A Kia név két kínai írásjelből származik. A "ki" felemelkedést jelent, az "a" a kelet-ázsiai régióra utal. A Kia tehát már a nevében hordozza a felemelkedés ígéretét. És valóban, a most bemutatott Opirus lehet az első adag hélium a léggömbbe.

Az Opirus az első nagyobb vállalkozás, amelyen a Hyundai Automotive Group és az általa felvásárolt Kia Motors együtt dolgozott. A 2001 májusában elkezdett, huszonkét hónapig tartó, 167 millió dolláros fejlesztőmunka eredményeként a Hyundai Equus padlólemezét felhasználva született meg a luxus-Kia.
Az októbertől rendelhető Kia Opirus alapára 9 990 000 Ft. Elsősorban a luxusközeli kategória vásárlóit próbálja elcsábítani olyan modellektől, mint a Nissan Maxima, a Toyota Avalon (Lexus GS300 ?) és a Peugeot 607. Sajnos a hazai bemutatón még nem próbálhattuk ki, így csupán a száraz, de igen figyelemfelkeltő tényeket tekinthetjük át.
|
A Kia vérvonalát erősítő 12%-os tulajdonrésszel bíró Mercedes szellemisége jócskán érezhető az új Kia megjelenésén. Nehéz lenne tagadni, hogy Sung-dae Baek vezette házi tervezőcsapat munkájára nemcsak a Mercedes, hanem más európai autók jellegzetességei is nagy hatást gyakoroltak. A hatásokat kisebb-nagyobb sikerrel próbálták egységgé kovácsolni. Az Opirus az autóépítés eklektikája.
A belső határozottan egyedi. A műszerfal hosszirányú lépcsője
igazán tetszik nekem. A luxust fokozza a világos bőr és a valódi
fabetét. 2003 decemberétől kapható lesz fekete kárpittal és a fa
helyett karbonborítással is.
Az Opirus versenytársainál nagyobb hellyel várja a leendő tulajdonosát. Beültünk előre, hátra, és valóban: a kényelemmel nincs gond. Az első lábtér 1110 mm-es, a hátsó 945 mm, a fejtér elöl 1015 mm, hátul 975 mm. 1475 mm-es az első, és közel ugyanakkora, 1460 mm-es a hátsó válltér. A nyolc irányba állítható székek elöl villanyosak, akárcsak a kormányállítás. Két vezetőpozíció programozható, az ülésen kívül a kormány és a tükrök is egy gombnyomásra beállnak az előre programozott helyzetbe.
A napszemüvegtartótól a hűtött italtartóig rengeteg rekeszbe pakolhatunk. A vezetőülés előtti kesztyűtartóba került a CD és a DVD központi egysége. Természetesen ezek mellett a középen helyet foglaló ötcolos monitor sem marad el, amin persze tévézhetünk is.
A digitális klímaberendezés annyira intelligens, hogy méri és kijelzi a külső levegő károsanyag-tartalmát, és figyeli a belső páratartalmat. Hátul öt fokozatban állítható ülésfűtés egyes konkurens modelleken még extraként sem rendelhető, pedig a felsőbb kategóriában ez már igény lehet.
A csomagtartó 546 literes, versenytársai között ez is a
legnagyobb. A kapacitása a Kia által bevezetett golfszett + kiegészítők
mértékegységben 4+4-es, szemben pl. a
Peugeot 607-es
szégyenteljes 3+3-ával.
Az autó másik végébe háromezer-ötszáz köbcentis V6-os motort szereltek. 149 Kw-os (~202 LE) csúcsteljesítményét 5500-as fordulatszámnál, 304 Nm-es maximális forgatónyomatékát 3500-as fordulatszámnál éri el. Jelenleg csupán ezzel az egy motorral kapható. Szintén csak egyféle, ötsebességes, szekvenciális automata váltó jár az Opirushoz, amivel 9,2 másodperc körül éri el a százas tempót.
Az aktív és passzív biztonság terén is ígéretes haderő áll készenlétben. Menetstabilizátor (ESP), vészfékasszisztens (BAS), blokkolásgátló (ABS), kipörgésgátló (TCS), xenon fényszóró (HIG), csak hogy a legfontosabbakat említsem. A klasszikus megoldásokon túl függönylégzsákok, oldallégzsákok védik a bent ülőket. Összesen nyolc légzsák robbanhat. Ezenkívül az első ülések aktív fejtámlát kaptak.
Az Opirus jelenleg a koreai autógyártás csúcsa, határozott egyéniség ígéretes részletekkel. Mégis kell pár nap, amíg a Kia márkanév a felsőkategóriában is elismertté válik, esetleg bekövetkezik az, amit a sajtótájékoztató meghívóján olvastam: "Közeledik tehát a pillanat, amikor átértékelheti, amit a luxusautókról eddig gondolt."
|

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
