Marseille körül ütöttük-vágtuk és fényképeztük a Nissan, vagy talán inkább a Nissan–Renault-szövetség új kis egyterűjét. Minden szempontból csalódást okozott: jóval nagyobb, dinamikusabb, és még szebb is, mint a neten talált fotók alapján elképzeltem.
Fura, hogy néha mennyire áthat egy autó jósága a körülményeken. E cikk megjelenése előtt három nappal Winkler kolléga jelentését közöltük egy Volvo kabrióról, Dubaiból . Két napja Gyulavitéz élménybeszámolóját hoztuk le arról, miként viselkedik egy 500 lóerős sportautó a Paul Ricard versenypályán. Közben egy kis Nissanban üldögéltem órákig, majd további négy órát töltöttem üldögéléssel a párizsi reptér termináljában, mert az Air France remek szervezése miatt lekéstük a budapesti gépet. És mégsem tudok haragudni a Note-ra, sőt. A'sszem, kéne egy.
A Nissan és az Air France csatája
Air France–Malév közös járattal utaztunk. Odafelé nem volt gond, Ferihegyen annak rendje s módja szerint becsekkoltunk (de szép szó is ez!) a Budapest–Párizs és a Párizs–Marseille járatra egyaránt. Párizsban kis Marseille-táblás bácsi fogadott minket, majd futólépésben átszaladtunk a B-ről a D terminálra, átvilágítottak, be-, majd felszálltunk, semmi probléma. No de visszafelé!
Csaknem egyórás késéssel szálltunk fel, hogy miért, nem tudjuk, nem mondták (hajlok a rosszindulatú és előítélettel teli feltételezésre, hogy azért, mert az Air France szervezetében főként franciák dolgoznak). Párizsban nem várt minket senki, de az odaúton már felderített útvonalon átsöpörtünk ezúttal a D-ről a B terminálra. Már az útlevélvizsgálatnál csóválták a fejüket a határőrök: mekkora könnyelműség tőlünk, hogy elkéstünk!
Az AF check-in pultjánál már senki sem állt, pont 15:35-re, a gép kiírt indulási időpontjára értünk oda. Az AF hibájából késtünk egy órát, ők meg nem tartották vissza 17 utas kedvéért öt percre a másik gépet, a saját csatlakozó járatukat. A következő gép Budapest felé 18:50-re volt kiírva, AF–Malév közös járat, és most jött a meglepetés: erre nem bookolhatnak át (ez is szép szó) minket, mert az Malév-gép. De átírják a jegyeket a 20:15-ös AF-gépre, mi meg próbáljuk meg a Malév-pultnál a 18:50-est. Nem sikerült? Hát, sajnáljuk.
Ekkor döntött úgy kis újságírócsapatunk mentora, François Goupil de Bouillé, a Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. ügyvezetője, hogy önnön népe ellen fordul védencei érdekében, és beveti a verbális nehézfegyvereket. Sajnos a párbeszédből nem sokat értettem, de hamarosan újabb AF-alkalmazottak érkeztek, a pergő francia nyelvű veszekedés pedig egyre emeltebb hangon zajlott.
A végső érv, mármint hogy 14 darab dühösen fenekedő, méregtől csöpögő tollú újságíró fog az Air France miatt a padlón üldögélni fél négytől fél nyolcig, arra volt elég, hogy a kék egyenruhások utálkozva beengedtek minket a businessváróba (hiába, a repülés nyelve nem a magyar), de csak fél hatig, mert akkor nagy lesz a zsúfoltság, leszünk szívesek kitakarodni. Fél hattól beszállásig aztán a Nissan számlájára nyamnyogtunk különböző szendvicseken a B terminál két méregdrága, ám koszos bárjának egyikében. Én meg bepötyögtem ezt a kis keretest a PDA-mba, hadd legyen igaza monsieur de Bouillé-nak.
"Kellemes repülést!" "Munkatársaink készséggel állnak utasaink rendelkezésére!" "Reméljük, kellemesen utaztak!" Hát persze. Szép volt, Air France, köszönjük.
Úgy látszik, a Nissan és a Renault esetében jól működik az alliance, azaz a szövetség. A Note az úgynevezett B platformra készült, arra a padlólemezre, amelyik a Micrát, a Modust és a Clio III-at is hátán hordozza. Csak a tengelytávot a Note-nál 2600 mm-re nyújtották, ami másfél centivel több még az új Clióénál is. Nem mindegy.
Négy felnőttnek a legproblémásabb a könyökök akaratlan
összeérintése.
Fej, láb, térd nem panaszkodhat se elöl, se hátul. A hátsó
üléssor tologatható, a csomagtér 280 és 437 liter között mozog, de még
legelőre húzva is létező lábteret hagy az utasoknak. Leborogatott
ülésekkel a raktér 1,33 köbméteresre nő, lehajtott első utasüléssel
akár 2,4 méter hosszú Ikea-csomagot is be lehet rakni.
Sok kisautóról elmondták az utóbbi években, mennyire praktikus,
variálható, lefektethető, kinyújtóztatható, felnyitható és
összecsukható valamije. A Note-ban is akad ilyesmi szép számmal,
csak itt valahogy mindez
valóban használhatónak tűnik. A tesztút kávészünetében egy
demonstrátorleány megkérdezte, hány 0,33-as üdítő fér a kesztyűtartóba.
Mondom: legyen kilenc. Tizenkettőt szedett ki.
A kesztyűtartó ajtaján meg van egy térképzseb; pont az utas orra előtt, ott, ahol mindig is szerettük volna a térképet tartani, de sohasem tehettük. Zseniális. A csomagtartó alján van egy kis titkos rekesz, amit két merev műanyaglap fed, vagy nem fed, tetszés szerint; ortodox zsidó háztartásoknak innentől nem okozhat gondot a hús és a tej hazaszállítása.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
