Kisebbségi érzése van? Bizonytalan? Vegyen ML-t, és mindent megengedhet magának. Sőt mások kérnek majd elnézést.
Terepjáró? Aha. Nagy, biztonságos családi egyterű? Aha. Vajon ki a rossebet érdekelnek az ML potenciális vevői közül az autó konkrét tulajdonságai vagy a funkcionalitása? Eltekintve a valószínűleg egészen minimális kivételtől, az ML-t bizony elrettenteni veszik. Egy ML-ben ugyanis bármit megtehetünk, hiszen a puszta látványa is lábremegésre készteti a mindennapi autóst vagy gyalogost. Már külsejében is rémiszt a nagy test, nagy élvezet . Nem csoda, ha annak, aki meglátja, rögtön vizelettartási problémái lesznek. Igen, ez az az autó, aminek nemcsak a presztízse hatalmas, de nagy valószínűséggel az is hatalmas, aki kiszáll belőle, és simán lehet, hogy feje búbján megcsillan a napfény.
Ezen körülmények jól ismertek az autós társadalomban, így nagyon előzékenyen viselkednek vele, ha az útjába kerülnek. Most lehetne sokat beszélni a hagyományos ML-vonalvezetésről, a hűtőrács vastag csíkjairól és a rajta levő óriási csillagemblémáról, de teljesen felesleges. A motor, a váltó, de még a műszerfal is közel ugyanaz, mint a korábban nálunk járt R-ben , így kár több betűt pazarolni rájuk.
Valószínűleg a vevőkört sem érdekli túlzottan, milyen vezetési élményt nyújt, vagy funkcionálisan mennyire megfelelő, hiszen az előző ML-szériából is adtak el, pedig az eléggé gáz volt minden tekintetben. Itt némileg javult a helyzet. A jelenlegi ML már teljesen autóhatású, valójában minden tekintetben megfelel annak, amit eddig is gondoltunk róla, csak eddig nem volt igaz.
Most tényleg egy olyan luxuskategóriás négykerék-hajtású kamuterepjáróról van szó, ahol külön táskácskában rejlik a csomagtér cuccrögzítő rendszere, viszont a memóriás ülésekhez nincs többfokozatú vándormasszír-funkció. Tolatóradar viszont van, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy hátranézni felesleges. A mögöttünk kullogó alattvalókkal nem foglalkozunk, viszont a saját cuccunk biztonsága fontos, legyen az golftáska vagy megkötözött kezű adós.
A Merci-csillag
Az egész Gottlieb Daimlerrel és Wilhelm Maybachhal kezdődött, amikor a Mercedes még sehol sem volt - de még Benz neve sem -, és egy gázmotorgyár szerepel a történetben. Mégpedig Nicolas August Otto deutzi gyára, ahol Daimler és Maybach dolgozott. Az Otto által 1876-ban szabadalmaztatott négyütemű motor sorozatgyártását készítették elő.
Mivel Daimler 1872 és 1882 között volt műszaki igazgató a deutzi gyárban, erre az időszakra tehetjük a Mercedes jól ismert csillagjelének megszületését, bár konkrétan csak később lett azzá. Az történt, hogy Daimler egy képeslapot küldött haza a családjának Cannstattba, amin a háromágú csillaggal jelölte meg deutzi lakását.
Itt egy kicsit megszakad a történet, csak pár évvel később nyer jelentőséget a képeslap. 1882-ben Daimler összeveszett Ottóval, és elhagyta. A saját cannstatti villájának műhelyében dolgozott tovább Maybach barátjával. A közös munkát már a DMG (Daimler-Motoren Gesellschaft) cég fedte le, aminek mindenképpen kellett egy logó. Daimler fiai, Paul és Adolf emlékeztek apjuk csillagos képeslapjára. Ennyi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
