Értem én, hogy az Almera egyszer nagyon bejött, de vezetési élményben a Nissan lassan meghaladhatná már az Almerát.
A gyári legenda a nissanos mérnökről, aki szeretett vezetni, de gyereke született, igaz lehet, és a végeredmény ismeretében tanulságos is. Tehát a Note egy élvezetes vezetésre tervezett, az alapterületéhez képest tágas szupermini, amivel jó érzés például kanyarodni. De a nissanos fiatal apuka keze csak a futóműgeometriáig ér, a konszernstratégiához ő már sajnos nagyon elöl ül (mint Püspöki Jóska a Kopaszkutyában).
Tehát vezetési élmény tönkretételéhez elég, ha túl nagy a gazdasági részleg hatalma, és azt mondják, okén, Note, nagyon jó, izé, akkor ugyebár Renault 1,5 dízel, motor kipipálva, és akkor már a váltó is. Talán a Renault-nál jobban pátyolgatják a váltóik kapcsolási érzetét, mert a Clio III-ban ha nem is jobb, de kevésbé rosszabb volt, itt viszont a nissanosok nyilván azt hitték, ez már kész, és a sok bába közt nyoma veszett a kapcsolási érzetnek. Nem nehéz vele váltani, csak rossz érzés, és közben visszataszító, kluttyanó-nyikorgó hangokat hallat a kar, mint valami régi tévéfoci puttyogása.
Egy szupermini legyen zseniális. Legalábbis a Honda Jazz óta nem nagyon van más választása. A Note azonban csak kiegészítő okosságokat kapott, maga a rendszer az semmi. A nagy kesztyűtartó, a térképzseb
A zseniális autókat általában az alapoktól zseniálisnak tervezik, ilyen volt például az autógyártás Einsteinje, a Citroen DS, ahol komplett rendszerekben gondolkodtak, minden egyes csavarral nagyot akartak gurítani, és szabadjára engedték a mérnökök kreativitását. Kész is lett a legokosabb luxusautó. Lehet aztán népautósan okosnak lenni, de azt is az alapoktól kell kezdeni. A Honda Jazzhez olyan padlólemezt terveztek, ami alatt sikerült új helyre rakni a tankot és a kipufogót és mindent alárendelni a helykihasználásnak. A nagy helyre aztán elfért a legjobban használható üléshajtogatási rendszer.
A Note viszont egyszerű raktári kirakós játék eredménye. Készlet-legó a Micra-Clio padlóra, plusz néhány ötlet. Gondolom, a nómenklatúrában B-nek nevezett platform nem kis egyterűhöz készül, a hozzá illeszkedő futómű és egyéb részek inkább afféle normális autókat adnak ki, mint a Micra meg a Clio 3. Átütő, speciális okosságot tehát ne várjunk, ezt az autót a pénzügyi osztály tervezte, akik nem az autókat szeretik, hanem a bevételt. Egyébként ez a legó-üzleti modell általában sokkal sikeresebb is, mint a Jazz-stílusú projektek.
Olyan szintűek a belső ötletek, mint a külsők, mint például a hátsó lámpák. Jó, értem én, formabontó. A hátsó ajtó is vicces felnyitva, hogy a sötét üveg miatt nem látszik a vas. De egyrészt ezt már elsütötték az Európában nem létező Cube-nál, másrészt ez nem annyira nagy zsenialitás, mint amikor például kitalálták a Citroen AX-et. A Note nagyrészt megegyezik a Renault Modus-szel, ami valamikor extrém külsejű volt, ma már nehéz észrevenni.
A nép bezzeg szereti
Szűk egy év alatt
19 Népítélet keletkezett a Note-okról . Ez azt jelenti, hogy
szépen fogy, de érdekesebb, milyen nagyon szeretik a
tulajdonosok. 6,55-ös átlagpontszámával az egyik legkedveltebb
Nissan. 6,66-ja van az Almerának, a többi, értékelhető
mennyiségű ítéletben részesült Nissan kevesebb pontot kapott.
Szeretet, rajongás vonatkozásában csak 25., de ez a szám
a sok imádott régi rom kihagyásával jobb is lehetne. Ugyanakkor
a Note Népítélet-adataiból az látszik, hogy nem szeretőnek
tartják, hanem használati tárgyként tekintenek rá, és ebben a
szerepben igen jól teljesít.
A Note dizájnban sem tud többet, mint a Jazz. Külsőre természetesen modernebb, belül már egál. És bár a Jazz kinézetre is fapadosabb, ez egy látványosan átgondolt, igényesen ikeás fapadosság. Fiatal tervezők, okosan, szeretettel és jóízléssel, nem drága, de strapabíró anyagokból - afféle megfontolt, szerény protestáns jólét.
