Letöltöttem egy rakás első szériás képet a 407-esről, aztán elővettem az új gyári fotókat, és közel egy órát meregettem a szememet, karikáztam volna a különbségeket. Itt semmi. Ott se. Na ja, a maszkon lett egy kis króm, az jól mutat. Aztán ittam egy kávét.
Fészlift és fészlift között óriási a különbség. Nem mindegy, hogy a paciens mell-, has-, száj-, és orrplasztikán esik-e át, miközben Norbi ledolgoz róla tizenöt kilót, mellesleg még a fogait is megcsináltatja, vagy csak elmegy egy kis nyárközepi, szinten tartó epilálásra. Láttunk már autónál olyan modellfrissítést, hogy a teljes hátsó futóművet áttervezték, még az elvét is ( Chevy Spark). De ha messzebb visszamegyünk időben, elővehetjük a Triumph 1500/2000-es szériát is, amely hátsókerék-hajtásosként kezdte, aztán egy ideig elsőkerekes lett, majd a modellciklus végén megint lett belőle hátul kaparós sportváltozat, a 2000 TC. Ezek a komoly változások. Meg egy új motorcsalád is az.
Félidőben azonban minden típust frissíteni kell, ha tetszik, ha nem. Ugyanis a többiek biztosan fészliftelnek ekkor, aki úgy hagyja az autóját, ahogy van, optikailag, felszereltségileg lemarad. A 407-et 2004-ben mutatták be, egy ilyen típus várható modellciklusa nagyjából hat év, ezért két év múlva szinte biztos, hogy megismerjük majd a 408-ast. Ha úgy vesszük, a Peugeot még túl is hordta a 407-est ezzel a három és fél évvel.
Az autógyárak akkor vetemednek igazán mélyreható átalakításokra, ha baj van a modellel, baj van a céggel, baj van az eladásokkal. Ha abból indulunk ki, mennyi változást látunk az új 407-esen, bátran kijelenthetjük, hogy gyermek és édesanya a legnagyobb egészségnek örvend.
Betűnként olvastam végig a sajtóanyagot, háromnegyed órán át hasonlítgattam a kétszáz százalékra nagyított régi- és új-407 képeket, hogy észrevegyem a különbségeket. Vak vagyok, öreg, ignoráns és hozzá nem értő. Szégyelltem magam. Odahívtam Nyegleót, az adatbuherátorunkat. Fiatal, precízen a szeméhez belőtt szemüvege van, agya is penge.
- Látod, a maszkon ott vannak a krómcsíkok, erre rájöttem már.
- Ja, az látszik.
- Mit veszel még észre?
- Semmit. A tükör is ugyanaz.
- Nézd, a hátsó ütközőn az újnál megszakad a koptatócsík, meg a
lámpák is újak, olyanok, mintha ledesek lennének, persze nem azok csak
a bura olyan. És kicsit máshogy görbül itt a csomagtérfedél alja.
Kijebb jön. És alul ott az ál-diffúzor, a macskaszemek meg a rendszám
mellé mentek le a lámpából. Ezeket onnan tudom, hogy itt olvastam
(mutatom a sajtóanyagot).
- Ja, tényleg. (Nézi meredten, aztán beleolvas a sajtóanyagba.)
És hol vannak azok az oldalsó fekete elemek, amiknek a formavilága
harmonikusan illeszkedik az átlósan húzódó fekete oszlopok vonalába?
Itt írják.
- Nem tudom, én is kerestem már. Talán ott... (tétova, reszketeg
mutatóujj zsírozza a Xerox-monitort a B oszlopok táján.)
Tehát már ketten voltunk vakok és ignoránsak. Aztán a Bendével is próbálkoztam, ő se látott többet. Közel egy szerkesztőségnyi vak, ignoráns, érzéketlen ember. De van azért minderre magyarázat. Mert tényleg nem sok a változás, a Peugeot nem is állítja az ellenkezőjét.
Olvasóink írták
"XXI. századi francia Grand Tourismo a javából"
"A franciák maradjanak a borkészítésnél..."
Írjon ön is ítéletet !
Az anyacégnek ugyanis jól megy. Úgy néz ki, rekordév lesz az idei, az eladások nyolc százalékkal nőttek a tavaly ugyanekkori féléves eredményekhez képest. A 407-es is szépen szerepel, Németországban "Év cégautója 2007" díj az övé, a Dekra szerint az első 50 ezer kilométeren a 407 2.0 HDi FAP a legkevesebbet meghibásodó importautó. Sőt, még a saját kis Népítéletünk is teli van elégedett használókkal. Az átlag ugyan alacsonyabb, mint a 406-osé volt, de mélyebb elemzésre kiderül, hogy az 1.6-os dízelek és az 1.8-as benzinesek húzzák le az eredményt. De a statisztikai hibaszázaléktól eltekintve az összes, kétliteresnél nagyobb motor tulaja elégedett, némelyik egyenesen imádja a kocsiját. A formatervért meg aztán az összes gazda odavan.
Jól érezte a Peugeot, hogy ehhez az autóhoz csak kesztyűs kézzel szabad hozzányúlnia.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
