Rendes szerszám
Teszt: Fiat Dobló Cargo 1.9 DS ASP SX
Ocsmány dolog, ha az újságíró tesztautóval próbálja megoldani saját közlekedési gondjait, de még ocsmányabb, amikor speciálisan egyetlen feladatra igényel tesztautót. Én elzárkózom az ilyesmitől, de mit tegyek, ha véletlenül... éppen pont akkor kellett költöznöm, amikor a Fiat Dobló a szerkesztőségünkbe érkezett. Íme itt a nagyszerű alkalom egy kisáruszállító megmérettetésére.
"Kezelhető mint egy compact egyterű, tágas mint egy kombi, erőteljes mint egy off-road... Ti melyik FIAT DOBLÓVAL szeretnétek ma leginkább bulizni? "- kérdik a fiat oldalán. Mi a Dízel Cargót próbáltuk ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szemből, töpszli orrával, a sarkokra került fényvetőkkel és az óriási hűtőmaszkkal veterános hangulatú. Ezzel már be is lopta magát a szívembe. Sajnos itt látható az első csúf megoldás is: A klímahűtőt tartó ronda fülek nagyon látható helyre kerültek, elrontva az összképet. Én biztos ezek feketére fényezésével kezdeném.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tesztautónkban 1.9 literes 46 kW-os, 63 lóerős szívódízel motor volt, ami nem egészen 21 másodperc alatt gyorsítja százra az 1210 kilogramm súlyú Fiatot. Ne feledjük, a Dobló Cargo kisáruszállító, ne várjunk túl sokat a dinamikától. Inkább gondoljuk meg kétszer, hogy visszaérünk-e az előzésből, és ne ragadjunk le a motornál, mert a fogyasztáson kívül tényleg nem sok jót tudnék mondani róla. Megpakolva, vegyes használatban, tesztelve a végsebességet - ami a tisztességes 140 km/óra - 8.6 liter/100 km volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utastérrel más a helyzet. Lassan véget ér a kettéfűrészelt autók ideje. A széria személyautók mögé akasztott puttonyt felváltja az új forma, amit eredetileg is áruszállítónak terveztek.
A Dobló Cargo, annak ellenére, hogy csupán két személyes, rendkívül tágas. Ez nagyon jó hatással van a komfortérzetre. A régi, leválasztott személyautókkal ellentétben nincs kényelmetlen klausztrofóbia, nem érezzük, hogy sivár vaslemez fenyegeti a tarkónkat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A magas üléspozíció nagyon bejött. Még a lábamat is ki tudtam nyújtani. Tesztautónkban a vezetőoldalra több ponton állítható extrás széket installáltak. Bal könyöknél is kellő magasságban találtam a karfát. Jobbra a kartámaszt lehajtva, kezemet pihentetve kényelmesen tudtam váltani.
A kormányoszlop magassága állítható, abban sincs hiba. Apró de fontos dolgok ezek. Akik munkaeszköznek vásárolnak autót, és a nap nagy részét abban töltik, azok értékelik csak igazán az ilyesmit. Bosszantó és érthetetlen viszont, hogy a biztonsági öv bekapcsolása kétkezes feladat. A bekapcsoláskor a csat alsó felét jobb kezünkkel meg kell fogni, annyira hajlékony a szára. Pár hét gyakorlással rátermettebb sofőrök egy kézzel is megtanulhatják.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tágas fülkének árnyoldalai is vannak. Az ülések nincsenek szorosan az ablakok mellett, ezért a balra hátra pillantáskor először egy kicsit balra kell dőlni, csak ezután láthatok mindent. A jobb oldalról már nem is beszélve. Sok forgalmi helyzetben csak az utas segítségével lehet megoldani a manővereket. Erről nem a Dobló tehet, ez minden zárt áruszállító sajátossága.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kezelőszervek meggyőzőek. Középen egy kupacban a villanyablak, az elakadásjelző és a ködlámpák kapcsolója. Rövid, határozott kapcsolóút, mintha számítógépes egérrel kattintgatnánk. Még a hangja is olyan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány, a bajuszkapcsolók, a műszerek Punto örökség. Sajnos többször előfordult, hogy nem ugrott vissza az irányjelző. Ráadásul nagyon halkan kattog, ami nem is lenne baj, ha nem maradna kint. A lámpamagasság állítása a kilométer számláló mellett digitálisan jelölve. A műszerfal élén két kicsiny gombbal állítható. Kisáruszállító lévén ez a funkció fontos szereppel bír. Megpakolt dobozzal is elkerülhető az utat szegélyező lombkoronák éjszakai tanulmányozása, a szembejövők fenyítése.
Az opcióként kapható klímaberendezés (262 500 Ft ) rendesen tette a dolgát. A légterelő nyílások szintén más Fiat típusokról érkeztek. Kiválóan zárhatók, könnyen kezelhetőek, miért ne használnák a Doblóban is?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szintén extraként, de legalább kapható tolatóradar, ami hátsó ablak hiányában elengedhetetlen. Szerintem nem szabad sajnálni a plusz 56.250 Ft-ot, mert az összeget hamar űberelhetjük vak tolatásokkal elkövetett merényletek kártérítésekor.
A műszerfal tetején a hifi berendezés. Tesztautónkban CD lejátszó is volt. Hogy mit tud, nem derült ki, mert a beépített hangszórók recsegése erőszakos véget vetett a tesztnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy áruszállító sofőr számára egy fülkében helyből soha nem elég. A Dobló esetében elégedettek lehetnek: mindkét ajtóban óriásiak a zsebek. A napellenzők fölötti polc is mindent elnyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy veterán kényelmesen |
Hasonló a helyzet a fülke mögötti résszel. A doboz mérete 3,2 köbméter. Szélesssége: 1680 cm, hosszúsága: 1470 cm, magassága: 1305 cm. Gyakorlatban annyit jelent, hogy egy átlagos robogó hosszában elfér, de egy sok köbcentis motort már nehezen passzíroznánk be. Ügyes pakolással viszont feneketlen a doboz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rakodószint elég magas, így a pótkerék a doboz alá került, és a kerékjárati dobok nem vesznek el sok helyet a raktérből. Alul gumiszőnyeg, ami csúszásgátló és zajcsökkentő szerepet tölt be. A mozgékonyabb áruk rögzítésére nagyszerű füleket találunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hátsó ajtók 180 fokban nyílnak, ha szükséges. Nem kell kaparásznunk a határolók környékén. Határozott mozdulattal kitárjuk vagy becsukjuk. Az oldalajtó 70 cm széles, ami rekord a konkurenciához képest. Alapkivitelben csak a jobb oldalon van, de 56.250 Ft-ért rendelhető a vezető oldalára is.
Minden munkaeszköznél - még egy csavarhúzónál is - elengedhetetlen szempont, hogy:
- alkalmas legyen a feladatra, amire szánjuk,
- kényelmesen használni tudjuk
- hozzá jussunk reális áron.
A Fiat Dobló Cargo ezeknek a szempontoknak maximálisan megfelel. Én szívesen használnám arra, amire tervezték, még bulizásra is, de az off-road azért túlzás...
Fiat Dobló Cargo 1.9 DS ASP SX alapára: 3.187.500 Ft Tesztautónk az extra felszerelésekkel (a fiat.hu alapján): 4.050.000 Ft

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
