A Partner levedlette korábbi szürke haszonjármű-bőrét, és immár tündöklő személyautó-ruhában pompázik. A csodás átváltozás varázsát második alkalommal is öröm volt átélni.
Most, kicsivel a tesztvezetés után úgy érzem magam, mintha ikerpárral randevúztam volna valami régi francia tévés komédiában. Még épp csak kisimult bőrömből az új Citroen Berlingo kárpitjának mintája (amit hétfőn vezettem Párizs környékén), máris belenyomódott a Peugeot Partneré. Ugyanaz az autó, ugyanaz a motor, csak ez egy centivel magasabb, mint testvére.
No nem mindegyik Partner tornyosul a Berlingók fölé, a két autó minden mérete, paramétere azonos, csak emblémáikban különböznek. Egyszerűen csak ezt az Outdoor fantázianevű kivitelt kértem el a tesztautó-osztáson, mert ilyet Berlingóban nem vezettem.
Ugyanolyan, mint a kisebb, csak kicsit még jobb. A magasabb futóművel az ál-terepes Partner még finomabban nyeli az úthibákat, ugyanakkor semmit nem veszít stabilitásából. Ha vennék, ilyet vennék. Három különálló hátsó üléssel, 110 lóerős dízellel. Peugeot-t, vagy Citroent: mindegy, amelyik olcsóbb.
Mellesleg a Partner, és persze a Berlingo alatt a C4 Picasso futóműve van, a körülmény jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a sajtóanyagot olvasva immár nem tudtam hangosan derülni azokon a megjegyzéseken, amik az autót úgy emlegetik, mint személyautós kényelmű járművet. Akár a Berlingo soküléses változatai, a Partner Tepee családja is személyautó. Nem olyan, nem ahhoz képest, nem hatalmas, praktikus beltere ellenére, hanem egyáltalán.
A Peugeot immár minden méretben Tepee-ként hivatkozik haszonjármű-családjaiból származó, de személyszállításra átalakított járműveire. Van Bipper Tepee, Partner Tepee, meg persze Expert Tepee , amit már megénekeltünk pár hónapja. A tipi az észek-amerikai indiánok hagyományos sátra, volt is belőle pár a Partner bemutatóján.
A sajtótájékoztatón elmondtak mindent, amit a múltkor a Berlingo sajtótájékoztatóján hallhattunk pár országgal odébb. Alapáron egy tolóajtó, 1/3-2/3-os hátsó ülések, felnyíló hátsó ajtó. Felárért aszimmetrikus, oldalra nyíló hátsó ajtók, kereszttartók a beltérben a plafon alatt a nagy fejtér kihasználására, három külön ülés hátul. Ha mindent kiveszünk, három köbméteres a raktér. És a Partnerben is ugyanott vannak ugyanazok az okos rekeszek, dobozok, trükkök, ahol a Berlingóban. A legnagyobb különbség, hogy a Modutop nevű polcos, tetőablakos plafont a Peugeot-nál Zenithnek hívják.
Ja, és a Peugeot-t nem árulják az 1,6-os dízelmotor leggyengébb, 75 lóerős változatával. Csak 1,6-os, 90, vagy 110 lovas benzinmotor, és ugyanekkora, szintén 90 vagy 110 lovas HDI van.
Rákérdeztem, lesz-e hétüléses változat valaha, illetve tervezi-e a Peugeot, hogy a hosszú tengelytávú Partnerből is készít személyautót valamikor. A válasz nem egészen ugyanaz volt, mint amit a Citroen adott a Berlingo bemutatóján. A Peugeot ugyanis azt mondta, lehet. A Citroen meg hogy nem, mert a hosszú kasztni megtörni a személy-Berlingo stílusát. A Peugeot hozzáállása nekem szimpatikusabb: egy hosszabb, hétszékes Partnernél kevés jobb, praktikusabb józan árfekvésű családi autót tudnék elképzelni három-négy-öt gyerek mellé.