Hatalmas matricák díszlettek a tesztautó oldalán: Új C5! Emberközpontú technológia. A C5 központja az első két ülés, itt valóban jó embernek lenni. Hátul nem annyira.

A kombi hátulja a legutóbbi frissítés során egyáltalán semmit nem változott, az eleje viszont szebb lett. Az átrajzolt lámpák egyszerre teszik agresszívebbé és harmonikusabbá a C5 arcát, az emblémát is integráló króm hűtőmaszk-csík pedig az utóbbi idők talán legkiválóbb dizájnötlete az autóipari formatervezésben. A nagy Citroen korábbi nyálcsorgatóan bamba tekintete céltudatossá, határozottá vált, mint Cliff Robertsoné a Virágot Algernonnak -ban, az agyműtét után.
Az autó megjelenésében továbbra is hatalmas bálna, mint elődje, a bevásárlóközpont előtt messziről észrevehetően magasodik és lóg ki a sorból. Gömbölyded, kövérkés idomok, határozatlan kontúrok, némileg esetlen kiállás - mégsem mondanám rá, hogy csúnya. Egyezzünk ki inkább abban, hogy érdekes. Na azért nem annyira érdekes, mint mondjuk Tóth Veronika, inkább csak mint Király Linda.
A beltér kissé ódon, ahogy Füzi Gergely programozó kollégánk fogalmazott, a C5 belseje olyan hatást kelt, mintha egy hat-nyolc éves használtautóban ülnénk. Hiába az ébenlakk díszcsík a műszerfalon körbe, hiába a 407-es Peugeot nemrég tervezett középkonzolja, hiába a két lendületes, egymást metsző ív a műszerfalon és hiába az átrajzolt műszerblokk: az Új C5 belseje lehetne újabb.
Így gondolom az eszemmel. De nem így érzem a szívemmel, az én koravén lelkemnek a z autó belvilága kimondottan tetszik. Szeretem, hogy nem fekete, hanem szürke minden, szeretem, hogy nem krómból, hanem valamiféle szürkés alumíniumötvözetből készültek a kilincsek, az órák kerete, a váltógomb és az embléma a kormányon. Szeretem a bugyuta könyöklőket, amiket az ülés oldaláról lehet lehajtani és szeretem a puha, mély plüssfoteleket, a jókora, jellegtelen, bár remek fogású kormányt, no meg a pihepuha plüssberakásokat az ajtókon.
A legtöbb, nagy francia autótól elvárható villanyos extra a C5 SX-ben is megvan. Van négy automata ablak, automata klíma, automata ablaktörlő és világításkapcsoló, mindenre bippeléssel figyelmeztető fedélzeti számítógép. Ha a szokásos gyűlöletes, kisebb PSA-modellekből származó silány karral is, de a kormányról vezérelhető a meglehetősen gyengén szóló CD-rádió és alapáron jár a tempomat, illetve sebességhatárolóautomatika is.
A székeket tesztautónkban elektromotorok mozgatták ide-oda, még a gerinctámasz is motorral működött. (Érthetetlen módon az ülésfűtés kapcsolói helyére csak vakdugók kerültek.) A C5 elöl tehát nagyon tágas és kényelmes, sok hellyel, okosan elhelyezett zsebekkel, kártyatartókkal, pohártartókkal.
És most valami meglepőt fogok mondani. A C5 kombi hátul kicsi, nagyon kicsi, legalábbis ami az utasteret illeti. Karotta kolléga, aki korábban elismerően nyilatkozott az autó hátsó traktusáról, értetlenkedve fogadta a tényt, miszerint alig fér el mögöttem, a térdhely hiánya nagyon zavaró. Egy szó mint száz: a térkínálat hátul átlagos alsó-középkategóriás, hiába próbál mást sugallni a lehajtható könyöklő, meg az abban elrejtett kis tárolórekesz és pohártartó. Ha hátra menetiránynak háttal álló gyerekülés kerül, elöl sajnos az autó méretéhez méltatlan kompromisszumok várnak a vezetőre vagy az utasra.
A csomagtartóval kapcsolatban viszont csak jókat mondhatok. A Break puttonya ablakszintig rakva 563 liternyi hóbelevancot nyelhet el. A hátsó ülések szépen ledöntögethetők - ha nem is olyan elegánsan, mint a japán kombikban manapság megszokott -, ilyenkor az autó kapacitása 1658 literre bővül. Vannak rögzítőgyűrűk, csomagháló, átjárás az utastérbe a hátsó könyöklő nyílásán át és a hátsó ablak önmagában is felnyitható. Az egyetlen probléma tesztautónkon annyi volt, hogy bazi nehezen csukódott a csomagtérajtó - ez azonban valószínűleg egyedi zárbeállítási probléma lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
