Ha diák volna, stréber volna. Az új IS bőrkárpitját alacsonyabb fordulaton pörgő varrógéppel varrják, hogy szebb, tartósabb legyen, és egymillióért 14 hangszórós high end audiorendszert rendelhetünk bele. Idővel vélhetően Naomi Campbell is az extrák között lesz, egyelőre azonban be kell érnünk az első dízel Lexus nyújtotta örömökkel.
A lekszsz - mert így kell ejteni - úgy átformálta az IS-t, hogy a kifutó és az új modellen szinte csak a márkajelzés hasonlít. Új a padlólemez, a futómű, a biztonsági rendszer, nemcsak fizikai valójában, jellegében is sokat változott a külső és belső dizájn.
A 2005-ös modellt a nyugodt elegancia jellemzi, formaterve egyszerű, mégis érdekes. Míg az IS200-nak a far, a 220d-nek és a 250-nek az orr a legmarkánsabb része. A ragadozó tekintet a határozott, éles vonalak rajzolta domborulatok mellett a húzott fényszórók, a szilás hűtőrács és a hatalmas első légterelő egyenes következménye.
A hátsó lámpa most is gyönyörű, bár teljesen másképp, mint a kifutó modellen. A dízel változatnak egyetlen szolid, a benzinesnek két igen jelentékeny krómozott kipufogója van, és mindkettőn gigantikus visszapillantó tükrök mosolyognak. Nem olyan nagyok, mint a Swiften, de majdnem.
Kétféle tesztautó állt rendelkezésünkre: dízelmotoros kézi váltóval és benzines automatával. A dízelt próbáltam ki először. Az IS 220d belterében a bőrkárpit és a műszerfal feketéje dominált, a szép fém- és nem annyira szép fabetétek ellenére nekem egy kicsit komor volt a hangulat, és ez nagyon jó hír a Lexusnak, hiszen a célközönség gondolkodásmódja gyökeresen eltér az enyémtől. A fa természetesen fa, a bőr finom, puha, a kormány és mindkét első ülés elektromosan mozog, még az utasnak is három pozíciót tárolhatunk a memóriában.
A kidolgozás minősége tökéletes, milyen is lenne?, de kicsit közel a plafon, és ha 190 centiméternél magasabb, már nem biztos, hogy kényelmesen elfér a sofőr. Hátul sem kifejezetten nagy a hely, és a 378 literes csomagtér - a hármas BMW-nek 460 - is kicsi a kategóriában, a biztonsági tesztektől azonban nagyon jó eredményt vár a cég, és a 0,27-es alaktényező is a legjobbak közé tartozik.
A 177 lovas D-4D dízelmotor több mint meggyőző, a 400 Nm-es maximális nyomaték erőteljesebb gázadásnál könyörtelenül az ülésbe présel, de az IS 220d nem sport, még csak nem is sportos autó, hanem magabiztos, gyors, de nyugodt luxusautó. A váltó precíz, de egyáltalán nem szereti a hirtelen, ideges mozdulatokat. A dízel még agresszív gyorsításkor sem hangos, 180-nál autópályán gyakorlatilag nincs motorzaj, szélzaj is alig, csak a gumik surrogása hallatszik be az utastérbe.
A tesztút végén volt lehetőségünk steril körülmények között kipróbálni az IS 250-hez rendelhető Pre-Crash Safety systemet, vagyis a karambol előtti biztonsági rendszert, amely egy radar segítségével folyamatosan pásztázza az autó előtt húzódó 150 méteres területet. A radar fémtárgyakra reagál, és ha bajt észlel, megfeszíti az öveket, valamint élesíti a fékasszisztenst, ami a fékpedál lenyomásakor maximálisra növeli a fékerőt - lábunk súlyától függetlenül.
A rendszer, ha szerencsénk van, az ütközéstől is megmenthet, de elsődleges feladata, hogy balesetnél csökkentse a sérülés kockázatát. Komoly erénye, hogy működik, nem úgy, mint az új S Klasséban a legutóbbi teszten .
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki
sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
