Szegény Note a Jazz ellen

2007.10.24. 01:00

Adatlap Honda Jazz Es - 2002

  • 1340 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 82 LE @ 5700 rpm
  • 119 Nm @ 2800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.3 másodperc
  • Végsebesség:
    170 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • 3 769 000 Ft

Adatlap Nissan Note Tekna - 2006

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 3750 rpm
  • 200 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.0 másodperc
  • Végsebesség:
    168 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • 4 379 000 Ft

Értem én, hogy az Almera egyszer nagyon bejött, de vezetési élményben a Nissan lassan meghaladhatná már az Almerát.

A gyári legenda a nissanos mérnökről, aki szeretett vezetni, de gyereke született, igaz lehet, és a végeredmény ismeretében tanulságos is. Tehát a Note egy élvezetes vezetésre tervezett, az alapterületéhez képest tágas szupermini, amivel jó érzés például kanyarodni. De a nissanos fiatal apuka keze csak a futóműgeometriáig ér, a konszernstratégiához ő már sajnos nagyon elöl ül (mint Püspöki Jóska a Kopaszkutyában).

Tehát vezetési élmény tönkretételéhez elég, ha túl nagy a gazdasági részleg hatalma, és azt mondják, okén, Note, nagyon jó, izé, akkor ugyebár Renault 1,5 dízel, motor kipipálva, és akkor már a váltó is. Talán a Renault-nál jobban pátyolgatják a váltóik kapcsolási érzetét, mert a Clio III-ban ha nem is jobb, de kevésbé rosszabb volt, itt viszont a nissanosok nyilván azt hitték, ez már kész, és a sok bába közt nyoma veszett a kapcsolási érzetnek. Nem nehéz vele váltani, csak rossz érzés, és közben visszataszító, kluttyanó-nyikorgó hangokat hallat a kar, mint valami régi tévéfoci puttyogása.

Egy szupermini legyen zseniális. Legalábbis a Honda Jazz óta nem nagyon van más választása. A Note azonban csak kiegészítő okosságokat kapott, maga a rendszer az semmi. A nagy kesztyűtartó, a térképzseb

A zseniális autókat általában az alapoktól zseniálisnak tervezik, ilyen volt például az autógyártás Einsteinje, a Citroen DS, ahol komplett rendszerekben gondolkodtak, minden egyes csavarral nagyot akartak gurítani, és szabadjára engedték a mérnökök kreativitását. Kész is lett a legokosabb luxusautó. Lehet aztán népautósan okosnak lenni, de azt is az alapoktól kell kezdeni. A Honda Jazzhez olyan padlólemezt terveztek, ami alatt sikerült új helyre rakni a tankot és a kipufogót és mindent alárendelni a helykihasználásnak. A nagy helyre aztán elfért a legjobban használható üléshajtogatási rendszer.

A Note viszont egyszerű raktári kirakós játék eredménye. Készlet-legó a Micra-Clio padlóra, plusz néhány ötlet. Gondolom, a nómenklatúrában B-nek nevezett platform nem kis egyterűhöz készül, a hozzá illeszkedő futómű és egyéb részek inkább afféle normális autókat adnak ki, mint a Micra meg a Clio 3. Átütő, speciális okosságot tehát ne várjunk, ezt az autót a pénzügyi osztály tervezte, akik nem az autókat szeretik, hanem a bevételt. Egyébként ez a legó-üzleti modell általában sokkal sikeresebb is, mint a Jazz-stílusú projektek.

Olyan szintűek a belső ötletek, mint a külsők, mint például a hátsó lámpák. Jó, értem én, formabontó. A hátsó ajtó is vicces felnyitva, hogy a sötét üveg miatt nem látszik a vas. De egyrészt ezt már elsütötték az Európában nem létező Cube-nál, másrészt ez nem annyira nagy zsenialitás, mint amikor például kitalálták a Citroen AX-et. A Note nagyrészt megegyezik a Renault Modus-szel, ami valamikor extrém külsejű volt, ma már nehéz észrevenni.

A nép bezzeg szereti

Szűk egy év alatt 19 Népítélet keletkezett a Note-okról . Ez azt jelenti, hogy szépen fogy, de érdekesebb, milyen nagyon szeretik a tulajdonosok. 6,55-ös átlagpontszámával az egyik legkedveltebb Nissan. 6,66-ja van az Almerának, a többi, értékelhető mennyiségű ítéletben részesült Nissan kevesebb pontot kapott.
Szeretet, rajongás vonatkozásában csak 25., de ez a szám a sok imádott régi rom kihagyásával jobb is lehetne. Ugyanakkor a Note Népítélet-adataiból az látszik, hogy nem szeretőnek tartják, hanem használati tárgyként tekintenek rá, és ebben a szerepben igen jól teljesít.

A Note dizájnban sem tud többet, mint a Jazz. Külsőre természetesen modernebb, belül már egál. És bár a Jazz kinézetre is fapadosabb, ez egy látványosan átgondolt, igényesen ikeás fapadosság. Fiatal tervezők, okosan, szeretettel és jóízléssel, nem drága, de strapabíró anyagokból - afféle megfontolt, szerény protestáns jólét.

