Adatlap Ford Mondeo Trend - 2000
Adatlap Renault Mégane Grandtour Privilege - 2004
Adatlap Volkswagen Golf 1.9 Tdi Variant - 2004
A 6-7 literes fogyasztás vonzó, pláne, ha családi kombit akar venni az ember. A 2,5-3 milliós ársávban szédítő a választék, ebből szondáztunk.
Tulajdonképpen nem könnyű kombit venni a családnak, ha az ember 2,5-3 milliónál többet semmiképp sem szán rá. Miért pont ennyit? Ennyiért újonnan legfeljebb kisautót kapunk, igaz, lényegesen kedvezőbb hitellel. Azzal viszont nem megy messzire az ember, főleg ha poronty és csomag is szerepel a szállítandók között.
A probléma inkább az, hogy túl nagy a kínálat. Ráadásul a piacot elárasztják a levetett dízel cégautók, ezek árban simán versenyezhetnek a kisebb, de korábban magánautóként szolgált járgányokkal. Szóval alaposan bele lehet nyúlni; egy peches választás a modern dízeltechnika alkatrészárai mellett pénzügyi katasztrófába sodorhat egy családot.
Eleinte zavarban voltunk az Autocity csepeli telepén, mert csak három autót akartunk előráncigálni. Jó, még így is sokkal könnyebb volt a helyzetünk, mint az átlagvásárlónak, aki ugye egyetlen autó mellett dönthet.
Hogy mi itt a baj? Az, hogy gyakorlatilag választhatunk Focust és Mondeót, Lagunát és Mégane-t, Golfot és Passatot. Csupán az a kérdés, hogy melyikben bízhatunk. A nagyban, amely elvileg jobban bírja a gyűrődést, de gyűrik is, vagy a kisebbikben, amelynél nagyobb az esély a kímélőbb használatra? Ezek csak elvek, de megnéztük a gyakorlatot is.
Szándékosan került be mindkét méret a csokorba: a Mondeo az úri középkategóriát képviselte 2004-ből, tízezer forint híján 2,5 millióba került; a Mégane egy számmal kisebb, egy évvel fiatalabban 60 ezerrel volt olcsóbb a Fordnál; a Volkswagen Golf IV. kombija volt a legdrágább a trióból, 2,85 millióért, szintén 2004-ből. Hiába, a presztízs…
És ők mind dízelek, papíron is százezer kilométer fölött, így a kisebb, de megkímélt autóról szóló tézisünk eleve megdőlt mind a Renault, mind a VW esetében. A Fordtól meg nem is vártunk mást. Közhely, de érdemes elgondolkodni az állandó költségeken is, hogy mást ne mondjak, a Renault 1,5 liter alatti dízelmotorja vonzó lehet a kisebb kötelező biztosítási díja mellett, viszont felveti a gyanút, hogy erősebben igénybe veszi őt a nagy kombi vonszolása, mint mondjuk a Golf 1.9 TDI-jét.
Csapjunk bele a lecsóba! Szedjük ízekre először a Golfot. Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.