Ha azt mondom Corolla Verso, sokan csak legyintenek. Ha pedig azt is megemlítem, hogy már az új Corolla Versóra gondolok, még többen legyintenek: persze, egy újabb körömreszelővel elkövetett csinosítás a korosodó dizájnon. Ezt cáfolta a bemutató. Mert bár az igaz, hogy volt már a Corollának Verso típusa, és a matuzsálemi kort elérve - pont két évvel ezelőtt mutattuk be - átesett (át kellett esnie) némi fazonírozáson, de a tervezők az utolsó csavarig átdolgozták.

Felmérést végeztek a jelenlegi Verso-tulajok között, milyen változtatásokat tartanának fontosnak. A kitöltött kérdőívekből három lényeges fejezet emelkedett ki: 1. A kor elvárásainak megfelelően több mint 5 embernek kéne elférnie. 2. Az egyébként is szép számú rakodó helyeket lehetne tovább bővíteni, bár itt szerintem csak ergonómiai változtatás volt szükséges. 3. És az elmaradhatatlan belső tér-variálási lehetőségének könnyedebbé tétele.
Neki is látott a japán csapat a belső tér reformjainak, miközben egy európai csoport a külső dizájnt vette kezelésbe. Míg az előző Versót franciák tervezték, az új verz(i)ót a temperamentusosabb vonalvezetési világot megalkotó olaszok kezére bízták. Az Elvio D'Aprile vezette csapat kimondottan Európára tervezte az autót, hiszen Japánban továbbra is a korábbi verziót forgalmazzák.
Jelentősen megváltoztatták az orr-részt. Kicsit modernebb hűtőmaszk, mindenképpen előnyére változott első lámpákkal kiegészítve, melyek a manapság szokásos kerekítési irányzattal ellentétben szögletesebbek lettek. Oldalról nézve is a szögletesítés, pontosabban a lekerekítések határozottabbra vétele a jellemző. Dícséretes a régebbi BMW-knél használt hokibot felbukkanása. Míg a korábbi típuson csak egy nagy ívelt vonal húzódott az ablakok felett, és az autó hátuljához érve egy másik ívben lekanyarodott, addig ezen a jelenlegi változaton nagyon határozottan, hegyesszögbe fordulva törik meg lefelé, így kialakítva a hokibot formát.
Az első kis háromszögablak megszüntetésével, és a kerekek felé helyezett focusos domborítással kellemes megjelenést alakítottak ki, ami szerintem inkább sötétebb színben érvényesül. A hátsó résznél a szélvédő alja kedvesen mosolyog, feljebb húzták a lökhárító domborítását, és gondoltak az optikai tuning-mániásokra is, mert eleve Clear-Glas lámpákat szerelnek fel. A módosításokkal az MPV kategória legjobb légellenállási tényezőjét (c w) 0,3-at értek el.
A belső változásokat sem lehet két kézen összeszámolni. Legegyszerűbb, ha teljesen elfelejtjük az előzőt, mert semmiben sem hasonlít rá. A műszerfal középső részén a hatalmas - már nem nevezhető egérmozinak - kijelző dominál. Ezen az érintőképernyős egységen van összefoglalva minden, ami a vezetéshez szükséges mellékes dolgokat irányítja.
A navigáció, az audio, a tolatókamera, és az újdonság, az orrkamera képe is itt jelenik meg. Ez a kívülről nézve kis fekete háromszögnek tűnő dolog a Toyota embléma alatt két kamerát rejt magában. A vetítővásznon lassításkor automatikusan osztott formában jelenik meg a két kamera képe, amik az autó orrától jobbra és balra levő teret látják be. Tehát szűk utcából kidugva az autó orrát simán szétnézhetünk, hogy felmérjük a forgalmat.
A taccspad alatt a légkondi kezelőszervei vannak, fölötte megmaradt a csukható tetejű tároló dobozka, kétoldalt a függőleges irányú szellőző rostélyok vezetik át az ívet jobbra a kesztyűtartó, balra a műszeregység felé. Kesztyűtartóból kettő is van, de egyik sem hűtött. Műszerekből pedig három analóg, és az elmaradhatatlan fedélzeti számítógép kijelzője. Manapság már nem sokat vacillálnak ezekkel a dolgokkal, a bevált piktogramok helye változik típusonként, és a számlap színével, tipográfiájával szoktak játszani. Nekem ez az összeállítás nem tetszett, de lehet, hogy csak az elhalványodó világoskék-szerű csík nem illik az egyébként fekete-szürke-ezüst környezetbe. Ebből a fekete a műszerfal tetejét borító, egyébként puha hatású műanyag, amelyet bőrre hasonlító barázdálással értek el.
A műanyagozás megjelenik az ajtók borításán is. A lentről emelkedő könyöklő nagy találmány. A magasra helyezett műszerfal, és ez a két oldalt emelkedő, az ablakemelő gombokat kéz közelbe hozó rész egyértelműen nagyautós hatást kelt a bent ülőkben. Ebben jócskán segít a váltókar szintén magas pozíciója. Vezetés közben a könyöklőnek szánt, valójában a hónalj alá kívánkozó (túl keskeny, túl rövid, túl közel van az üléshez) karra támaszkodva, az autó elejéből semmit sem látva - csak sejtve a méretet - nagyon sportos hangulat uralkodik el rajtunk.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
