Adatlap Saab 9-3 2.0t Bp Vector - 2007
Mutasd a térképet! Na, először elugrunk a tankolni az M5-ös kivezetőjéhez - itt van a legközelebb E85-kút-, majd letesszük a kocsit a szerkesztőségnél Újpesten. Így a legjobb, talán ha harminc-harmincöt felesleges kilométer az egész.
Dél-Amerikában például nagyon bejött az etanol. Miért is? Mert cukornádból, ami ott bőven nyől, olcsón előállítható, alkalmas az állam kőolajfüggésének enyhítésére, a jól bevált (értsd: vén) konstrukciójú helyi benzines autópark pedig különösebb gond nélkül megemészti. De van-e értelme nálunk az etanolüzemnek?
Egyelőre - szerintem - nincs. Nem mondom, hogy nem is lesz, hanem
hogy most még nincs. Nézzük például, mire számíthat, aki vesz mondjuk
egy ilyen biopower feliratú Saabot.
Lesz egy szép vonalú, hideg különlegességet és erőt sugárzó
prémium-középkategóriás szedánja. A 9³-as tulajdonosa számíthat rá,
hogy az emberek jobban megnézik majd a kocsit, mint egy
3-as BMW-t, egy
A4-es Audit vagy egy
C Mercit, de
érezhetően kevésbé fogják irigyelni, egyszersmind utálni, aki
vezeti.
Pedig nem olcsóbb. A 320-as BMW 170 lóerővel 8,4 millióról indul, az 1,8T jelzésű 175 lovas 9³-as 8,3-ról. A mi autónk, ez az optimális esetben kétszáz lóerős kétliteres Vector felszereltséggel, sok kényelmi nyalánksággal 9,9 milla. 9,8 millióért kapni mezei benzinnel is kétszáz lovas, szintén kétliteres turbós A4-est.
Mindenesetre amikor az ember körülnéz a kabinban, nem nagyon kívánkozik másik, nagyobb nevű kocsiba. A beltér látványos és kényelmes, az ülések jól tartanak, könnyen testre szabhatók és beléjük sem kell izzadni, mert ahol szépnek kell lenni, ott bőr, ahol viszont szellősnek, textil a kárpit. A Saabok hagyományosan repülősnek mondott vezetői környezete pedig továbbra is lenyűgöző, az éjszaka a felesleges fényeket, műszereket lekapcsoló Night Panel gombbal jókat lehet játszani. Kicsit visszasírtam a meglehetősen jellegtelen középkonzol helyett egykori dízel kombink temérdek gombját, de el kell ismerni, a klíma- és hifivezérlés így könnyebben átlátható.
Hátul a hely épp elég egy magamfajta száznyolcvanegy-két centis, mázsás alkatnak. Az épp elég az ugye nem sok, akad tágasabb hátsó traktusú autó bőven a 9³-asnál, de a korlátozott kalimpálásért a szép környezet, a hátravezetett szellőzés, a könyöklő és az ülőlap alól kiugrasztható pohártartó elegendő kárpótlást nyújt.
A kocsi nagy tempónál is csendes, a hifi szépen szól (bár valami csúnyán rezgett a jobb első ajtóban - bizonyára egyedi hiba). A faltól falig két és felet forduló kormány rásegítésének mértéke jól eltalált, a fékek nem túl hirtelenül, de határozottan fognak, a váltó pontos, a rettenetesen hosszú fokozatok jól harmonizálnak az agilis motorral - tiszta kánaán.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