Magas hangok

A Note a Clio padlólemezére épül, a Jazzhez meg terveztek a céloknak megfelelő, lehetőségekkel teli újat. A Jazz tankja az első ülés alá, egy senkit nem zavaró helyre került, súlypont és praktikum kivételes összhangjában. Ezzel adott a hely a hátsó ülések alatt és felhajtott ülőlapokkal 1,2 méter magas helyet kapunk a lábtértől a tetőig. Ide minden olyat jó betenni, ami magas vagy nem akarjuk, hogy lejjebb essen. A kutya is szívesebben ugrik alacsonyabbra és ütközben sem hánykolódik annyit, mint fent az ülésen. Cserébe persze nem lát ki az ablakon, de ez a mi családunk soft coated wheaten terrierjét, Marcit soha nem zavarta.

A "puha szőrű búzaszín terrier" kimondottan különleges megjelenésű. A kontinensen csak néhány évvel ezelőtt kezdett elterjedni, és a legjobb úton halad afelé, hogy meghódítsa mindazok szívét, akik közelebbről megismerkednek vele. Írország eldugott tanyáin fejlődött ki, ahol az emberek nehéz munkával keresték a kenyerüket. A kutyának is meg kellett szolgálnia az élelmét és hasznossá tennie magát. Luxuskutyákat nem engedhettek meg maguknak, éppilyen kevéssé külön kutyát a vadászatra, egyet a nyájhoz, egy őrkutyát stb. A soft coated wheaten terrier mindent tudott: egerekkel és patkányokkal táplálkozott, behajtotta az állatokat, őrizte a házat és segített a vadászatnál. A kemény természetes kiválasztódás robusztus, egészséges, ráadásul bájos kutyát eredményezett. A wheaten vidám, temperamentumos, játékos lakótárs, szereti a gyerekeket, türelmes, barátságos, éber, de soha nem harapós. Ragaszkodó és okos, következetességgel és szeretettel nem nehéz nevelni. Sok mozgást és elfoglaltságot igényel. A hosszú szőr piszkot visz a lakásba, és alapos ápolást igényel. A kiállítási állatokat többnyire gondosan formára nyírják. Ilyenkor könnyebb is ápolni őket, amint eredeti állapotukban. A fajta világszerte szilárd baráti körre tett szert. Forrás: Webkutya

Ha a Jazzben lehajtjuk a hátsó üléseket, a csomagtartó síkjában meghosszabbított rakteret kapunk. A Note tankja a hátsó ülés alatt van és a teljes hátsó pad csúsztatható is előre-hátra. Az ülés lehajtásakor a csúsztathatóság és a tank elhelyezkedése miatt a lehajtott ülés jó 20 centivel magasodik a csomagtartó alja fölé. Van áthidaló megoldás - két kárpitozott deszkával fedhetjük be a csomagteret -, de mennyivel jobb lenne egy deszka nélküli, kendácsmentes változat. Az aha-élményt már nem is merem említeni, pedig egy ügyes autónál erősen keresném az ilyet.

A Note ülései elég nagyok, jól tartanak, igazán kényelmesek, semmiképpen nem kisautósak. A tesztautó bordósbarna bőr-szövet borítású kárpitja sajnos rendkívüli módon elütött a kék fényezéstől, ezt a párost nem rendelném soha. A Jazz ülései vékonyak, kisautósak, a hátsó ülőlap túl rövid. Elöl még elmegy, kényelmes és még majdnem öt év után sincsenek szétülve, de egyértelműen játékülések.

A 86 lovas dCi dízel lényegesen rugalmasabb, jobbanmegy-érzésű, mint a Jazz 84 lóerős benzinese, tudnék is a Ducato-hangú dízellel együttélni, azonban a Honda lelkesebb, fickósabb hangú. Kanyarodni a Note-tal maga a pH 5,5, semmit sem csinál rosszul, de semmi mást sem csinál. A Jazz mérsékelt, de élvezetes élményt nyújt kanyarban, bár nyilván senki sem ezért veszi.

Naponta mentem ugyanarra a Note-tal, ahol a Jazz-zel szoktam. Néha bután rámsípolt, ha erősebbet fékeztem. Ettől jobban megijedtem, mintha a nagymamám mondaná hirtelen: vigyázz! A hétköznapi bosszúságok közé jegyeztem fel a Noteszomba a rádió kormányba integrált szerencsétlen csatornaválasztó gombját, aminek kiálló alkalmatlansága miatt minden kanyarodás néhány csatornányi ugrást jelentett. Minden egyes váltás nyomot hagyott az agyamban a béna nehézkes váltó miatt. Bezzeg a Jazz váltója mennyei.

A dízel Note 6-6,5 között fogyasztott az üzemszerű városozás során , a Jazz ugyanitt 7-7,5-et kér. A kulcsnélküli indítás az egyetlen igazán csodálatos a Note-ban, ilyet minden autóba tennék.
Nem találtam a hangot a Note-tal, számomra se lelke, se szépsége. A kérdést végleg a nemkéne-oldalra billenti, hogy a legfelszereltebb Note a 86 lovas dízellel a legfelszereltebb Jazz Sportnál is jó 300 ezerrel drágább.

Totalcar értékelés - Nissan Note Tekna - 2006

6
TC

Jó kis autó, csak a szupermini kategóriában sajnos kötelezõ a zsenialitás. Ebben viszont csak néhány okos dolog van, és egy borzasztó váltó.

Az oldalról ajánljuk

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

4 órája
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14