Annyi Corollát adott már a világnak a Toyota, hogy ideje lenne befejezni. El is kezdték a leépítést, mivel a tizedik generációban már csak szedán van. Persze ez így nem igaz, de ha csak ilyen gyenge motorok lesznek, akkor lassacskán tényleg vége a dalnak.
Sikeres embereknél előfordulhatnak személyiségtorzulások: azt hiszik, bármihez nyúlnak, arannyá válik . E felsőbbrendűségi tudat megnyilvánulásai aztán a korábbi sikerrel szerzett népszerűséget is porig rombolhatják. Kevesen kapnak észhez időben, hogy megállítsák a folyamatot. Valami ilyesmi zajlott a Toyotánál is a Corolla életútjában, mikor a kilencvenes évek közepén a békalámpásnak nevezett sorozattal bakot lőtt.
Az akkoriban harminc (így manapság már a negyvenen is túl) éves Corolla név csillogása a kezdeti fakóság felé hajlott. Aztán jött a következő modell, ami visszarángatta az életbe, és most, a 10. generációhoz érve a Corolla szó minden szövegkörnyezetben használva, jó érzéssel tölti el a japán autókat kedvelők szívét.
Rögös út, negyven év; több mint harmincmilló Corolla. Nincs párja, az biztos, állítólag a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerültek vele, de én nem találtam. Mindenestre nagyon kellett már az új Corolla, hiszen a márkaarculat egységesítése és a szedán leválasztása a 3-5 ajtósokról manapság nagy divat, ebbe az előző modell nem illett bele.
Kezdjük ott, hogy a Corollának a továbbiakban ez az egy formája létezik majd. A kombi a feledés homályába vész, a három- és ötajtós kivitelt pedig más néven - ő lesz az Auris - fogják gyártani. Ennek üzletpolitikai okai lehetnek, amit a statisztikák szerint a kategória vásárlói alakítanak, de ez annyira száraz téma, hogy nem untatok vele senkit. Meg én sem nagyon értem.
Az új Corollát teljesen új alapokra helyezték. Annyira, hogy még a padlólemeze is tök új. A tengelytáv nem változott, a szélesség azonban nagyjából 5 centivel nőtt, ami értelemszerűen a nyomtáv növekedését is jelenti. Ebből persze bent ülve mit sem érzünk, csak annyi a szembetűnő, hogy mindenhol kicsit több hely van. A belsejére később visszatérek.
Maradjunk még kicsit a külsőnél. Ebben a fekete színben nem annyira látványos a megjelenés, a karizmája sem érződik, pedig van neki. Az első lámpák felhúzott sarkai, és a divatos két krómcsíkos hűtőrács szintén felfelé ívelő vonalával az egész orr egyetlen hatalmas smiley: óriási, fog nélküli mosoly, ami nem a nagypapa mosolya, mégis barátságos hangulatot ad.
Oldalt az övvonal merészen emelkedik a hátsó felé haladva, és a keskeny ablakok Lexus IS-esen bunkeres belsőt sugallnak. A faron a kiemelkedő lökhárító és a lámpák érdemelnének pár szót, de mire ezt leírtam, rájöttem, hogy ők sem. Így a teljesen érdektelen oldal, és a kicsit unalmas hátsó miatt szükség is van a mosolyra. Nélküle egyetlen szóval sem lehetne feldobni a rettentően hétköznapi külsőt. Persze biztos sokat foglalkoztak a dizájnerek a funkció és a modern szépség ötvözésével, és biztosan nem akartak a békalámpa hibájába esni, de az izzadságcseppek letörlésével a szag még megmaradt, és egy már-már Passati méreteket karcoló japán (kis)bálnát kaptunk.
Belül szintén az erőlködés tűnik szembe, ahogy megpróbálták harmonizálni a kényelmes ergonómiát a tetszetősséggel. Konkrét kivetnivalót nem találni, mert autógyártás tantárgyból már valamikor a nyolcvanas évek második felében megtanulták, mit-hogyan-hova. Minden a helyén, kézreállóan, mégis olyan ridegen távolinak érződik a Corollák szellemiségétől. Bár ha jobban belegondolok, már a kilences generációnál is ilyen volt a világoskék plexi használata.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
