Pontosan ez az, amit egy olasz autótól vár az ember. Nagyvárosi kisfarkas, van stílusa, a motor eszelősen pörög, négy ember páviántesttartásban, mégis valahogy elegánsan gubbaszt odabent.
Kész csoda, hogy az olasz mamut, ami a vállalatirányításban egyesíti a feudalizmus és a kommunizmus összes rossz tulajdonságát, időnként elő bír állítani egy jó autót. A főnökök általában a születési arisztokrácia tagjai, se szeri, se száma a sötét államigazgatási összefonódásoknak. Ugyanakkor az olasz ízlést és gépészeti kreativitást még ezek a körülmények sem tudják kiirtani. Gyorsan kopogjuk le, de mintha lassan körvonalazódna egy ütőképes modellpaletta. Az alap a sikeres Panda, a következő lépés a szupersport-dizájnszínvonalú Punto Grande. Előkészületben az új Bravo, már csak valami civilizált, dögös egyterű, meg egy jó SUV hiányzik.
Szeretem a Puntót, de kedvenc Fiatom továbbra is a Panda. Igazi munkaköri szerencsém, hogy annak idején én vittem a 4x4 bemutatóját , és emlékezeteset offroadoztunk a vadmalaccal. Tegnap is megörültem, amikor láttam egy budai mellékutcában egy tökig sáros Panda 4x4-et: jó helyre került, rendeltetésszerűen használják. Dizájnban hibátlan az alap Panda is: stílusos városi kretén. A legszebb a 4x4 Climb verzió, de az Magyarországra túl drága, én még egyet sem láttam.
Remélem 100HP-ből több jön.
Szűkösnek szűkös. Tulajdonképpen ez volna az igazi, genitális alapon tervezett női autó, mert a betüremkedő középkonzoltól pont nem tudunk akkora terpeszben ülni, hogy rendesen elférjen a zsák. Esetleg Batman-stílusban ráveszünk a nadrágra egy piros, ultraszoros alsót. A nőket értelemszerűen ez nem zavarja. Ugyanakkor a Panda 100HP annyira csodálatos, vezetésre termett autó, hogy ugyanazt az emberátalakító trükköt tudja, mint az Alfa Romeo GTV , a második nap már az is kényelmes, vagy legalábbis pont jó volt.
A váltó jó, bár a hondások biztos megoldották volna, hogy tíz centivel feljebb legyen. A szerkezet tökéletes, bármelyik fokozatból bármelyikbe beletalál. Egyetlen apró fogyatékossága van: kiforgatott egyesből kettesbe húzáskor reccsen, egyébként tökéletes, precíz, a váltási érzet is kellemes.
A futóművet nehéz megítélni. Kéne mellé egy hagyományos Panda ugyanilyen gumikkal, de még akkor sem lenne egyszerű, mert a 100HP-t két centivel leültették és a rugók is keményebbek. Kanyarodni nagyon tud, de én áldoznék néhány g-nyi oldalgyorsulást és sportos imidzset egy kis plusz kényelemért. Per 45-ös gumi felesleges rá, túlságosan ráz, persze a 45 minden utcai autóra felesleges. Én biztos, hogy minimum /55-ös gumikkal kérném.
A rugók nagyon kemények, ezért még a sztrádán is billegés nélkül rángathatjuk a kormányt, nagyon elszántan tartja a függőlegest. Furcsa tulajdonsága, hogy túlterhelés esetén, ha például beül négy megtermett férfi, búgó gördülési zaj keletkezik, pedig ezt még épp nyári gumikkal kaptuk, egy-két személlyel pedig nincs búgás.
A motorja nem egyszerűen jó: váratlanul jó. Odáig érthető, hogy egy nagyobb autó, illetve kettő, a Punto Grande és a Stilo alapmotorját átrakjuk egy kicsibe (jó, Puntóban van 1,2-es is, de attól érdemes eltekinteni). Ez az 1,4-es természetesen idegesítően tohonya volt a Puntóban, a Stilóban hál' isten nem is volt hozzá szerencsém. Az olaszországi bemutatóról azt írtuk, állítólag átdolgozták, de pár perc után egyértelmű, hogy a sajtóanyag nem hazudik.
Nagy része lehet az élményben, hogy a Panda csak 975 kiló, de biztos, hogy minimum az elektronikát állították át a plusz öt lóhoz, és valószínűleg többet reszeltek rajta. Több utassal már elvész a fürgeség, de a sportos karakter megmarad: mint egy motivált birkózó, akit tévedésből hat súlycsoporttal feljebb indítottak, de azért küzd mindhalálig.
Ez most így egy nagyon komoly kis motor lett, esküszöm, a 80-as évek legjobb kicsi hot hatch-ei, az Uno Turbo, meg a Peugeot 205 GTI jutottak róla eszembe. Colin Chapman tézise a harmadik évezredben is rendre beigazolódik: egy élvezetesen vezethető autó először is könnyű. Azt hittük, a környezetvédelem megölte az érzést, de ezek szerint meg lehet menteni, csak dolgozni kell rajta.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
