Olyan lett a Multipla, mint a legutóbbi robotos-üldözős Will Smith filmben az egyforma arcú, egyéniség nélküli, tömegcikk gépek. Elveszett a korábbi modell autóstársadalmat kettéosztó stílusa. Na jó, nem teljesen, mivel a külső vonalai megmaradtak. Belülről meg szinte semmit sem változott. Szerintem.

Kilencvenkilencben még elég nagy bátorságnak számított ilyen formájú autót piacra dobni, pedig akkor talán a Fiat is jobban állt. Most, hogy kicsit melegebb a helyzet a háztáj körül, érthető, hogy semmi kockázatot nem mernek vállalni. Nem engedhetnek meg maguknak azóta már szokványos kalapdoboboz formát, de még csak egy barátságos Pokémont sem. Csak azt nem értem akkor egyáltalán miért kellett hozzányúlni?
Jó, persze, tudom ötévente frissíteni kell , de most akkor is haragszom, mert nekem - köveket a kézbe! - az előző Multipla tetszett. Igazából csak az egyik szemem sír a veszteség miatt, ami a karakteres, szeretem-nemszeretem járműcsoportot érte, mivel tulajdonosi szemszögből nézve nem is bizonyított a veszteség. Mert kívülről az új Multipla teljesen hétköznapi, egységes, kiegyensúlyozott, unalmas jármű. Persze csak úgy unalmas, hogy már megszoktuk a kockaformát, a kifelé dőlő oldalablakokat, mert ezek nem változtak. Az orra vette fel az egységesítő maszkot.
És ezzel veszített sok pontot a megjelenés meghökkentő erejéből a korábbihoz képest. Igen ám, de a mérleg másik oldalán az szerepel, hogy akiknek eddig nem tetszett a Multipla, most már legalább nem fintorognak. Bár valószínűleg továbbra sem tetszik nekik, nem mondják rá kapásból, hogy ronda. És ez lehetett a gyártó szándéka, így akart biztosra menni. A tulajdonosnak tökmindegy, ő csak addig látja kívülről, míg be nem ül, ott pedig ugyanolyan, mint a korábbi verzió. Az meg, hogy kívülről egy kevésbé karizmatikus autóban látják... nos, ennek egyéni a tűrőképesség-feszegető jelentősége.
Egy hétig bájologhattam abban a hitben, hogy akik az új Multiplában látnak, azt hiszik, az előző túl merész lett volna nekem, és alig vártam, hogy lesimítsák az arcát. Egy hét alatt aztán kiderült, hogy nem csak arcot plasztikázták, hanem több helyen is belenyúltak. A régi 1.6-os benzines motor melletti egyetlen alternatívát, az 1.9 JTD-t említeném először, mivel a három évvel korábbi tesztünk során is ilyet kaptunk. Akkor még 105 lóerőt tudott, mostanra ez 115-re nőtt. A gyengébbhez nem volt szerencsém, az erősebbről azt tudom mondani, hogy teljesen rendben van. Sem a gyorsításnál, sem a városi közlekedés sokat váltogatós menetében nem akadt olyan pillanat, amire bosszúsan emlékeznék.
A súlyában nem változott, továbbra is 1,4 tonnás autót izomból kerregve hozza lendületbe, ahogy ez egy modern dízelnek kötelessége. Aztán hipp-hopp, és máris 100 km/h-nál járunk, és még mindig érezni az izmot. Egyszer becsukott szemmel - hogy mások ne vegyék észre - eltekertem 170 km/h-ig, és nagyon jó volt. Mármint dinamizmusilag, mert akusztikailag már nem. Valami történhetett a motortérnél, mert háromezres fordulattól felfelé már kellemetlenül hangos. A korábbi Multiplának épp a zajtalansága volt az egyik erénye, ez mostanra elmúlt. Vagy a 10 ló nyerít hangosabban, vagy a lópokróc vékonyabb, és nem csillapít eléggé, vagy mindkettő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
