagtartó hátratolt üléssel 385 literes, előretolva 500, döntött támlával 1,5 köbméter. Blablabla: fiatal párok célcsoport, variálhatóság, mérsékelt fogyasztás, trend, csomagtér, megjelenés. De nem kizárólag családokra koncentrálnak, hanem gyermekmentes, ám trendkövető fiatalokra, meg a lelkükben fiatalokra, úgyhogy reklámarcnak javasolnám is Mary Zsuzsit. Aki szponzor-protézisragasztóját számtalan tárolórekeszben helyezheti el, kezdve a műszerfal tetején a zárható dobozzal (ami a Kiáéval ellentétben nem kemény műanyaggal bélelt), folytatva a kesztyűtartó fölötti vályúval, de csúsztathatja a középkonzol DIN-es rekeszébe is, ami szintén puha borítású.
A külső dizájnt most ne is elemezzük, nekem tetszik, ahogy van, bár lehetne kicsit dobozabb. Viszont itt kellett megtudnom, hogy az első lámpák bumeráng alakúak. Az első lökhárítón nagyméretű lökhárítóvédő bütykök láthatók, a szalonban kiállított bemutatóautókon speciel fényezettek, de lesznek fényezetlen műanyagok is. Hátul nincs ütközővédő ütköző, viszont egész szépen eldolgozták a tolatóradar érzékelőit. Extrázni jó francia szokás szerint gazdagon lehet, a szélvédő elég nagy, és az első tetőoszlopoknál három részre osztották, hogy jobban ki lehessen látni − teszteltem már néhány ilyen próbálkozást, tán ez az első jó. És a C3 Picassóhoz is rendelhető a számomra érthetetlen extrák legérthetetlenebbike, a panorámatető.
Egyelőre kétféle 1,4-es szívó benzinesből és két turbódízelből áll a motorválaszték. Indulóár Tendance felszereltségben (tandansznak ejtették), a 95 lovas VTi benzinessel 3 390 000 forint, a belépő dízel 4 millió. Kidolgoztak valami finanszírozási izét, amivel valami háromszázezer forinttal olcsóbban adják, de ahhoz akkor nyilván el kell adósodni.
Benedek Tibor és Epres Panni örül, hogy ugyan már voltak ők a Citroën arcai, de most milyen jó, hogy két dizájnváltozat van, egy Benedek Tibor (fekete, piros dekorcsíkkal, egész jó) és egy Benedekné Epres Panni-féle sárgászöld, így most két autót kapnak. Epres Panni nem teketóriázik: neki az autó színe a legfontosabb, de babatranszporterként is bevált. Benedek Tibor így élőben, rövid hajjal hasonlít Dávid Merlinire, ezért persze elnézést kérek tőle, mégiscsak egy nemzeti hős.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
