Első hallásra fura ötletnek tűnt a 307 SW. Kombi üvegtetővel. Jó. És? Tájékozódjak a csillagok állása szerint? Aztán megláttam az út szélén, annyira megtetszett a tető kétharmadáig hátrafésült szélvédő, a kiegyenesített púp, a vállas hátsó lökhárító és a kerek sarkú, trapezoid hátsó szélvédő, hogy a turistaszextánsomat még este magamhoz vettem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szélesebb és tetővonalban alacsonyabb - a tetősínekkel 3,4 cm-rel magasabb - lett az ötajtós változatnál, így a kombi forma ellenére dögösebben néz ki annál. A hátsó túlnyúlás 12 cm-es és a tengelytáv 10 cm-es meghosszabbítása áramvonalasabbá tette az eredetileg kissé orrszarvú-külsejű 307-es púpját. A kidomborított oldalsó ajtók a belső tér szélességén is érződnek.
A növekedés ellenére nem lett ormótlan a 4,42 méter hosszú kombi. A Golfnál játékosabb, nem annyira sarkos, mint egy Focus, szellemesebb, mint egy A4 Avant, de mondjuk a Corolla Versonál is szebb. A buszlimuzinok közül pedig igazán egyénisége talán csak a Voyagernek, a Multiplának és a Picassónak van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Utóbbiak úgy jönnek a képbe, hogy az SW-be kaphatunk két plusz ülést, darabonként 75 000 Ft-ért (nem része az alapcsomagnak, a csomagtartóban rögzíthetjük). Hétüléses kombit csinált már 20-30 évvel ezelőtt a Peugeot (az 504-es és 505-ös típusokból), de az SW-t most többre predesztinálták.
Egy újabb nehezen kategorizálható autó. Mini-egyterű, kombi, fényhangár: ezeket mind magában foglalja az SW jelölés, ami lehetne a Station Wagon (kombi) rövidítése is, mégsem az. Alors, c'est un SW, compris? Ez egy SW, érted, he?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kívülről az üvegtető hasznára nem kapunk magyarázatot, de tagadhatatlanul látványos. Beülve kerülhetünk közelebb a megoldáshoz. A minden oldalról, összesen 5,34 m 2-nyi üvegfelületen beáramló fény nagyon feldobja a belső tér hangulatát. A sötétített és hővédő üvegezés meggátolja, hogy a napsugarak túlzottan felmelegítsék a foncsoron kívül gyors és hatásos automata klímával is felszerelt utasteret.
Elegáns krómkilincsek, markáns krómozott tetőcsomagtartórudak, a tető 2/3-ad részét képező 1,33 m 2-es üvegtető, egyedi felszereltség és az említett két ülés rögzíthetősége különböztetik meg az SW-t a sima kombi, Break verziótól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó MPV jellege az utastérben ücsörögve domborodik ki. A szélvédő messze előretolva, elöl-hátul bőséges a fejtér, és a sofőrülésből hátrapillantva meglehetősen távolinak tűnik az autó hátsó sarka. Az elülső két ülésen levő kartámaszok és a beltér szélessége tovább erősítik ezt a benyomást.
Az ülések variálhatósága inkább buszlimuzinos, mint kombis: a 108 féle lehetséges ülésrend kialakítása közben 137 liter és 2,3 m 3 között változik a csomagtér térfogata. Pompás dolog a sokoldalúság, ugyanakkor bejön a képbe egy kellemetlen fogalom, a kompromisszum. Egy papa-mama-három gyerek felépítésű család választhat, hogy a nyaralásra vagy két nagyszülőt és hitelkártyát visz magával, vagy a szokásos módon nyaral, de akkor a nagyszülők otthon maradnak. Mindent azért nem lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az üléshelyzet majdnem hibátlan. Autós viszonylatban foteles formájúak, ugyanakkor elegendően keményre tömöttek a három irányban állítható első székek, fekete cirmosmintás halványzöld plüssborítással. Az oldaltámaszok nem engednek kiesni az ülésből, a kormánykerék 6 centis fel-le és 5 centis tengelyirányú állíthatóságával lehet végleg ideálissá tenni a vezetői pozíciót.
