Fiat Brava (1998)

Fiat Brava (1998) törésteszt

2001.08.06. 14:56

A Brava csak két csillagot érdemelt ütközési tulajdonságaira, de a tesztelők szerint kevés módosítással hármat is elérhetett volna.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 8(44%) Összesítés 16(47%)

 
   
   

Mindenesetre oldalsó ütközési tulajdonságai alkalmassá teszik a tavaly októberben életbe lépett követelmények teljesítésére.
Az utastér instabillá vált a frontális ütközést követően. Az ajtó nyitása nehézkes volt az A-oszlop és az ajtó találkozási pontjának sérülésétől. A légzsák jól működött, és a kormány elmozdulása sem volt túl nagy, így a sofőr feje biztonságban van. A lábait a kormányoszlopot borító energiaelnyelő burkolat védi a súlyosabb sérülésektől, de a lábtér méretének csökkenése még így is aggasztó. Az oldalsó ütközésben a sofőr bordái az ajtónak és a B-oszlopnak ütődtek, de a terhelés mértéke a határértéken belül maradt. A has és a medence tájának védelme megfelelőnek bizonyult.
A hátsó ülésre szerelhető, menetiránnyal megegyező állású ülések jól teljesítették feladatukat, mindkét esetben megvédték a benne elhelyezett bábut. Gázolás esetén a Brava által nyújtott védelem közepes, a motorháztetőn több barátságos pontot találunk, mint a lökhárítón. Az autó széria biztonsági felszerelései a vezetőoldali légzsák, biztonsági öv előfeszítők és szervokormányzás, legalábbis az EU tagországokban.