A XX. században a japán Subaru szót talán úgy lehetett a leghitelesebben lefordítani magyar nyelvre, hogy ronda, de remek. A japán nyelv azonban sokat változott azóta, és a Subaru mellett a XXI. századi japán-magyar szótárakban már ezt olvashatjuk: szép és tökéletes.
Hatalmas napfénytető nyúlik el a középkategóriás kombin. Letisztult, szép formák szemeznek velem, a prémium belső finom bőrülései hívogatóan kacsintgatnak felém. A hasmagasságot jócskán megemelték, hogy az Outback ne csak villogni tudjon a rali-világbajnokok feneke alatt érlelt teljesen szimmetrikus, furcsa módon Symmetrical AWD névre keresztelt összkerékhajtás- rendszerével, de terepen is tudja használni. A motortérben egy kifinomult 2,5 literes, feltöltés nélküli, négyhengeres boxermotor lapul, mely maximálisan 165 lóerőt képes leadni. A teljes kényelem jegyében a váltó természetesen automata. Tökéletes összeállítás.
Azt hihetnénk, hogy izzadt tenyérrel, magas pulzussal, könnyekkel küszködve vettem át a tesztautót, és nem is tévednénk nagyot. De a könnyek nem örömkönnyek voltak, az izzadt tenyér és a fokozott szívműködés pedig a guta miatt volt, mely éppen készült megütni. Megannyi brutális modell közül miért pont ezt a csirkét viszem el?
A kicsi, könnyű sportkocsikat szeretem, sok lóerővel és kézi váltóval, nem érdekel a luxus, a kényelem. Mért nem egy 280 lóerős Impreza WRX STI, vagy legalább egy Forester XT, 230 lovas turbómotorral? Vagy ha már Outback és automata, miért nem a háromliteres?
Beülök, indítok. Udvariasan bemutatkozom, kérdezek ezt-azt, ő kedvesen válaszol. Nem az a tartózkodó, diplomatikusan nagyképű arisztokrata , akit vártam. Az igazat megvallva kifejezetten közvetlen, de elkápráztatni nem tud. Disznóként nézem színes gyöngyeit. Sosem leszünk puszi-pajtások - gondolom. Aztán teltek-múltak a szorgos napok, gyűltek a közös élmények, és valami megmagyarázhatatlan eseményfolyamban sodródva egyre jobban megkedveltük egymást.
A formája már az elején megtetszett. Oldalról kevés kombi néz ki jól, az Outback azonban innen nézve is kifejezetten karakteres. A kerékjárati ívek hangsúlyos szélesítései az ajtókon is végigvonulnak, minek köszönhetően az Outback kellemesebb és sokkal egyedibb látványt nyújt, mint nem terepesített testvére, a Legacy.
A 20 centis hasmagasság, és a lökhárítók alsó felének matt, fekete műanyagán, rögtön látszik, hogy a tervezők komolyan gondolták a hegymászást; ez nem holmi divat 4x4-es! A 16-os könnyűfém felniken 215/60-as abroncsok feszülnek. A látvány elbírná a nagyobb kerekeket, de terepen jobban járunk így.
Az orr-rész egyenesen csodálatos! Erőt, energiát, masszívitást sugároz. A kifelé szélesedő, kicsiny könnycseppet hullató lámpatestek, a vaskos krómkeretbe illesztett hűtőrács, a hatalmas ködlámpák és a visszapillantó-tükrökbe integrált fehér indexburák tökéletes összhangban vannak egymással. Minél többet néztem, annál erősebbé vált rögeszmém; az Outback úgy tesz, mintha élne. Olyan állatias, de se nem kutya, se nem cica, még csak nem is cápa, nem bizony. Ő egy kardszárnyú delfin, miszerint gyilkos bálna, aki lenyelt egy boxert, de erről majd később.
Az Outback hátulról sem kevésbé robusztus, sőt, a bumfordi far azonban előnyére válik, jól beleillik a kardszárnyú imidzsbe. A két bazi nagy kipufogóvég és a szolid hátsó szárny a sportosság jegyében született, de ne tévesszen meg senkit. Az automata, 2,5 literes Outback 10,9 másodperc alatt van százon, igaz, ő a leglassabb a családban. Kézi váltóval, ugyanezzel a motorral már tíz másodpercen belül teljesít, a háromliteres, hathengeres motorral pedig automata váltóval is 8,5 másodperc alatt éri el a bűvös határt.
A beltér nagyon kellemes. A bőrülések kényelmesek, a helykínálattal sincs gond, de ha az utasok méretéből fakadóan mégis lenne, csak a napfénytetőt kell elhúzni, máris kétszeresére nő a térérzetük. Az anyagok jó minőségűek, az Outback műszerfala szép, de nem hivalkodó. A bőrülések feketeségét hatásosan ellensúlyozza a középkonzol fémes színe, az automata váltó karja is kifejezetten csinos. Az Outback nagyon egyben van.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
