Az erősen vitatott formájú, négyajtós, középkategóriás Peugeot után most a kombival randevúzhattunk Franciaországban. A limuzin bemutatóján sokan fanyalogtak: túl hosszú az orra, túl rövid a feneke. A 407 SW-re senki sem mondta, hogy csúnya.

|
A Charles de Gaulle reptér mellett elterülő hotelkomplexum egyik szállodájának parkolójából indultunk útnak az autókkal. A cél a 130 kilométerre lévő Fére városka volt, odafelé az Ile de France barátságos, szántók, legelők, halastavak és kis erdők között tekergő kisebb országútjain, visszafelé az A1-es autópályán próbálgathattuk, mit tud az SW. Átautóztunk a compiégne-i erdőn is, ahol az első világháborúban a franciák a németekkel, a másodikban a németek a franciákkal íratták alá a megadásról szóló békeszerződést. Milyen az élet: mára a Peugeot-k orrában Ford-PSA közös fejlesztésű dízelmotor kerreg.
Kezdjük a formával. Elölről az SW is csak egy 407-es, megmaradtak a harcsaszáj a bajuszokkal, a fura ködlámpák és a szigorú szemek. Megmaradt szerencsére a 0,29-es alaktényező is. Hátrébb vannak az újdonságok. A sajtóanyag szerint "a jármű oldalán a kilincsek vonalában egy fénysugár fut körbe, amely a lámpákon keresztülhaladva követi a csomagtartó vízszintes vonalát, kiemelve az oroszlán emblémát". Hát én ezzel a fénysugárral nem találkoztam, ellenben találkoztam sok minden mással.
A sokak szerint kellemetlenül hosszú első és ehhez képest aránytalanul rövid hátsó túlnyúlás disszonanciáját az SW sikeresen oldja fel azzal a 87 mm-es plusszal a limuzinhoz képest, ami mind a kocsi hátulját nyújtja. Így a 2725 mm-es tengelytávot elöl 1029, hátul 1009 mm toldja meg, ami már kifinomultabb arányérzékűeknek is kellemessé teszi a 407-es profilját. Az érdekesen hátradöntött hátsó tetőoszlop, ezáltal az üvegezés sajátos körvonala egyedi, dinamikus, és hát mit kerülgessem: szép sziluettet ad az SW-nek. Az előrenyúló hátsó lámpákkal és a falatnyi hátsó oldalüveggel a 407 SW jóval légiesebb jelenség, mint duci kistestvére, a 307-es kombi.
Felfelé 4,1 centit nőtt az autó a kombivá alakítás folyamatában, így a tetőkorláttal az SW 14 mm-rel marad a másfél méteres magasság alatt. És nem akármilyen tetőlécek ezek: jó, masszív alumíniumcsövekhez erősíthetjük a biciklit, a sílécet vagy a manapság oly népszerű tetőboxot. Mikor megkérdeztem, lesz-e hétüléses 407 SW, a Peugeot szakemberei nagyon furcsán néztek rám. Elmondták, hogy ez egy presztízsautó, meg hogy a célközönség gyerekei már nagyok, és nem férnének el a kihajtogatható üléseken. És a biztonság kedvéért a tetővonalat is annyira lejtősnek tervezték, hogy véletlenül se férjen be alá még két szék hátra. Szóval - nem. VDA-szabvány szerint tehát 448 liternyi embert nem, csak ugyanennyi csomagot pakolhatunk hátra. Tetőig pakolva 605 liter, ledöntött ülésekkel 1365 liter miegymás fér el az SW hátuljában
Az első tesztautót ugyanaz a kétliteres, 136 lovas HDI mozgatta, ami három hete a limuzin hazai tesztjén már bizonyított. Hogy ne unatkozzak, a kombi motorjához alapértelmezésben járó hatfokozatú kézi helyett ezúttal egy négysebességes automata váltót illesztett a Peugeot. Sajnos. A jóindulatú, kellően nyomatékos motor gázreakciója amúgy is lassú kicsit, gondolom a környezetvédelmi normák teljesítéséhez szükséges hosszú számolgatások miatt. Ezzel az automatával a jobb lábfejem szöge és a 407-es mozgása már alig-alig álltak ok-okozati viszonyban egymással.
Kanyarból lendületesen kigyorsítani gyakorlatilag lehetetlen, kiszámíthatatlan, hogy az erő mikor éri el a kereket. Hiába a manuális fel-le kapcsolási lehetőség divatos választókar-pofozgatással, hiába a sport- és a téli program, ez a váltó egy elavult, lusta és gazdaságtalan szerkezet. Ha gázt adunk, 800-as percenkénti főtengely-fordulatszám emelkedés után mozdul meg az autó, sportprogramban képes fix tempónál is alacsony fokozatban gyötörni a motort a váltó - a precíz hatgangos kézi után ez rémálom.
