Helyes kis darab. Hossza csupán 4.3 méter, de belül öt egyforma méretű ülése és 550 literes csomagtere van, így mondhatjuk, hogy a kívülről nem Góliát méretű kocsiszekrény által körülhatárolt területet maximálisan kihasználja. A vezető és anyósa ülésén könyöktámaszt is találunk, ami hosszú úton igazi áldás.
Vannak az autóstársadalomnak furcsa egyedei, akiket a teljesítményadatoknál sokkal jobban felcsigáz az adott autó praktikussága, variálhatósága, mindennapi használata során kitűnő erényei.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ilyennek képzeljük az átlagos Picasso vásárlót
is: többgyermekes családanya vagy apa, eszébe sem jut versenyezni a
pirosnál, jól ismeri a nagybevásárlás fogalmát,
szeret kényelmesen autózni és nem utolsósorban jól
átgondolta, melyik lehetőséget válassza a buszlimuzinok egyre
szélesedő kínálatából. Megnézi az Opel Zafirát, de nem akar porosz
autót az érzékeny lelkű gyerekei alá, megnézi a Fiat Multiplát, ami
zseniális, de túlságosan emlékezteti kamaszkori letaposott orrú
túrabakancsára, Renault Scénicje meg a szomszédnak már van, olyan
nem kell, mert reggel a rohanásban összekeverik. Ekkor beül egy
próbaútra a Citroen Xsara Picassoba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután beül, elhelyezkedik. Az üléspozíció
beállítása komplex gondolkodást igényel, ugyanis az ülés
magasságának beállításával egy időben az ülőlap dőlésszöge is
változik, emelésre előre, leeresztéskor hátrafelé dől - egyébként
logikusan -, így a háttámlát érdemes a magasság beállítása után
kezelésbe venni. De ha egyszer sikerült, akkor nagyon jó. Mindkét
könyök karfán pihen, köröttünk tengernyi tér, a műszerfal tetejéről
pedig csak a gomba hiányzik, és már lehetne is rexezni rajta. Hátul
pláne
csodálatos a Picasso-ban helyet foglalni, semmi zavaró
kardánalagút, ellenben van három egyenlő méretű ülés és ugyancsak
bő légtér, az előrébb húzható vagy kis útitálcának lehajtható
középső üléssel pedig még kényelmesebbre tagolható az utasok
birodalma.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kis kéjpálca váltó is jó helyet kapott a
műszerfalon, egészen addig a pillanatig, amíg nem akarunk CD-t
cserélni a lejátszóban 1, 3, és 5 sebességi fokozatnál. Sőt, talán
az a legjobb, ha mindenestől lemondunk a gyári Hi-Fi berendezésről,
mely bár fidelnek fidel, (a CD még macskakövön sem ugrál) de a
mintha egy, a műszerfal elé helyezett félfamentes rajzlapról szólna
a zene, pedig a Picasso hatalmas sofőr előtti terét az isten is
csodálatos sztereoszínpadnak teremtette.
A váltókar elhelyezése pompás, de váltáskor nem árt emlékeztetnünk magunkat arra, hogy egy szolid családi autót vezetünk. Különösen a gyors egyből kettőbe húzást jobb gonddal végezni, ellenkező esetben jó eséllyel találunk mellé, ezáltal forgalmi zavart okozva.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 117 lovas 1,8-as motor pont elég, hogy a
gyerekek partedlijére egy kövérebb gáznál ráboruljon az olvadt
jégrém, és ennél többre ebben a kategóriában nincs is szükség.
Erőszakos pörgetéssel sem lesz sportautó a Picasso, de nem is az a
dolga, viszont még autópályán is könnyen tolja a nagy vigyorgó
arcát maga előtt.
A rugózás a menettulajdonságokhoz és az autó jellegéhez tökéletesen passzol, finoman kemény, zavaró billegés nincs, legfeljebb idétlen kanyarvételkor kezd mozogni az átlagosnál magasabb karosszéria, de mint az már világossá vált, egyébként sem kell gyorsan kanyarodni, mert olyankor nem a partedlire, hanem a kárpitra ömlik az olvadt fagyi, ami rossz dolog.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A CD kezelőszervei a kormányon kaptak helyet,
ez előnyös, ellenben a duda egy kifejezetten idétlen gombbal
hozható működésbe a baloldali bajuszkapcsoló végén, igaz, ez az
elrendezés a francia autók ismerőinek nem okoz meglepetést.
Ráadásul a dudálástól a gyerekek megijednek, elejtik az olvadt
fagyit, és akkor lehet menni pucolóhabért a benzinkúthoz. A klímát
a műszerfalról irányíthatjuk, a gombok nyomogatását egy
nagy képernyőn követhetjük figyelemmel a váltókar felett.
A középső monitoron jelennek meg a fogyasztási adatok, a sebesség, a dátum és idő, a kinti levegő és a hűtővíz hőmérséklete, valamint a biztonsági öv és az ajtók állapota is. Aki szereti az ilyesmit annak jó, aki szerint pedig a hagyományos, körórás műszerek jobban követhetők és kevésbé kötik le a figyelmet, annak nem. Ez már csak így megy.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belsőt borító műanyagok hangulatosak, az ajtó
külsejére helyezett,
meghúzás elleni díszléc pedig különösen hasznos, amíg az
ember megszokja, hogy egy, az átlagosnál öblösebb autót vezet.
A praktikus megoldások sorát gyarapítják az utastérben számolatlanul fellelhető kisebb-nagyobb tároló szerkezetek, az ülések sokoldalú variálhatósága, a hátsó ülések eltávolításával a csomagtér mérete picivel két köbméter fölé kúszik! A csomagtér ajtaja szintén állítható, 185 cm fölötti embertársaink egy mozdulattal kb. 15cm-rel növelhetik az ajtó nyílását.
Az ajtó nyitógombját elárulom: a rendszámot megvilágító lámpa műanyagkerete alatt kell nyomást kifejteni, és szezám tárul. A pótkerék az autó alján, kívül helyezkedik el, és nem mankó, hanem normál méretű. Minden bizonnyal a háziasszonyok kedvenc tartozéka a Modubox elnevezésű gurulós, fogantyús, sakktábla méretűre összehajtható pazar műanyag bevásárlókocsi, amit a csomagtartóban egy tépőzáras szalaggal rögzíthetünk, és rengeteg jégkrém fér bele.
Jogos a kérdés, mennyi pénzt kérnek mindezért: az alapmodell ára 4 330 000Ft, ezért már megkapjuk a légzsákokat elöl és oldalt, az ABS-t és sok-sok elektromos gizmót. Plusz az NCAP töréstesztjén négy csillagot elért karosszériát. Az extralista csak esztétikai kiegészítőket tartalmaz, ezt semmiképp nem nevezhetjük elvakult, a vásárló kizsákmányolását megcélzó árképzésnek. A Picassoban ez a legszebb: egy családi autó, amit arra terveztek, hogy jó családi autó legyen, és egy nagyon jó családi autó lett belőle. Ügyes munka.
Hogy a Picasso formavilága megragadja-e az embert, csak egyéni ízlés kérdése. Engem vesére emlékeztetnek a kívülről-belülről egyaránt megjelenő ellipszoid formák, de tetszik, végre megint egy egyéniségét vállaló Citroen, nagyon praktikus és szerethető karakter. Hogy vennék-e Picasso-t?
A második gyerekem születésekor erősen meg fogom fontolni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
