A teszt második szakaszában a régi IS 200 menetstabilizáló rendszerét hasonlíthattuk össze az új IS 220d VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) rendszerével. A VDIM tartalmazza az ABS-t, a fékerőelosztót (EBD), a kipörgésgátlót (TRC), a menetstabilizálót (VSC) és az elektronikus szervokormány (EPS) állásán is tud változtatni, de nem ez a lényeg. A jeget szimuláló pályán mindössze annyi dolgunk volt, hogy érezzük, a régi rendszer agresszíven, hangosan működik, az új meg csöndben, finomabban teszi a dolgát. Éreztük.
Végül a high end audiorendszereiről híres Mark Levinson cég embereivel beszélgettem az Angliában 2700 Fontért rendelhető, 14 hangszórós, mindent vivő hifiről, amely DVD-lejátszó és navigációs rendszer is egyben, és olvas minden létező formátumot, amit ember valaha kitalált. Az egész cájgot kifejezetten az új Lexushoz idomították, és viszont. Annyira szépen szólt, hogy megkérdeztem, elugranának-e Magyarországra, hogy kicsiny Hondámba beszereljék. Más autóban is jól szólna, de közel sem ennyire jól - hangzott a diplomatikus válasz.
A második napon
a 2,5 literes, V6-os benzinmotorral szerelt Lexus IS250-et is
kipróbáltam. A tesztautó vajszínű belseje sokkal vidámabban fogadott,
mint előző nap a fekete. A váltókar krómozott, és a fabetét is jobban
mutat a világos bőrbe integrálva. Az automataváltóhoz két, a kormány
mögött lapuló fülecske is jár, félautomata üzemmódban kézzel
váltogathatjuk vele a fokozatokat.
A benzinmotoros IS karaktere teljesen eltér a dízelétől, még automataváltóval is jóval sportosabb, dinamikusabb. A V6 nagyon csöndes, csak magasabb fordulaton szűrődik be egy kis jellegzetes V-motorzaj az utastérbe, de még ilyenkor is nyugodtan lehet beszélgetni. Az IS luxusautó, úgyhogy ezt is tudja.
A félautomata váltó az IS-ben nagyon furcsán, és szerintem kissé logikátlanul működik. Ha nem kézzel raktam vissza egyes fokozatba, mikor egy gyorsabb szakasz után megálltunk egy stop táblánál, a kijelző negyedikben, ötödikben maradt. A váltó nem, az visszaugrott egyesbe. Sokat vakargattuk a fejünket a kollégákkal, míg végül tapasztalt GS-tulajdonosok világosítottak fel, hogy a szám félautomata üzemmódban nem az aktuális fokozatot mutatja, hanem azt, ameddig az autó felvált. Fura, mert amíg sportosan haladunk, és a fülekkel váltunk, addig összhangban van a fokozat és a kijelző.
Egy kicsit örültem, bevallom. Találtam egy kézzelfogható bizonyítékot arra, hogy a Lexust is emberek építették. Semmi sem tökéletes, Einstein bizonyára nehezen találta meg egyedül a fogkeféjét, és Milla Jovovichnak is kell, hogy legyen egy-két pattanása. Az IS-nek meg néha nem a megfelelő szám jelenik meg a kijelzőjén.
Ettől egy kicsit még meg is szerettem, annak ellenére, hogy
anyagi helyzetem és lelkivilágom nagyon távol áll az átlagos
Lexus-vásárlóétól. Az új modelleket már decemberben haza lehet vinni,
az IS 250 9 050 000 forintba kerül majd, a 220d valamivel
olcsóbb lesz. A BMW 325i ára 9 645 000 forint, körülbelül
ugyanennyibe kerül a Mercedes C 230.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