A végsebesség katalógus szerint 201 km/h, ami 2 km/h-val marad el a kézi váltósétól, de ehhez szerintem vagy lejtő vagy sivatagi rakétaautó-tesztpálya kell. Hamar fel is hagytam a tempós autózással, és inkább a tájra, no meg az extraként beszerelt, a hifivel kombinált navigáció és integrált GSM-telefon, vagy ahogy a prospektus mondja, telematikai csomag gombjaira és színes képernyőjére koncentrálva csordogáltam a jókora, lágyan sikló hodállyal. Ennek az autónak ez a stílusa.
A sajtótájékoztatót az útvonal Párizstól legtávolabb eső pontján, a tesztút felénél tartotta meg a Peugeot, egy kastély-étteremben. Itt volt idő először alaposan átnézni az autókat. Az első utasülés ledönthető, ha le is döntjük, akár 2,7 méteres tetőlécdarabot vagy betonvasat is elvihetünk lecsukott hátsó ajtóval. A puttonyhoz jól hozzá lehet férni, de ha felfelé is kell a hely, akkor meg kell birkóznunk a nehézkesen összehajtató kalaptartóval. Magam mögött ugyanúgy férek el - illetve nem férek el, mint a limuzinban; az SW utastere, főleg hátsó lábtere kategóriájában hatalmas tengelytávját és hosszát meghazudtolóan rövid. Nem értem, mi akadálya volt tologatható hátsó üléssor kialakításának. Biztos a presztízs.
Az SW legszembetűnőbb és leghatásosabb sajátossága az 1,6 m2-es panorámatető, amely az egész utastér felett végighúzódik. Ezzel a tetőablakkal a teljes üvegfelület már 4,28 m2 - szerencsére hatásosan és komfortosan működik a klímaberendezés. Ha nagyon nyomaszt, hogy folyamatosan érezzük a tarkónkon az Úr tekintetét, elektromosan mozgatható rolót húzhatunk az üveg alá. Remek dolog menet közben az eget bámulni, de megint nem értem a Peugeot-t: azzal, hogy minden SW-t üvegtetővel szállít, elvette a vásárlóktól a nyitható tető megrendelésének lehetőségét.
A botrányos, nem-elég-hogy-nem-teleszkóp, de ráadásul még könnyen-az-ember-kezében-marad jellegű, törékeny kitámasztókarral rögzítve a motorháztetőt szemügyre vehettem a két dízelmotor közti különbséget. Már szemre is egész más a kettő, de ha utánaolvasunk, kiderül, hogy a nagyobbik blokk öntöttvas, a kisebbik alumínium. Az 1,6-os hosszabb löketű, nagyobb kompresszióval dolgozik, és fajlagos teljesítménye 1,2 kW/l-rel jobb a 2,0-nál. Mindkettő második generációs Common-Rail, változó geometriájú Garrett turbóval, de a kisebbiken 1,25 bar a turbónyomás, 20%-kal magasabb, mint a nagyon. Az 1,6-os 1750-nél, a nagy 2000-nél adja le csúcsnyomatékát (240 és 320, túltöltéssel 260 és 340 Nm). Szóval a kettő közül a kicsi inkább a műszer.
A reptér felé a visszautat ezzel az 1,6-os HDI-vel tettük meg. Már jó előre feltettem magamnak a kérdést: mit kezd majd ez a szerencsétlen 1560 köbcenti a gondjaira bízott szűk másfél tonnával - a 407 SW 1.6 HDI tömege 1496 kg. A válasz: röhögve elhúzza hegyen-völgyön át. Ötsebességes váltó járt a motorhoz - és ez a remek váltó nyilvánvalóan nem ugyanaz volt, mint amivel a 2,2-es benzinest szerelik. A kezes és eléggé mozgékony autóval jobban meg lehetett figyelni a 2/3-os orrnehézség hatásait is - amik szinte nem is jelentkeztek. A 407 SW jóindulatú jószág, és 50 felett ebben is kikapcsolhatatlanul figyel az ESP.
A magyar Peugeot-képviselet novemberre várja az autót a hazai piacra, az árról egyelőre nincs információnk. Akárcsak a limuzin, az SW is kilenc hajtásláncverzióval lesz rendelhető, 1,8, 2, 2,2 és 3 literes benzin- vagy a két dízelmotor és az ezekhez rendelt váltók különböző kombinációiban. Ha elfogadnak tanácsot: a kis benzinesek (tehát a V6-ost kivéve mind) nem illenek ehhez az autóhoz. Én magamnak a jó kis 1.6-os HDI-vel venném. Alig eszik, nyomatékos - és egy másfél tonnás Peugeot úgysem lesz sosem versenyautó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
