A teszt második szakaszában a régi IS 200 menetstabilizáló rendszerét hasonlíthattuk össze az új IS 220d VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) rendszerével. A VDIM tartalmazza az ABS-t, a fékerőelosztót (EBD), a kipörgésgátlót (TRC), a menetstabilizálót (VSC) és az elektronikus szervokormány (EPS) állásán is tud változtatni, de nem ez a lényeg. A jeget szimuláló pályán mindössze annyi dolgunk volt, hogy érezzük, a régi rendszer agresszíven, hangosan működik, az új meg csöndben, finomabban teszi a dolgát. Éreztük.
Végül a high end audiorendszereiről híres Mark Levinson cég embereivel beszélgettem az Angliában 2700 Fontért rendelhető, 14 hangszórós, mindent vivő hifiről, amely DVD-lejátszó és navigációs rendszer is egyben, és olvas minden létező formátumot, amit ember valaha kitalált. Az egész cájgot kifejezetten az új Lexushoz idomították, és viszont. Annyira szépen szólt, hogy megkérdeztem, elugranának-e Magyarországra, hogy kicsiny Hondámba beszereljék. Más autóban is jól szólna, de közel sem ennyire jól - hangzott a diplomatikus válasz.
A második napon
a 2,5 literes, V6-os benzinmotorral szerelt Lexus IS250-et is
kipróbáltam. A tesztautó vajszínű belseje sokkal vidámabban fogadott,
mint előző nap a fekete. A váltókar krómozott, és a fabetét is jobban
mutat a világos bőrbe integrálva. Az automataváltóhoz két, a kormány
mögött lapuló fülecske is jár, félautomata üzemmódban kézzel
váltogathatjuk vele a fokozatokat.
A benzinmotoros IS karaktere teljesen eltér a dízelétől, még automataváltóval is jóval sportosabb, dinamikusabb. A V6 nagyon csöndes, csak magasabb fordulaton szűrődik be egy kis jellegzetes V-motorzaj az utastérbe, de még ilyenkor is nyugodtan lehet beszélgetni. Az IS luxusautó, úgyhogy ezt is tudja.
A félautomata váltó az IS-ben nagyon furcsán, és szerintem kissé logikátlanul működik. Ha nem kézzel raktam vissza egyes fokozatba, mikor egy gyorsabb szakasz után megálltunk egy stop táblánál, a kijelző negyedikben, ötödikben maradt. A váltó nem, az visszaugrott egyesbe. Sokat vakargattuk a fejünket a kollégákkal, míg végül tapasztalt GS-tulajdonosok világosítottak fel, hogy a szám félautomata üzemmódban nem az aktuális fokozatot mutatja, hanem azt, ameddig az autó felvált. Fura, mert amíg sportosan haladunk, és a fülekkel váltunk, addig összhangban van a fokozat és a kijelző.
Egy kicsit örültem, bevallom. Találtam egy kézzelfogható bizonyítékot arra, hogy a Lexust is emberek építették. Semmi sem tökéletes, Einstein bizonyára nehezen találta meg egyedül a fogkeféjét, és Milla Jovovichnak is kell, hogy legyen egy-két pattanása. Az IS-nek meg néha nem a megfelelő szám jelenik meg a kijelzőjén.
Ettől egy kicsit még meg is szerettem, annak ellenére, hogy
anyagi helyzetem és lelkivilágom nagyon távol áll az átlagos
Lexus-vásárlóétól. Az új modelleket már decemberben haza lehet vinni,
az IS 250 9 050 000 forintba kerül majd, a 220d valamivel
olcsóbb lesz. A BMW 325i ára 9 645 000 forint, körülbelül
ugyanennyibe kerül a Mercedes C 230.