Amikor azt hinnénk, hogy ennél rosszabb megítélése már nem lehet, amikor úgy tűnik, összecsapnak a hullámok a feje fölött, akkor olyat mutat, amivel jóváteszi minden baklövését.
Van ez az értelmetlen előítélet a francia autókkal szemben, ami, ki tudja már, mikor alakult ki. Sokan mindenféle borzasztó szerviztapasztalatokkal riogatják az ismerőseiket, miközben titokban egy DS képét rejtegetik a párnájuk alatt. Nagy hanggal szidják az új francia típusokat a társaságban, miközben autóvásárláskor átböngészik a Xsara-árakat is, és elmorzsolnak néhány könnycseppet a C6 képei láttán.
Na, pontosan nekik készült a C4 Picasso, a meggyőzés új fegyvere. Szerviztapasztalat még nincs, így a dumák simán félresöpörhetők. Az autó önmagáért beszél, és minden porcikája regényeket tudna összehordani a különbözőségről - a Xsara Picassohoz képest -, a modernségről, és persze a fényről, amiről a szlogent is származtatják. Tudják: C4 Picasso, a fényterű.
Ezt a marhaságot nem tudom, ki találta ki, de ha a hatalmas üvegfelületekre gondolt, amelyeken át beáramolhat a fény az autóba, akkor igaza volt. Ha a szervizre, ahol a kötelező karbantartások mellett valószínűleg a kicsúszott szilenteket is visszanyomogatják az öntvény lengőkarokba, és kinullázzák a fedcomp hibalistáját, akkor szintén igaza van, hiszen sötét térben nem lehet dolgozni.
De erről csak az fog tudni, aki a C4 Picasso mellett dönt, és szerintem elég sokan lesznek. Mert aki egyszer is a közelébe kerül, azt magával ragadják monumentális megjelenése, kívül-belül óriási méretei, és franciásan átgondolt - vagy éppen átgondolatlan - megoldásai. Bár ég és föld a Xsara Picassóhoz, sem a mono- sem a sztereotípiák nem érdekelnek - legyenek azok bármik is -, minden jelenlegi és jövőbeni esetleges hibája mellett azt kell mondanom, hogy a Citroënnél változások vannak a levegőben. Mármint műszakilag.
A C4 Picasso alapjaiban hétszemélyes családi egyterű. Állítólag később lesz egy kicsit rövidebb változata, ami csak ötszemélyes lesz. Ez a jelenlegi így olyan hatalmas, hogy a Citroën eddigi bengája, a C5 kombi eltörpül mellette. Külsejében is minden része nagy. A tengelytáv, a nyomtáv, az ajtók, de legfőképpen az első szélvédő.
Ez nem csak olyan marketinghablaty meg PR-ra gyúrás, valaki tényleg azt gondolta, hogy a C8-at kell legyőzni méretben. Most már kíváncsi leszek, mekkora lesz az új C8. A sima lemeztetős - mert rendelhető teljesen üvegtetős változat is - modellnél is akkora a szélvédő, hogy lefektetve akár szabászasztalnak is beválna. A helyén pedig nemcsak széltében öleli át az autót, de a felső vége is a vezető feje búbjánál van.
Ráadásul akkora szögben dől, hogy egyenes vonalú folytatása a motorháztetőnek, így a cv-érték kis módosítással akár mínuszba is átmehet. Persze ebbe beleszólnak az elefántfülnyi, bezáráskor, maguktól behajló külső tükrök. Az első lámpák nem a szokványos citroënes vonalat követik, a hátsók is eléggé szögletesre sikerültek, és felcsúsztak a C- vagy D-oszlop felső részére. Ha már oszlopozunk, akkor az osztott A-oszlopot is érdemes megtekinteni, annak az üveges része is a többszörösére nőtt, mármint a Xsara Picassóéhoz képest (és itt végre értelmük is van a kis háromszög ablakoknak, mert valóban ki lehet látni rajtuk a forgalomra. - A szerk.).
Szóval az egész autóról látható alapjaiban, hogy az előd átgondolt, modernizált folytatása, de mégis úgy tűnik, hogy sokkal inkább egy másik koncepcióról van szó. Nagyobb családoknak szóló, kényelemben és luxusban is többet kínáló lehetőségekkel. És ekkor beülünk...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
