Magyarországra túl nagy
Teszt: John Deere 9400-as traktor
A John Deere 9400-as traktor hazánkban kuriózum. Nincs akkora földterület, hogy megérné a beruházás. Első látásra megdöbbentő látvány a menetkészen 15,318 kg súlyú traktor, de igazán akkor tapasztalhatjuk meg erejét, amikor szántás közben elhalad mellettünk, és dübörög a föld.
![]() |
|
![]() |
![]() |
12500 ccm -es soros hathengeres turbo intercooleres motorja van, elektronikus vezérlésű befecskendezőkkel. Az üzemanyagtartály 973 literes, de csak azért ilyen pici, mert a hatályos jogszabályok szerint az 1000 litert meghaladó tartályú gépezet veszélyes anyagot szállító járműnek bizonyul.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A vezetőfülkében teljes a luxus. A kormány magassága és dőlésszöge állítható, és a szervón keresztül a kerék 42 fokban fordul. A kormánykerék alatt klasszikus irányjelző bajuszkapcsolót és kürt gomb van. A kormányoszlop tövében két jól ismert pedál, kuplung és fék, a kettő között kicsi lábkapcsoló a differenciál zár.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A biztonsági övvel szeret légrugós ülés úszópozícióban is működik, ami azt jelenti, hogy minden irányban csillapítja a traktor rázkódásait. Mintha egy strandlabdán ülnénk egy IFA platóján. Rendkívül összetett szerkezet, integrálva a jobb oldali konzollal, ahol a fontosabb kezelőszerveket találhatjuk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A konzolon kézigáz, sebességfelező low-high kar és egy csomó speciális kapcsoló van, amivel a hidraulikát vezérelhetjük. Egy nyitható dobozka további fontos gombokat rejt. A hátsó csatlakozópont, szaknyelven "három pont" mozgatási koordinátáit állíthatjuk itt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Forián István traktoros elmesélte, hogy egy bemutató alkalmával a rutintalan kolléga nem ügyelt a beállításokra, és az ekét úgy lecsapta a betonra, hogy széttört a "három pont" egyik mozgató eleme. Ha beállította volna a határértéket, akkor az ekének nem szabadott volna a földre érni. Úgy csinálok, mintha érteném.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A visszajelző műszer a jobb oldali oszlopra került. Mindössze három értéket jelez. A motor fordulatszámát, a sebességfelező pozícióját és a haladási sebességet. Bármi rendellenesség esetén egy stopjelző készteti megállásra a traktorost. Ha a traktor elférne az országúton, és nem tenne kárt a közlekedőkben, elvileg 40km/órás száguldásra képes, de egy normál szántás alkalmából a haladási sebessége csak 7-8 km/h.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jobb oldalon elöl található a két sebességváltó kar. Mellette az üvegen a segítség, hogyan kapcsolhatjuk a szerény 24 fokozatot. Tartományt kell választani, amiben aztán rugalmasan váltogathatunk. Power Shift-es mechanikus szinkronváltója van, így az optimális terhelést tartva szántás közben is lehet váltani. A váltóban 130 liter váltóolaj van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A váltókarok mellett egy másik sárgával kapcsolhatjuk a "Teljesítmény Leadó Tengelyt". A traktorosok birodalmában ez a következő kulcsszó. A TLT az az eszköz, amivel kapcsolatot teremthetünk a traktor és a ráakasztott akármi között. Ennél az óriási gépnél ez az egység csak opcióként vásárolható. Csak a kisebb gépeken széria. Mindenesetre megnyugtató, hogy ha van TLT a 9400-ason akkor az 360 lóerőt képes továbbítani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jobb oldalon ízléses műszeregyüttest találunk. A klasszikus visszajelzők és fűtéskapcsolók mellett egy folyadékkristályos kijelzőn több funkciót jeleníthetünk meg. Hiba esetén például kiírja a hibakódot, és azonnal világossá válik, mit is kéne tenni. Természetesen klímaberendezés is van, ami szintén itt kapcsolható. A bal sarokban egy forgatógombbal állíthatjuk a maximális motorfordulatot. Hiába nyomjuk rá a teljes gázt, ha ott le van szabályozva, nincs mese, az a maximum.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hidraulika vezérlése is ezen a panelen végezhető. A négy hidraulikafej jelen esetben a gigantikus eke mozgatásáról gondoskodott. A kijelzőn digitálisan állíthatjuk az értékeket. Az olajnyomást és az átfolyási időt. A felszerelt egység mozgatásának beállítása és szinkronizálása egy napos feladat is lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülés mellett balra egy irattartó doboz volt, de erre a helyre mobil irodát is lehet szerelni számítógép csatlakozásokkal, hogy a traktoros haza tudjon e-mail-ezni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A John Deere 9400-as aktuális árát nem tudták megmondani pontosan. Csak egy közelítő értéket kaptam a használt bemutató járműre vontkozóan: 45 millió + ÁFA. Eddig Magyarországon még nem adtak el belőle, mert a hazai föld igényeit a kisebbek is bőven kielégítik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