Magas hangok
A Note a Clio padlólemezére épül, a Jazzhez meg terveztek a céloknak megfelelő, lehetőségekkel teli újat. A Jazz tankja az első ülés alá, egy senkit nem zavaró helyre került, súlypont és praktikum kivételes összhangjában. Ezzel adott a hely a hátsó ülések alatt és felhajtott ülőlapokkal 1,2 méter magas helyet kapunk a lábtértől a tetőig. Ide minden olyat jó betenni, ami magas vagy nem akarjuk, hogy lejjebb essen. A kutya is szívesebben ugrik alacsonyabbra és ütközben sem hánykolódik annyit, mint fent az ülésen. Cserébe persze nem lát ki az ablakon, de ez a mi családunk soft coated wheaten terrierjét, Marcit soha nem zavarta.
A "puha szőrű búzaszín terrier" kimondottan különleges megjelenésű. A kontinensen csak néhány évvel ezelőtt kezdett elterjedni, és a legjobb úton halad afelé, hogy meghódítsa mindazok szívét, akik közelebbről megismerkednek vele. Írország eldugott tanyáin fejlődött ki, ahol az emberek nehéz munkával keresték a kenyerüket. A kutyának is meg kellett szolgálnia az élelmét és hasznossá tennie magát. Luxuskutyákat nem engedhettek meg maguknak, éppilyen kevéssé külön kutyát a vadászatra, egyet a nyájhoz, egy őrkutyát stb. A soft coated wheaten terrier mindent tudott: egerekkel és patkányokkal táplálkozott, behajtotta az állatokat, őrizte a házat és segített a vadászatnál. A kemény természetes kiválasztódás robusztus, egészséges, ráadásul bájos kutyát eredményezett. A wheaten vidám, temperamentumos, játékos lakótárs, szereti a gyerekeket, türelmes, barátságos, éber, de soha nem harapós. Ragaszkodó és okos, következetességgel és szeretettel nem nehéz nevelni. Sok mozgást és elfoglaltságot igényel. A hosszú szőr piszkot visz a lakásba, és alapos ápolást igényel. A kiállítási állatokat többnyire gondosan formára nyírják. Ilyenkor könnyebb is ápolni őket, amint eredeti állapotukban. A fajta világszerte szilárd baráti körre tett szert. Forrás: Webkutya
Ha a Jazzben lehajtjuk a hátsó üléseket, a csomagtartó síkjában meghosszabbított rakteret kapunk. A Note tankja a hátsó ülés alatt van és a teljes hátsó pad csúsztatható is előre-hátra. Az ülés lehajtásakor a csúsztathatóság és a tank elhelyezkedése miatt a lehajtott ülés jó 20 centivel magasodik a csomagtartó alja fölé. Van áthidaló megoldás - két kárpitozott deszkával fedhetjük be a csomagteret -, de mennyivel jobb lenne egy deszka nélküli, kendácsmentes változat. Az aha-élményt már nem is merem említeni, pedig egy ügyes autónál erősen keresném az ilyet.
A Note ülései elég nagyok, jól tartanak, igazán kényelmesek, semmiképpen nem kisautósak. A tesztautó bordósbarna bőr-szövet borítású kárpitja sajnos rendkívüli módon elütött a kék fényezéstől, ezt a párost nem rendelném soha. A Jazz ülései vékonyak, kisautósak, a hátsó ülőlap túl rövid. Elöl még elmegy, kényelmes és még majdnem öt év után sincsenek szétülve, de egyértelműen játékülések.
A 86 lovas dCi dízel lényegesen rugalmasabb, jobbanmegy-érzésű, mint a Jazz 84 lóerős benzinese, tudnék is a Ducato-hangú dízellel együttélni, azonban a Honda lelkesebb, fickósabb hangú. Kanyarodni a Note-tal maga a pH 5,5, semmit sem csinál rosszul, de semmi mást sem csinál. A Jazz mérsékelt, de élvezetes élményt nyújt kanyarban, bár nyilván senki sem ezért veszi.
Naponta mentem ugyanarra a Note-tal, ahol a Jazz-zel szoktam. Néha bután rámsípolt, ha erősebbet fékeztem. Ettől jobban megijedtem, mintha a nagymamám mondaná hirtelen: vigyázz! A hétköznapi bosszúságok közé jegyeztem fel a Noteszomba a rádió kormányba integrált szerencsétlen csatornaválasztó gombját, aminek kiálló alkalmatlansága miatt minden kanyarodás néhány csatornányi ugrást jelentett. Minden egyes váltás nyomot hagyott az agyamban a béna nehézkes váltó miatt. Bezzeg a Jazz váltója mennyei.
A dízel Note 6-6,5 között fogyasztott az üzemszerű városozás
során , a Jazz ugyanitt 7-7,5-et kér. A kulcsnélküli indítás az
egyetlen igazán csodálatos a Note-ban, ilyet minden autóba
tennék.
Nem találtam a hangot a Note-tal, számomra se lelke, se
szépsége. A kérdést végleg a nemkéne-oldalra billenti, hogy
a legfelszereltebb Note a 86 lovas dízellel a legfelszereltebb
Jazz Sportnál is jó 300 ezerrel drágább.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
