Járnék vele!

2006.02.08. 17:59

Adatlap Nissan Note Visia - 2006

  • 1386 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 88 LE @ 5200 rpm
  • 128 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.1 másodperc
  • Végsebesség:
    165 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 2 999 000 Ft

Marseille körül ütöttük-vágtuk és fényképeztük a Nissan, vagy talán inkább a Nissan–Renault-szövetség új kis egyterűjét. Minden szempontból csalódást okozott: jóval nagyobb, dinamikusabb, és még szebb is, mint a neten talált fotók alapján elképzeltem.

Fura, hogy néha mennyire áthat egy autó jósága a körülményeken. E cikk megjelenése előtt három nappal Winkler kolléga jelentését közöltük egy Volvo kabrióról, Dubaiból . Két napja Gyulavitéz élménybeszámolóját hoztuk le arról, miként viselkedik egy 500 lóerős sportautó a Paul Ricard versenypályán. Közben egy kis Nissanban üldögéltem órákig, majd további négy órát töltöttem üldögéléssel a párizsi reptér termináljában, mert az Air France remek szervezése miatt lekéstük a budapesti gépet. És mégsem tudok haragudni a Note-ra, sőt. A'sszem, kéne egy.

A Nissan és az Air France csatája

Air France–Malév közös járattal utaztunk. Odafelé nem volt gond, Ferihegyen annak rendje s módja szerint becsekkoltunk (de szép szó is ez!) a Budapest–Párizs és a Párizs–Marseille járatra egyaránt. Párizsban kis Marseille-táblás bácsi fogadott minket, majd futólépésben átszaladtunk a B-ről a D terminálra, átvilágítottak, be-, majd felszálltunk, semmi probléma. No de visszafelé!

Csaknem egyórás késéssel szálltunk fel, hogy miért, nem tudjuk, nem mondták (hajlok a rosszindulatú és előítélettel teli feltételezésre, hogy azért, mert az Air France szervezetében főként franciák dolgoznak). Párizsban nem várt minket senki, de az odaúton már felderített útvonalon átsöpörtünk ezúttal a D-ről a B terminálra. Már az útlevélvizsgálatnál csóválták a fejüket a határőrök: mekkora könnyelműség tőlünk, hogy elkéstünk!

Az AF check-in pultjánál már senki sem állt, pont 15:35-re, a gép kiírt indulási időpontjára értünk oda. Az AF hibájából késtünk egy órát, ők meg nem tartották vissza 17 utas kedvéért öt percre a másik gépet, a saját csatlakozó járatukat. A következő gép Budapest felé 18:50-re volt kiírva, AF–Malév közös járat, és most jött a meglepetés: erre nem bookolhatnak át (ez is szép szó) minket, mert az Malév-gép. De átírják a jegyeket a 20:15-ös AF-gépre, mi meg próbáljuk meg a Malév-pultnál a 18:50-est. Nem sikerült? Hát, sajnáljuk.

Ekkor döntött úgy kis újságírócsapatunk mentora, François Goupil de Bouillé, a Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. ügyvezetője, hogy önnön népe ellen fordul védencei érdekében, és beveti a verbális nehézfegyvereket. Sajnos a párbeszédből nem sokat értettem, de hamarosan újabb AF-alkalmazottak érkeztek, a pergő francia nyelvű veszekedés pedig egyre emeltebb hangon zajlott.

A végső érv, mármint hogy 14 darab dühösen fenekedő, méregtől csöpögő tollú újságíró fog az Air France miatt a padlón üldögélni fél négytől fél nyolcig, arra volt elég, hogy a kék egyenruhások utálkozva beengedtek minket a businessváróba (hiába, a repülés nyelve nem a magyar), de csak fél hatig, mert akkor nagy lesz a zsúfoltság, leszünk szívesek kitakarodni. Fél hattól beszállásig aztán a Nissan számlájára nyamnyogtunk különböző szendvicseken a B terminál két méregdrága, ám koszos bárjának egyikében. Én meg bepötyögtem ezt a kis keretest a PDA-mba, hadd legyen igaza monsieur de Bouillé-nak.

"Kellemes repülést!" "Munkatársaink készséggel állnak utasaink rendelkezésére!" "Reméljük, kellemesen utaztak!" Hát persze. Szép volt, Air France, köszönjük.

Úgy látszik, a Nissan és a Renault esetében jól működik az alliance, azaz a szövetség. A Note az úgynevezett B platformra készült, arra a padlólemezre, amelyik a Micrát, a Modust és a Clio III-at is hátán hordozza. Csak a tengelytávot a Note-nál 2600 mm-re nyújtották, ami másfél centivel több még az új Clióénál is. Nem mindegy.

Négy felnőttnek a legproblémásabb a könyökök akaratlan összeérintése. Fej, láb, térd nem panaszkodhat se elöl, se hátul. A hátsó üléssor tologatható, a csomagtér 280 és 437 liter között mozog, de még legelőre húzva is létező lábteret hagy az utasoknak. Leborogatott ülésekkel a raktér 1,33 köbméteresre nő, lehajtott első utasüléssel akár 2,4 méter hosszú Ikea-csomagot is be lehet rakni.


Sok kisautóról elmondták az utóbbi években, mennyire praktikus, variálható, lefektethető, kinyújtóztatható, felnyitható és összecsukható valamije. A Note-ban is akad ilyesmi szép számmal, csak itt valahogy mindez valóban használhatónak tűnik. A tesztút kávészünetében egy demonstrátorleány megkérdezte, hány 0,33-as üdítő fér a kesztyűtartóba. Mondom: legyen kilenc. Tizenkettőt szedett ki.

A kesztyűtartó ajtaján meg van egy térképzseb; pont az utas orra előtt, ott, ahol mindig is szerettük volna a térképet tartani, de sohasem tehettük. Zseniális. A csomagtartó alján van egy kis titkos rekesz, amit két merev műanyaglap fed, vagy nem fed, tetszés szerint; ortodox zsidó háztartásoknak innentől nem okozhat gondot a hús és a tej hazaszállítása.

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

32 perce
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10