Kicsit zavaró a középkonzol szélessége, a gázpedálon nyugvó jobb láb folyamatosan a barázdált műanyaghoz súrlódik. Ennek ellenére a pedálok lábra esnek, benyomásukhoz nem kellenek focista combok, de nem is a lötyögős, ellentartás nélküli fajtából vannak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kézre esik a kormánykerékkel megegyező bőrözésű, krómgombos váltókar, lehajtott könyöklővel is könnyen elérhető. Az egyes és kettes fokozat közötti váltóút 16 centi, nem kevés, a kapcsolások érzete kicsit nyúlós.
Műszakilag talán a váltó az autó leggyengébb pontja. Nem nagyon gyenge, de az autó egésze van annyira jó, hogy feltűnik a kapcsolások elnagyolt jellege. A manuális szerintem nem is illik túlzottan az autó karakteréhez, a hamarosan érkező négysebességes Tiptronic automata valószínűleg jobban illeszkedik majd a rajtam pavlovi reflexként megjelenő hátradőlős stílushoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belső tér burkolatai jó és nagyon jó minőségű anyagokból állnak. Nagyon barátságos az alu-körgyűrűs Sagem sebesség-, fordulatszám- és egyéb mutatókat árnyékoló puha, zöld, szivacsos anyag. Tapintása annyira ingerlő, hogy az embernek kedve lenne beleharapni, hátha finom is. Kár, hogy az ajtókon folytatólagosan húzódó, ugyanilyen mintájú zöld burkolaton már lehet kopogni.
A bőr váltószoknya és a bőr bevonatú kormánykerék szintén nagyon jó minőségű, utóbbi fogása jó, öltései - bár mutatósak - kicsit talán nagyra sikerültek. A műanyagok ebben az autóban is csak műanyagok, de az elemek illesztései precízek, a különböző színű panelek harmonizálnak egymással, és egyelőre még nem adták nyomát a zörgésnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1,6-os és 2,0 literes benzines egységeken kívül kétezer köbcentis közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsövű turbódízellel kapható az SW. A miénkbe ebből a motorból az erősebbik, 108 Le-s és 250 Nm forgatónyomatékú vátozatot szerelték. A gyengébb verzióban nincs töltőlevegő-hűtő, így 90 lovas. Ehhez a változathoz részecskeszűrő sem jár.
A 108 Le-s motor mackós dinamikát biztosít az 1 421 kg-os autónak. A 100 km/h-s sebesség eléréséig tartó 14 másodperc nem csak leírva hosszú idő, az autóban ülve is éveknek tűnik mire a nehéz kasztni lassú cammogásból tempós loholásba fog. Az SW jellegéhez úgyis sokkal jobban illik a laza, türelmes krúzolás az üvegtető alatt a napfényben. A cirkálás állítólag 140-150-nel is komfortos, és öt személlyel sem érződik, hogy különösen megterhelő lenne a motor számára. A gyár által megadott végsebesség 183 km/h. A motor ereje összességében kielégítő a mindennapi használatban, de aszfaltszaggatásban nem érdemes gondolkodni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 307 SW amúgy is a kényelem autója. Hátul három ember számára nyújt elhelyezkedési lehetőséget, a középső hely hajszálnyival keskenyebb a szélsőknél. Fej- és lábtér szempontjából azonban egyenlő a mérce, és a tervezők bőkezűen bántak mindkettővel. Mivel a hátsó ülések külön síneken mozognak és támlájuk dőlésszöge is külön szabályozható, három felnőtt számára sem lehet probléma a hátsó pad elosztása.
A hatodik és hetedik ülőhellyel kapcsolatban az az igazság, hogy csak kisnövésűek, gyerekek és kutyák számára nyújtanak elegendő helyet. Inkább csak rövid utak megtételére ajánlható, de ezek alkalmával is megnyugtató, hogy a kiegészítő ülésekhez is teljes értékű biztonsági öv jár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
