Igen jó tanuló

2005.11.24. 08:52

Adatlap Lexus Is 250 - 2005

  • 2500 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 208 LE @ 6400 rpm
  • 252 Nm @ 4800 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.1 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    12.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 10 770 000 Ft

Adatlap Lexus Is 220d - 2005

  • 2231 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 177 LE @ 3600 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 8 650 000 Ft

Ha diák volna, stréber volna. Az új IS bőrkárpitját alacsonyabb fordulaton pörgő varrógéppel varrják, hogy szebb, tartósabb legyen, és egymillióért 14 hangszórós high end audiorendszert rendelhetünk bele. Idővel vélhetően Naomi Campbell is az extrák között lesz, egyelőre azonban be kell érnünk az első dízel Lexus nyújtotta örömökkel.

A lekszsz - mert így kell ejteni - úgy átformálta az IS-t, hogy a kifutó és az új modellen szinte csak a márkajelzés hasonlít. Új a padlólemez, a futómű, a biztonsági rendszer, nemcsak fizikai valójában, jellegében is sokat változott a külső és belső dizájn.

A 2005-ös modellt a nyugodt elegancia jellemzi, formaterve egyszerű, mégis érdekes. Míg az IS200-nak a far, a 220d-nek és a 250-nek az orr a legmarkánsabb része. A ragadozó tekintet a határozott, éles vonalak rajzolta domborulatok mellett a húzott fényszórók, a szilás hűtőrács és a hatalmas első légterelő egyenes következménye.

A hátsó lámpa most is gyönyörű, bár teljesen másképp, mint a kifutó modellen. A dízel változatnak egyetlen szolid, a benzinesnek két igen jelentékeny krómozott kipufogója van, és mindkettőn gigantikus visszapillantó tükrök mosolyognak. Nem olyan nagyok, mint a Swiften, de majdnem.

Kétféle tesztautó állt rendelkezésünkre: dízelmotoros kézi váltóval és benzines automatával. A dízelt próbáltam ki először. Az IS 220d belterében a bőrkárpit és a műszerfal feketéje dominált, a szép fém- és nem annyira szép fabetétek ellenére nekem egy kicsit komor volt a hangulat, és ez nagyon jó hír a Lexusnak, hiszen a célközönség gondolkodásmódja gyökeresen eltér az enyémtől. A fa természetesen fa, a bőr finom, puha, a kormány és mindkét első ülés elektromosan mozog, még az utasnak is három pozíciót tárolhatunk a memóriában.

A kidolgozás minősége tökéletes, milyen is lenne?, de kicsit közel a plafon, és ha 190 centiméternél magasabb, már nem biztos, hogy kényelmesen elfér a sofőr. Hátul sem kifejezetten nagy a hely, és a 378 literes csomagtér - a hármas BMW-nek 460 - is kicsi a kategóriában, a biztonsági tesztektől azonban nagyon jó eredményt vár a cég, és a 0,27-es alaktényező is a legjobbak közé tartozik.

A 177 lovas D-4D dízelmotor több mint meggyőző, a 400 Nm-es maximális nyomaték erőteljesebb gázadásnál könyörtelenül az ülésbe présel, de az IS 220d nem sport, még csak nem is sportos autó, hanem magabiztos, gyors, de nyugodt luxusautó. A váltó precíz, de egyáltalán nem szereti a hirtelen, ideges mozdulatokat. A dízel még agresszív gyorsításkor sem hangos, 180-nál autópályán gyakorlatilag nincs motorzaj, szélzaj is alig, csak a gumik surrogása hallatszik be az utastérbe.

A tesztút végén volt lehetőségünk steril körülmények között kipróbálni az IS 250-hez rendelhető Pre-Crash Safety systemet, vagyis a karambol előtti biztonsági rendszert, amely egy radar segítségével folyamatosan pásztázza az autó előtt húzódó 150 méteres területet. A radar fémtárgyakra reagál, és ha bajt észlel, megfeszíti az öveket, valamint élesíti a fékasszisztenst, ami a fékpedál lenyomásakor maximálisra növeli a fékerőt - lábunk súlyától függetlenül.

A rendszer, ha szerencsénk van, az ütközéstől is megmenthet, de elsődleges feladata, hogy balesetnél csökkentse a sérülés kockázatát. Komoly erénye, hogy működik, nem úgy, mint az új S Klasséban a legutóbbi teszten .

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Totalcar értékelés - Lexus Is 220d - 2005

Nagyon precíz és ízléses, kifinomult, de lelketlen műszer. Borzasztó csöndes és remekülm csillapítja az útegyenetlenségeket. Az árát feltétlenül megéri, de kis sóval, borssal még jobb lenne.