A Maxima minden okos, érző, hűséges és csúnya nő lelki rokona. Neve hallatán minden értő elismerően bólogat, de valamiért senki se vágyik rá igazán. Soha nem fogja leszorítani a gyerekszobák faláról a Ferrari posztereket, de egy hét szoktatás után merész kijelentésre ragadtatom magam: a Maxima nem is rút.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha szabadna egy félénk tanácsot adnom a Nissan
marketingeseinek, azt mondanám, inkább csak rádióban hirdessék a
Maximát. A férfimagazin-olvasók tudják jól, hogy egy ügyes sminkes
és egy jó fotós csodákra képes, de vannak kihívások, amelyek még a
szakma nagy öregjeinek is feladják a leckét. A legnagyobb Nissan
nem címlaplánynak született. Ehelyett adjanak egy tesztautót
egy hétre minden érdeklődőnek, és várjanak nyugodtan. Lesz üzlet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kevéssé esztétikum-orientált autóvásárló
ilyenkor méla kíváncsisággal elindul a tesztautó felé, és előveszi
a kulcsot. Központizár kinyit, krómkilincs meghúz, az ajtó
megnyugtató klattyanással nyílik, németes tompa puffanással
csukódik. Eddig nem rossz. Lecsüccsen a szép nagy, kellemesen
kárpitozott fotelbe, és állítgatni kezdi. Nem veszi zokon, hogy
mindent kézzel kell tekergetni, mert cserébe rettentően kényelmes,
az ülőlap magassága például elöl-hátul külön állítható. Szóval ülni
jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor körülnéz belül, és egy kicsit
elszontyolodik. Azt tudjuk, hogy
a leendő vevő nem esztéta. Így is fel fog tűnni, hogy a
Maxima belseje egy tizenöt évvel ezelőtti amerikai cirkálót idéz.
Hatalmas, itt-ott meggyőzően elegáns, máshol pedig olyan
szánalmasan igénytelen részletek bukkannak fel, amelyek ebben a
kategóriában Európában évtizedek óta üldözendőek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belsőépítész
a nyolcvanas években tanult beltérdizájnt az Egyesült
Államokban, és jeles tanuló volt. A műszerfal annyira izgalmas,
mint az M1 Ablak című műsorának ismétlése, leszámítva egyetlen
apróságot. Ez pedig a műszeregység maga, az ugyanis láthatatlanul
sötét. Vevőnk a nézelődést félbehagyva inkább beindítja a motort -
bár racionális megfontolásból a kétliterest választotta a
háromezres helyett, de V6 ez is, legalább.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Halk moraj, a műszerfal kigyúl, hősünk pedig
beköti magát. Ahogy becsatolja az övet, óhatatlanul rápillant a két
ülés közti középkonzolra. Halkan felsóhajt, hitetlenkedve
megfogdossa a
döbbenetesen rút plasztik dobozkafedőket, a borzalmas
kézifékkart és a siralmas vakdugókat a kimaradt elektromos extrák
kapcsolói helyén, aztán úgy dönt, erre a néhány napra már mindegy,
majd a BMW-ben, amit mégis inkább megvesz, úgyis szebb lesz. Most
azonban irány haza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Visszafordul a kormány felé, és beindítja a
motort. Az önindító harsány kerregéssel anyázva emlékezteti, hogy
ezt már egyszer megtette. Zavartan megtörli homlokát, és óvatosan
körbesandít, hogy
látta-e a kis botlást a márkaképviselet valamelyik
dolgozója. Szerencsére nem, de ha mégis látta volna, nem
lepődött volna meg. A Maxima ugyanis nem halk, hanem néma,
alapjáraton annyi hangot ad, mint egy szavaló ponty.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kapcsol egy egyest, és a váltót már szereti is,
mert jó. Kigördül a szalon parkolójából, halkan dudorászni kezd, és
elindul hazafelé. Már majdnem otthon van, amikor eszébe jut, hogy
tulajdonképpen tesztelni hozott el egy autót. Az ilyesmit nem nehéz
elfelejteni, a Maximát
könnyű megszokni és megkedvelni. De a feladat kötelez, így
megcélozza a legközelebbi autóutat, és kritikai érzékét kihegyezve
rákapcsol.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Negyedórányi dinamikusabb vezetés után örömmel
belátja, hogy a futóművet nem Amerikára hangolták. Kellemesen
feszes, nem dobál, de nem is ringat, egész jó. A kormány is csak
külsejében tengerentúli, viselkedése
decens európai limuzinhangulatú, rendben van. Még úgy is
rendben van, hogy az ámbráscetet vonszoló V6-os erejét is az első
kereknek kell az útra vinniük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ami pedig ezt a bizonyos V6-ost illeti, ezt
egyszerűen imádja. Az alapjárati némaságot selymes dalolás váltja
fel,
a motor vidám és tettre kész. 140 lóerő soha nem fog
sportlimuzint faragni egy ekkora autóból, de közel hétezres
fordulatig, egészen leszabályozásig elképesztően simán és
egyenletesen forog. Pörgőssége kihegyezett négyhengereseket idéz,
járáskultúrája alapján meg akár atomhajtású is lehetne, annyira
kifinomult. Pompás, pompás. Már nem is fáj annyira a foga a
háromezresre, pedig az aztán végképp pazar lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán bekapcsolja az automata légkondit,
amelyből
az Y akták süvöltő démonai törnek elő. Kikapcs. Helyette
inkább hallgat egy kis zenét, az egészen kellemes. Visszafordul,
hazafelé keres egy kis macskakövet, a teszt az mégiscsak teszt. A
futómű itt végképp rácáfol a külső alapján hozott elhamarkodott
ítéletekre a túlérett banán lágyságáról, kicsit hangosabban dobol a
kelleténél, de a legfájdalmasabb a megfejthetetlen eredetű zörgés a
túloldali A oszlop felől, ezért nagy kár.
Ám a kockakő kihalófélben, előtte-utána pedig a Maxima olyan észrevétlenül és készségesen szolgál, akár egy Buckinghamben idomított lakáj. A hátsó lábtérben a gyerekek örsgyűlést is rendezhetnek, akkora. Ha a vételárért sofőrt is adnának, hogy a tulaj is hátul utazhasson, kötelező volna megvenni. De nem adnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másnap reggel, munkába indulván, a Maxima már
egész barátságos benyomást kelt a kocsifeljárón.
A maga tohonya módján tulajdonképpen jóképű. Bizonyos
szögekből szemlélve kifejezetten impozáns a sok krómdísszel. Talán
az a belső sem annyira vészes. A világítós műszerfalra például
buknak a gyerekek. Igazság szerint meg lehet szokni. És az ára sem
rossz.
Néhány nappal később, amikor vissza kell adni, a potenciális vevő kicsit szomorúan néz a távolodó QX után. Mi tagadást, megkedvelte. Az értőknek igazuk van, a Maxima tényleg nagyon jó autó. Csúnya de rendes lányok, figyelem: van remény!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
