Amikor bő egy héttel a gépátvétel előtt megtudtam, hogy egy 307 Break-et vezethetek, hirtelen beütött a zöld Trabant-effektus: eleddig láthatatlan nagyfenekű 307-esek tömkelege bújt elő varázsütésre az aszfaltból, megelőztek, visszaelőztem őket és ott voltak mindenütt. Hogy eddig hol bujkáltak, nem tudom, de nem véletlen, hogy ennyire kelendő a típus.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mert a Peugeot 307 nagyon jó autó. Ezt tanúsítja a 2002. év autója cím is. A 307 Break pedig még jobb. Ezt tanúsítom én. Ha márkakereskedő lennék, a 307-eseket kizárólag orral kifelé állítanám a kirakatba. A csak kicsit cicás, szépen formázott szemek között a ragyogó krómoroszlán, a mélyre húzott spoiler, a vigyori alsó, a komoly felső légbeömlő és a domború, elegáns motorháztető szinte már el is adja az autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mosáskor perverz autóaddikt egyénekben kéjes örömöt kelt a lemezek lágy, szemmel alig érzékelhető konvex és konkáv íveinek és az egyes felületeket határoló erőteljes éleinek simogatása. Én háromszor mostam le együttlétünk nyolc napja alatt 8-) Tesztjószágunk ezüstszíne még inkább kiemeli a karosszéria vonalainak szépségét és egy-egy oktávval lejjebb, illetve feljebb gyönyörűen rímelnek rá az ötágú alufelnik és a krómemblémák. Ha Pöpike az enyém maradna, ízléses krómkipufogóvéget is kapna.
A Totalcar már tesztelte a 307-es család SW elnevezésű kombiját, mint ott is leírtuk, a Peugeot-nál az SW a személyszállítás-orientált, a Break pedig a klasszikus, teherhordó jellegű kombi elnevezése. A Break tehát egy kissé hosszabbra nyúlt 307-es, nagy kufferral. Ez a csomagtér a rövidebb verzió 420 literével szemben alapból 513 literes - az ablakok szintjéig. Ha előrebuktatjuk a hátsó üléstámlákat, kivesszük az ülőlapokat, és felhajtogatjuk a hál'istennek merev, terhelhető kalaptartót, akkor csaknem két köbméteres, 1805 literes, sík padlójú teret kapunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a tér tele van a gyári csomagháló, vagy töméntelen gumipók beakasztására való kapoccsal, én 10 darabot számoltam össze. Van két kis hálós és két kis műanyag zseb a miegymások számára, továbbá a csomagtér aljába süllyesztett üregekben búvik meg diszkréten az elakadásjelző és a mentődoboz. A (teljes értékű) pótkerék sem itt fogja a helyet, hanem a padlólemez alatt, kívül rejtezik, helyes kis hőpajzsokkal elválasztva a kipufogótól. Nagyon debil módon viszont a pótkerék leengedésére szolgáló csavarhoz csak a csomagtér bal oldalának kipakolásával férhetünk hozzá. Szimpatikus dolog a lökhárító tetejét burkoló fémbetét: nagyobb dolgok (esetemben pl. egy kétméteres beltéri ajtó) bepakolásakor nem hagyunk örökké fájó, csúnya karcokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az óriási csomagtér (és a tesztautó XXX-807 rendszáma) mellett az utastér is hozzájárul ahhoz, hogy a 307 nagyobbnak tűnjön kategóriájánál. A hatalmas fejtér és négy személy számára bőven elegendő hossz- és szélesség mellett az általunk kipróbált, "Premium" felszereltségű jószág négy elektromos, szívet bizsergetően egy nyomásra le-felhúzódó ablakkal (igaz, a hátsó pár nem széria), elektromos tükrökkel, ötlemezes CD-s és magnós, kormányról vezérelhető hathangszórós Blaupunkt rádióval kényezteti utasait.
Automata klíma is került az autóba, ami kiválóan szabályozható és egyszerűen kezelhető, viszont nappal, világítás mellett a kijelzője szinte láthatatlan. Ez a világítás egyébként a Premiumban "follow-me-home", azaz késleltetett lekapcsolás szolgáltatást nyújt a garázs nyitásának-zárásának megsegítésére és sötétedésre magától is bekapcsol, mint ahogy az ablaktörlő is üzemeltethető esőérzékelő AUTO módban. Igazi csemege a böszme nagy ablaktörlőlapátok ellentétes, régi nagy Mercikre emlékeztető mozgása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány fel-le és tengelyirányban egyaránt mozgatható, a gyár figyelmessége, vagy inkább ennek hiánya folytán ki-be még reteszelt állapotban is. Ha tehát ráültünk telefonunkra, azt ne a kormányba kapaszkodva végzett húzódzkodással igyekezzünk megkaparintani, mert így csak újra visszaesünk rá. Hogy eme apró bizonytalanság mellett mégis az anyaméhben érezhessük magunkat, kapunk övfeszítőt és hat légzsákot - az utasoldali lufik a kézifék mögötti kulcsos kapcsolóval inaktiválhatók.
Amerre nyúlunk, tárolórekeszek: minimális memóriámnak hála gyakran kerestem fejvesztve a reményvesztetten csengő telefont. A hatalmas és hűtött kesztyűtartó kialakítása teljesen profi: külön pöckök tartják a napszemüveget, a tollat, a szervízfüzetet. Jó ötlet a visszapillantó előtt elhelyezett lenyíló napszemüvegtartó: én alapértelmezésben szemüveges lévén ezt inkább a napellenzők közötti rés kitakarására használtam ellenfényben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
