Ha adrenalinbombára vágyunk, úgysem ilyen autót veszünk, gondolhatták a franciák, mikor megteremtették ezt a sportos, de kényelem szempontjából semmiféle kompromisszumot nem tűrő kocsit, és én mélyen egyetértek velük.
Írtunk már C4-es tesztet, szám szerint ötöt ( 1, 2, 3, 4, 5). Ez itten a hatodik; eddig azonban egyetlen C4-es tesztautónkat sem az a bizonyos PSA-BMW 1,6-os turbómotor űzte, ami az ön által jelenleg olvasott cikk apropóját adja. Erről a motorról akkor írtunk, amikor a Mini Cooper S-t, a Mini Cooper S Clubmant meg a nyitható tetejű Mini Cooper S Convertible-t teszteltük. Igen ám, de a Minikben, kedves olvasó, ugyanez a motor jóval erősebb volt. Ennek a motornak a 150 lóerős változatáról még csak egyszer írtunk, egy 308-as Peugeot kapcsán, ami ugye távolról sem Citroën C4-es, és igen, ezért fogunk most mindannyian olyan kiválóan szórakozni.
A sokadik tesztben olyan apróságokkal, mint egy kocsi műszerfala, nem nagyon szoktunk foglalkozni. Megpróbálunk az újdonságok értékelésére szorítkozni, én mégsem tudom megállni, hogy néhány rövid gondolatot ne fűzzek hozzá a digitális, középre helyezett műszeregységhez és a karimáját forgató, középső részét konokul mereven tartó kormányhoz.
Háromféle ember van. Az első nem foglalkozik a divattal, a második igen, de nincs ízlése, a harmadik mindig divatos ruhákba öltözik és jól is néz ki. Az első csoportba tartozó emberek sosem okoznak nagy meglepetést, ha visszanézzük a régi fotókat, ugyanolyan ruhákban látjuk őket, mint az újakon. Sosem néznek ki különösen jól, viszont nem is válnak nevetség tárgyává.
A második csoport tagjain egyfolytában röhögünk. Ezek az emberek mindig idétlenül néznek ki, akkor is, ha épp az aktuális divat szerinti legízléstelenebb ruhadarabokat látjuk rajtuk, és akkor is, ha a fotók már jó tízévesek. Nagyon akarnak, pedig nem kéne, nekem sem szokásom tornacsarnokokba szaladgálni, hogy aztán talajon, ne adj’ isten gyűrűn bizonyítsak.
A harmadik csoport tagjai tartják életben, sőt, ha úgy tetszik, maguk teremtik meg a divatot nap-nap után. Akkor és ott mindig jól mutatnak, ha azonban előkeresünk egy régi képet, sokszor velük is előfordul, hogy utólag ugyanolyan nevetségesen mutatnak, mint a második csoportba tartozó, minden jó ízlést nélkülöző embertársaik. És itt szeretnék köszönetet mondani a Citroënnek például a Déesse-ért, mert divatot teremtett, ami kiállta az idő próbáját. És egyben megkérem, kezdjen valamit a jelenlegi C4 műszerfalával, ami első ránézésre újdonságértéke miatt talán még jópofának tűnt, de ahogy haladunk előre az időben, egyre nehezebb tolerálni.
De térjünk rá végre a motorra, erre a 0,8 bar turbónyomással fickósított, mokány 1,6-os-ra. Jó volt a Minikben, jó volt a 308-as Peugeot-kban, természetesen pont ugyanolyan jó a C4-esben is. Erőtlenséget csak nagyon alacsony fordulaton tapasztalunk, már kétezertől remekül húz. Karakterisztikája érdekes módon nem annyira a kis lökettérfogatú turbó-, mint inkább a V-motorokéra hajaz, annyira egyenletesen adja le a teljesítményét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
