Vezethettünk 5,7-es HEMI-blokkos 300C-t, eláshattunk a homokban egy Wranglert és egy Grandcsirkét, de a Crossfire spidert is kipróbálhattuk. Illetve ami engem illet, kipróbálhattam volna, ha szemfülesebb vagyok. A D-C. A. M. H. Kft bemutatkozása egész szépen sikerült.
Új vezérképviselete van Magyarországon a Chrysler és Jeep márkáknak. Az osztrák Pappas Csoport alkatrésze, a Daimler-Chrysler Automotive Hungária Kft. a Gödöllő mellett elrejtett Domonvölgy nevű kis faluban tartotta tesztvezetéssel egybekötött sajtótájékoztatóját.
Megtudtuk, hogy hamarosan megérkezik hozzánk a Dodge: lesz hivatalosan forgalmazott Viper Magyarországon! A cég képviselői azt is megsúgták, hogy 2007-re szeretnék lefedni a teljes hazai piacot értékesítési pontokkal. Hú de izgi.
Hasonló rendezvényeken ritkán hangzik el és történik olyasmi, amit
érdemes megosztani amúgy is túlterhelt, féltve óvott olvasóinkkal, de
most kicsit más volt a helyzet. Ha csak pár kilométer erejéig is, de
olyan legendákat lehetett megízlelni, mint
a HEMI-blokk, vagy a Jeep CJ aktuális változata, a Wrangler. És
hogy valami objektív infóval is szolgálhassunk, elkértem a márkák
árlistáit.
300C HEMI
Pár szám: 5654 köbcenti, 340 lóerő ötezres, 525 Nm négyezres fordulaton. 5015 milliméteres hossz, 18,3 literes városi fogyasztás a gyár szerint. És 1888 kilogramm.
A HEMI-blokk tényleg izgalmas dolog. Gyönyörű, leírhatatlan a hangja (ezért csináltam egy kis videót ), könnyen pörög fel, az 1,9 tonnával és az automatával mit sem törődve füstöli el a gumit. Azért száraz aszfalton rendes tempónál már nem sokat lehet játszani az autóval, ahhoz kicsit nehéz. Autópályán pedig olyat tapasztaltam, amit Merciben, BMW-ben, Audiban még soha: jelentékeny kormányholtjáték, kissé bizonytalan, billegős viselkedés. Hm.
A HEMI blokk
A HEMI a Chrysler védjegye hemiszférikus, azaz félgömb alakú égéstérrel kiképzett hengerfejjel ellátott motorjaira. A félgömbön a szelepek egymással szemben helyezkednek el, így a hengerfurathoz képest nagyobbak lehetnek, mint a lapos égéstérben egymás mellé helyezett szelepek. A gázcsere gyorsabb, az égés tökéletesebb, a terjeszkedés által kifejtett erő könnyebben koncentrálódik a dugattyúra, mint a klasszikus égéstérnél.
Ma már nem olyan nagy szám egy bonyolult geometriai forma kialakítása egy tömegmodellen, de az első autóba épített HEMI-motor 1951-ben készült a Chryslernél, repülőgép-motorok fejlesztése közben szerzett tapasztalatok felhasználásával. 1964-ig 301-től 392 köbhüvelykig terjedő méretben készültek a HEMI-blokkok, a legnagyobból 390 lóerő is kijött. Sok korai HEMI ma is fut, némelyik restaurált veteránautókban, némelyik - most tessenek megkapaszkodni - alkohollal üzemelő dragsterekben.
A menetkomfort ettől eltekintve kifogástalan, zaj, rázkódás, huzat nincs. Európai szemmel már-már hihetetlen, hogy 15 millióért annyi mindent kapunk, amiért a tradicionális tengeren inneni márkák pénztárainál másfélszer-kétszer annyi pénzt marasztalnának ott. Az olcsó luxus viszont olyan alapvető hiányosságokban üt vissza, mint a koreai kisautós műanyagok és a borzalmas műborostyán kormánykerék.
A legolcsóbb 300C arisztokratikus orrában mindössze 2,7 literes V6-ost találni, amihez négysebességes váltó kapcsolódik. A 193 lóerős alapmodell bruttó ára kerek 10 millió forint. 12 millióért 3,5 literes, 240 lóerős, szintén 60 fokos hengerszögű V6-os jár, a HEMI-blokkos, ötsebessége automatával szerelt csúcsmodell pedig 15 millió forintba kerül.
Az autók felszereltsége egységes, ESP, CD-s rádió, kétzónás klíma és hat légzsák, két, memóriás villamosszék minden 300C-hez jár. Akinek ez nem elég, a szokásos feláras extrákon kívül olyan mókákat is kérhet, mint a motorosan állítható pedálsor (70 ezer forint), kaliforniai diófa betét a kormányra és váltógombra (90 000),
300C Touring 4WD
Csaptunk egy kört a 300C kissé elszabott arányokkal megvert, de lenyűgözően erőteljes kombi változatával is. Az 5,7-es HEMI dolgát a még nagyobb tömeg mellett az összkerékhajtás is nehezítette, a fogyasztásba már bele sem merek gondolni. Addig is, amíg meg nem tankolom az első tesztautót, azt kell mondjam, a 300C legnagyobb és legerősebb változata könnyed mozgású, erőteljes, élvezetesen vezethető, kényelmes családi autó.
Hogy ez az összkerék-hajtáson vagy a kombiságon múlt, nem tudom, de a Touring nem bizonytalankodott nagy sebességnél és a kormányműve is jóval pontosabb volt a limuzinénál. Az autó áráról egyelőre nincs információnk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
