Az előzmények, mármint a konkurens modellek, vagy akár a testvérmodell Mazda B2500 ismeretében szinte hihetetlen, de a Ford Ranger Amerika legjobban fogyó kompakt pick upja volt az elmúlt 16 évben. Ennek megfelelően keveset változtattak az új Rangeren, bár ezzel a Fordnak már az európai piacon is komoly tervei vannak.

A pickup, vagyis személyautó alapokra épülő platós kisteherautó jellegzetesen amerikai találmány. A nagy klasszikusok egytől egyig amerikaiak: Chevrolet El Camino, a Ford F szériája, vagy a kamionnyi erejű Dodge Ram Amerikában az agrárszektor népautója. A többi földrész pick up-piacán mégis a japánok tarolnak, már a '70-es évek óta.
A japánok két fontos dologgal váltak sikeressé. Az egyik a négykerék-hajtás - a japán pick-upoknál nem beszélhetünk igazi terepjáró-futóműről, ezek inkább afféle megerősített, magasított, összkerékhajtású kisteherautók (leszámítva természetesen a Mistubishi Pajero Pick-upot). A felhasználási lehetőségek azonban összahasonlíthatatlanul jobbak. A másik fontos tényező az ár: a japán pick up olcsó, és általában dízel.
A pick-up piac meglehetősen változékony, nem mindegy, vissza lehet-e igényelni a forgalmi adót, esetleg lesz-e rá valamilyen kedvezmény. De általában van. Az utóbbi hat év alatt az európai pick up piac megduplázódott, az eladások csak a World Trade Center-merényletet követő hónapokban estek, de már 2002-ben újra 95 000 fogyott.
A Mazda 1968 óta gyártja a maga B 2500-asát, amit a Ford a fúzió óta saját márkanéven, Courier típusjelzéssel hozott forgalomba 1972-től. Rangernek 1982 óta hívják. Akár Mazda, akár Ford embléma van az orrán, tapasztalt terepjárós nem ilyennel jár terepet - nem reprezentatív felmérésemkor valamennyi komoly off-roader ezt nevezte a legkevésbé strapabíró összkerekes pick up-nak.
A Ford nem is nagyon erőlteti a komoly terepjárást, legalábbis a Rangerrel. Végeztek ugyanis egy nagy-britanniai felmérést, melyben pick up-ok, személyautóból átalakított furgonok és háromtonnás kisáruszállítók szabadidős elhajlásait vizsgálták. Az eredmények nagyjából azt mutatták, amit ép ésszel is várna az ember. Transporterrel például szinte senki nem jár moziba és vendégségbe. Egy Fiat Punto Van már a felhasználók közel 30 százaléka számára tűnik alkalmasnak csajozásra és hétvégi telekjárásra. A pick upokat viszont már ugyanannyian használják munkára és magáncélra, mint ahányan a parkolóban hagyják a munkaidő végeztével. A teljes kép kedvéért: a brit pick up-tulajdonosok 12%-a használja a járművet kifejezetten magáncélra.
És ez így nagyjából rendben is volna. Számomra az volt az igazi meglepetés, hogy a kérdőív "komoly terepjárás" kérdésére csak egy statisztikailag alig kimutatható kisebbség adott igenlő választ. Ennek pedig döntő jelentősége van a Ranger piaci pozícionálásával kapcsolatban, de erről kicsit később. (Ínyencek kedvéért: az angol pick up vásárlók 90%-a férfi, 50 %-a családos. Európa vezető típusa a Mitsubishi L 200, 36 %-kal, második a Nissan Pickup 25-tel, harmadik a Toyota Hilux 17 %-kal. A Ranger részesedése 10% körül mozog).
A frissített Rangerek körül lapzártáig sehol nem verődött össze a gyülekezési törvényt megsértő tömeg. Az új orr a krómozott hűtőráccsal, a magasabb motorháztető, a kétrészes lökhárító, az "új", kék számlapos műszerek, meg az új ülések egyetlen lovat se bokrosítanak meg, pedig a lovak aztán nem szeretik a változásokat. Ennek ellenére szerkesztőségünk parázs vita után úgy döntött, hogy szoros versenyben bár, de a Ranger nyerte a pick-up szépségversenyt. Ha valaki ad a megjelenésre, és nem sajnálja a pénzt a kategóriákkal drágább gumira, kicseréli a 15-ös felniket eggyel nagyobbra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
