A Totalcar bő egy hétig nyüstölhette az Eurovan-koncepció Peugeot-éknál készült, 807 névre keresztelt megnyilvánulását. Rám hárult a hálátlan feladat, hogy a korábban nálunk járt Citroen C8 és a Torinóban látott Lancia Phedra megnyúzása után a harmadik bőrt is lehúzzam a PSA és a FIAT közös egyterűjéről.
![]() |
Amiben a tesztautó igazán újat hozhat a Totalcar olvasóinak,
a belső tér kialakítása. A Pullman-verzióban mindössze hat ülés
található, melyek egymástól teljesen külön állnak. A vezető és
utasa ülőhelye fix, mindkettő - külön megfizetendő opcióként -
elektromosan mozog. A másik négy fotel már lehajtható asztalkának,
vagy viszonylag könnyedén, négy-négy mozdulattal ki is emelhető. A
székek egymással teljesen csereszabatosak, mindegyikhez hárompontos
öv és ISOFIX-szabvány gyerekülés-rögzítési lehetőség jár.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 807-es igazi egyterűként alapértelmezésben gyakorlatilag
nem tartalmaz izolált csomagteret: a hátsó ülések mögött
azért fel lehet tornyozni vagy négy nagy sporttáskát, ráadásul még
tíz centi széles kalapocska-tartócska is kerül föléjük, ami valamit
azért takar a tolvajok elől. Az ülések között is elfér pár szütyő,
így egy hatfős baráti társaság sátorral-hátizsákokkal kissé szűken,
de befér az autóba. Vagy apa+anya+három-négy csemete
gumikrokodillal, pelenkásszatyorral és jó magyar módra megpakolt
hűtőtáskákkal, sőt, a terjedelmesebb sporteszközök elhelyezése sem
nagy gond. A tetőn elhelyezett krómozott spoiler két fele ravaszul
szétcsúsztatható, így a 807 alkalmas rögzítési lehetőséget kínál
síboxnak, biciklinek, szörfdeszkának. A gyári adatsor a
csomagtérre: 340, 780, illetve
3300 liter.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jómagam nem teszteltem gyerekeken, ellenben vittem benne
komoly üzletembereket tárgyalásra (Hmm, egész jó autó ez, kinyitja
előttem az ajtót, hmm, még két kartámaszom is van? Nahát, hátul én
szabályozhatom magamnak a szellőzést? De jó, a palmtop megáll az
asztalkán!). Vittem nahátezekamaifiatalokat kenutúrára (Vazze, tíz
doboz sört meg négy nagyüveg kólát is be lehet tenni, hehe, mi ez,
bárszekrény, vazze!). Valamint vittem a kutyámat (Hrr, vauvau,
megugatlak, hiába mész át a túloldalra, vagy hátra, simán odafutok,
elférek, most nem tud a hülye gazdám az ülés előtt tartani!).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval jó sok mindenre alkalmas az autó, s miközben a sofőr
elnézően mosolyogva nézi utasai ténykedését az erre szolgáló kis
belső panorámatükörben, ő maga is jól szórakozik.
Ízlése szerint fintorog vagy gyönyörködik a középre
helyezett, zöldesen derengő órákon, nyitogatja
telefonért-rágóért-csokiért a műszerfal tetejébe integrált két
tárolórekeszt, vagy bökdösi a kissé távolra került, de kiválóan
kezelhető és nagyon precízen beállítható klíma gombjait-tárcsáját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mossa az ablakot a bővízű, közvetlenül az ablaktörlőlapátok
elé spriccoló fúvókákkal, a kormányhoz paszírozza, vagy a plafonra
nyomja magát az elektromosan állítható, kétmemóriás üléssel,
gyorsít-lassít a tempomattal, kedvére kapcsolgat a kézreálló,
ladásan döntött váltókarral, pörgeti a Clarion hifi CD-tárjába
gyömöszölt repertoárt a kormány alatti karral. Élvezi a sötétre
bekapcsoló xenonlámpa fényét és belsősáv-tisztító hatását, figyeli,
hogy mikor ér oda az esőcsepp az ablaktörlő szenzorához, ki-be
hajtogatja a külső tükröket, a repülő Dumbót utánozva, vagy csak
hátradől és próbálgatja a 2.2 literes HDI bőséges nyomatékát,
miközben a fedélzeti komputeren mosolyog: tartós 100-110-nél
klímával 6,5-7 liter gázolaj 100 kilométerenként.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És még ezek a kijelzett számok is túlzóak:
a 807-es komputere picit felfelé kerekít. 8,47 literes valós
átlagfogyasztásra 8,6-ot, 8,04-re 8,4-et mond, de akár így, akár
úgy: az öblös, nyolcvan literes tankkal csaknem 1000 kilométeres
útra futja egy szuszra. Ezeket a fogyasztási értékeket körülbelül
20% városi és 80% 100-130 közötti országúti autózással értük el. A
gyári adatok: 10/5,9/9,2 l/100 km - ez nagyjából megfelel a mért
eredménynek. Szolidan kortyolgat tehát a az 1795 kilogrammos saját
tömegű autó, miközben a négyhengeres, 16 szelepes, 2179 köbcentis,
hosszúlöketű HDI 314 Nm-nyi nyomatékkal és 128-lóerővel (2000,
illetve 4000 1/min-nél) noszogatja. Érzésre mintha egy Citroen
Picassot hajtanánk - a kisebbik, 90 lovas HDI-vel. A végsebességre
sincs panasz, az autó gond nélkül tudta a gyári 182 km/órát, mi
több, 215/65-ös, tizenöt collos Pirellijein még ennél a tempónál is
stabilan fogta az utat.
