Ez is teljesen új fejlesztésű Kia, csakúgy, mint a Picanto; mégiscsak vannak, akik bíznak a márkában, és nekik érdemes fejleszteni. Bár nem vagyok benne biztos, hogy Kovács úr 30 év után ismét a Kiát választaná, a Cerato-ban biztosan nem csalódna. Mert ha a Picantóra azt mondtuk, Puntós, a Cerato egyértelműen Thaliás, és egyáltalán nem a Brazil szappanopera címszereplőjére gondoltam.

Próbáltam fogást keresni rajta a találkozásunk utáni első néhány órában, de akkor még nem sikerült. A megjelenése nem túl feltűnő, kissé decens, mármint ami az orr részt illeti. Oldalról a középen felívelő majd ismét visszahulló vonalvezetés már sokkal inkább a Rover 75 -öt juttatja eszembe, hátul pedig az optikai tuning kittes Skoda Octavia lámpák viszik el a tekintetet, a vége felé lekonyuló típusjelzésről. Megnéztem közelebbről: nincs eltörve, még csak repedve sem. Ez így sikerült és kész.
A Cerato a Focus-Astra-Corolla vonulat vetélytársának született. A Kia európai kutatási és fejlesztési központjában húzták meg a vonalakat, tehát az új Corollához hasonlóan ez is európai ízléshez igazodik. Pontosabban ahhoz az ízléshez, amiről azt hiszik ott Koreában, hogy itt Európában divatos. Az ízlés pedig szubjektív, így lehet, hogy igazuk lesz, és tényleg sokaknak fog tetszeni ez a külsőleg több típusból összeollózott, belül pedig a LEGO gyár teljes hulladékmennyiségének újra-fröccsöntésével kialakított miliő.
A kormány ugyanaz a megmagyarázhatatlanul kellemetlen tapintású, ami a Picantóban is riadalmat keltett, és testápoló után kiáltott. Bőrnek bőr, de például a marha hasa-aljából sem készítenek nadrágot. Az ülések szövete nagyságrendekkel kellemesebb, más kérdés, hogy szemernyit sem tartanak. Bizonyára többen ismerik a különbségét annak, amikor egy autó ülésébe nem beleül az ember, hanem ráül. A Ceratóban ráülősek vannak. A váltógomb bőrje már vállalható, ahogy tulajdonképpen a műszerfal kinézete is. Csak a kinézete az anyagok már nem.
Az Opeltől lopott csíkos légbeömlők már ismerősen köszöntenek, a klíma, és a ventilátor kerek gombjai pedig az Alfás dinamizmust hozzák. A forgalmazó szépérzékét dicséri, hogy a kerek gombokhoz illő, szintén kerek gombbal ellátott fejegységet szereltett az autóba. Ezzel sikeresen harmonizálja a kályhaezüst színű burkolatot, ami meg se próbál alumíniumra hasonlítani, bátran vállalja, hogy ő egy csúnya, kemény műanyag. De ugye az ízlés szubjektív.
A középkonzol a már említett thaliás ihlet továbbfejlesztése. Ha nem ilyen lenne, a harmadik generációs Thaliákban bukkanna fel. Számomra mindig megmagyarázhatatlan rejtély, miért vannak vak kapcsolók egy autóban. Egy kevésbé felszerelt modellben még érhető. Takarékosságból ugyanazt a burkolatot kapja mindegyik, és ha valamely extra cucc nincs beépítve, attól még a kezelő gombjának megvan a helye. De ez a tesztautó a legjobban felszerelt változat, vajon mit lehetne még tenni a CD játszó alatti egy-, és a váltókar előtti három darab vakdugó helyére? És hol lehet odavaló kapcsolókat kapni, ha mégis szeretnénk valamit?
Tágasság tekintetében megint csak nem tudok rosszat mondani_ elsőre. Az első üléseken szépen elférni, hátul is kellemes a környezet két utas számára. Hármat már nem mernék vállalni, de ahogy az ülések kárpitozása kinéz, szerintem a gyártó sem gondolta komolyan. Jelenleg ez a négyajtós változat ami kapható, de szeptembertől jön az 5 ajtós is. A kettő közti különbség innen, a hátsó ülésektől hátrafelé lesz csak számottevő. A négyajtós hosszában jelentkező 140 milliméternyi előny is a hátsó túlnyúlásban keresendő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
