A Totalcar bő egy hétig nyüstölhette az Eurovan-koncepció Peugeot-éknál készült, 807 névre keresztelt megnyilvánulását. Rám hárult a hálátlan feladat, hogy a korábban nálunk járt Citroen C8 és a Torinóban látott Lancia Phedra megnyúzása után a harmadik bőrt is lehúzzam a PSA és a FIAT közös egyterűjéről.
![]() |
Amiben a tesztautó igazán újat hozhat a Totalcar olvasóinak,
a belső tér kialakítása. A Pullman-verzióban mindössze hat ülés
található, melyek egymástól teljesen külön állnak. A vezető és
utasa ülőhelye fix, mindkettő - külön megfizetendő opcióként -
elektromosan mozog. A másik négy fotel már lehajtható asztalkának,
vagy viszonylag könnyedén, négy-négy mozdulattal ki is emelhető. A
székek egymással teljesen csereszabatosak, mindegyikhez hárompontos
öv és ISOFIX-szabvány gyerekülés-rögzítési lehetőség jár.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 807-es igazi egyterűként alapértelmezésben gyakorlatilag
nem tartalmaz izolált csomagteret: a hátsó ülések mögött
azért fel lehet tornyozni vagy négy nagy sporttáskát, ráadásul még
tíz centi széles kalapocska-tartócska is kerül föléjük, ami valamit
azért takar a tolvajok elől. Az ülések között is elfér pár szütyő,
így egy hatfős baráti társaság sátorral-hátizsákokkal kissé szűken,
de befér az autóba. Vagy apa+anya+három-négy csemete
gumikrokodillal, pelenkásszatyorral és jó magyar módra megpakolt
hűtőtáskákkal, sőt, a terjedelmesebb sporteszközök elhelyezése sem
nagy gond. A tetőn elhelyezett krómozott spoiler két fele ravaszul
szétcsúsztatható, így a 807 alkalmas rögzítési lehetőséget kínál
síboxnak, biciklinek, szörfdeszkának. A gyári adatsor a
csomagtérre: 340, 780, illetve
3300 liter.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jómagam nem teszteltem gyerekeken, ellenben vittem benne
komoly üzletembereket tárgyalásra (Hmm, egész jó autó ez, kinyitja
előttem az ajtót, hmm, még két kartámaszom is van? Nahát, hátul én
szabályozhatom magamnak a szellőzést? De jó, a palmtop megáll az
asztalkán!). Vittem nahátezekamaifiatalokat kenutúrára (Vazze, tíz
doboz sört meg négy nagyüveg kólát is be lehet tenni, hehe, mi ez,
bárszekrény, vazze!). Valamint vittem a kutyámat (Hrr, vauvau,
megugatlak, hiába mész át a túloldalra, vagy hátra, simán odafutok,
elférek, most nem tud a hülye gazdám az ülés előtt tartani!).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval jó sok mindenre alkalmas az autó, s miközben a sofőr
elnézően mosolyogva nézi utasai ténykedését az erre szolgáló kis
belső panorámatükörben, ő maga is jól szórakozik.
Ízlése szerint fintorog vagy gyönyörködik a középre
helyezett, zöldesen derengő órákon, nyitogatja
telefonért-rágóért-csokiért a műszerfal tetejébe integrált két
tárolórekeszt, vagy bökdösi a kissé távolra került, de kiválóan
kezelhető és nagyon precízen beállítható klíma gombjait-tárcsáját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mossa az ablakot a bővízű, közvetlenül az ablaktörlőlapátok
elé spriccoló fúvókákkal, a kormányhoz paszírozza, vagy a plafonra
nyomja magát az elektromosan állítható, kétmemóriás üléssel,
gyorsít-lassít a tempomattal, kedvére kapcsolgat a kézreálló,
ladásan döntött váltókarral, pörgeti a Clarion hifi CD-tárjába
gyömöszölt repertoárt a kormány alatti karral. Élvezi a sötétre
bekapcsoló xenonlámpa fényét és belsősáv-tisztító hatását, figyeli,
hogy mikor ér oda az esőcsepp az ablaktörlő szenzorához, ki-be
hajtogatja a külső tükröket, a repülő Dumbót utánozva, vagy csak
hátradől és próbálgatja a 2.2 literes HDI bőséges nyomatékát,
miközben a fedélzeti komputeren mosolyog: tartós 100-110-nél
klímával 6,5-7 liter gázolaj 100 kilométerenként.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És még ezek a kijelzett számok is túlzóak:
a 807-es komputere picit felfelé kerekít. 8,47 literes valós
átlagfogyasztásra 8,6-ot, 8,04-re 8,4-et mond, de akár így, akár
úgy: az öblös, nyolcvan literes tankkal csaknem 1000 kilométeres
útra futja egy szuszra. Ezeket a fogyasztási értékeket körülbelül
20% városi és 80% 100-130 közötti országúti autózással értük el. A
gyári adatok: 10/5,9/9,2 l/100 km - ez nagyjából megfelel a mért
eredménynek. Szolidan kortyolgat tehát a az 1795 kilogrammos saját
tömegű autó, miközben a négyhengeres, 16 szelepes, 2179 köbcentis,
hosszúlöketű HDI 314 Nm-nyi nyomatékkal és 128-lóerővel (2000,
illetve 4000 1/min-nél) noszogatja. Érzésre mintha egy Citroen
Picassot hajtanánk - a kisebbik, 90 lovas HDI-vel. A végsebességre
sincs panasz, az autó gond nélkül tudta a gyári 182 km/órát, mi
több, 215/65-ös, tizenöt collos Pirellijein még ennél a tempónál is
stabilan fogta az utat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
