Chevrolet Captiva (2007)
Chevrolet Captiva (2007) törésteszt
A Captiva töréstesztje nem rengeti meg a világot. Négy csillag a felnőtt utasok védelmére, három a gyerekekére, kettő a gyalogosokéra: jó közepes eredmény a SUV-ok mezőnyében.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 31
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 36 (73%)
Gyalogosbiztonság: 17 (47%)
Az EuroNCAP feldobott egy érmét, és az eredmény alapján a Captivát a kis terepjárók közés sorolta, a Hyundai Tucson és a Toyota RAV-4 mellé. Hát, ők tudják, bár az autó mérete, teljesítménye alapján elfért volna a nagy off-roaderek között, ha már hasonló méretű honfitársa, a Hyundai Santa Fe is oda került. Akár így, akár úgy, a terepjárók között nem kell szégyellni a négycsillagos eredményt, pár európai presztízs-SUV-on kívül ( X5, Touareg, XC90) senkinek nem lett még meg az öt csillag.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A minősítő intézet balkormányos Captivákat rombolt le, az autók egyenként 1905 kilogrammot nyomtak. Vezető- és utasoldali frontlégzsák, fejvédő függönylégzsákok, öv-előfeszítők és -erőhatárolók védték az elöl ülőket. A gyerekek a hátsó külső üléseken, felső rögzítőpontokkal is ellátott ISOFIX dokkolórendszerben vannak a legnagyobb biztonságban. A Captiva csak az elöl ülők öveinek bekötésére figyelmeztet. Menetstabilizáló nem, csak ABS volt az autókban - de most nem is volt szükség egyikre sem. A teszteredmények a KL1CD26FJ7B001647 alvázszám után gyártott autókra érvényesek.
A félátfedéses frontális ütközést követően a Captiva elég siralmas látványt nyújtott, még a karambol felöli hátsó ajtólemez is meghajlott. Ezzel együtt az A-oszlop csupán 37 millimétert hajlott hátra, az utascella egyben maradt. A sofőrdummy feje nem érintkezett a 2,9 centit fel-, hat millimétert balra elhajló kormánykerékkel.
A pedáltérben a fék viselkedett a legrakoncátlanabbul, csaknem tíz centit (97 mm-t) mozdult hátra. A kuplung sem maradt nyugton, 3,4 centit hajlott el felfelé. A pedálokkal egyetértésben a kormány magasságállító karja és a kormányzár szerkezete is tépte a sofőr alsó végtagjait, ahol csak érte. Hogy ne csak a vezető érezze magát kényelmetlenül a Captivák első sorában, az NCAP arról is beszámolt, hogy a kesztyűtartó, a középkonzol, a műszerfal tartókonzolai az utas térdét-lábszárát is jól elgyepálták.
Az oldalütközési próbákon a Captiva még a felsőtestek védelmére szolgáló oldallégzsákok nélkül (opciós tétel, az alapkivitelű tesztautókon nem volt) is derekasan megvédte a becsapódásoldali babát, száz százalékos teljesítményt nyújtott. Az NCAP mégis levont egy pontot az autótól, mivel a póznateszten, amikor is az autót 29 km/h-val nekilökik egy oszlopnak, a függönylégzsák nem nyílt ki előírásszerűen, nem fúvódott fel teljesen.
A másfél, illetve hároméves gyerekek méreteinek megfelelő plasztikbabákat Britax-Römer gyerekülésekbe szíjazták, majd becsattintották őket az ISOFIX-dokkolókba; a kicsit a menetiránynak háttal, a nagyot arccal előre. A dummy-fiókák egész jól viselték az ütközést, de az NCAP szőrszálhasogató revizorai ezúttal is pontokat vontak le a nem elég egyértelműen jelzett ISOFIX miatt. Még ennél is dühösebbek lettek, amikor észrevettek egy másik bakit. A kikapcsolhatatlan jobb első légzsák miatt a jobb egybe szigorúan tilos menetiránynak háttal fordítandó gyerekülést kötni. A Captiván ezt a tilalmat szöveges címke jelzi, de sajnos a Chevrolet marketingesei elmulasztották a tilalmat akár csak egy európai nyelvre is lefordítani.

Nincs is boldogabb elütött láb, mint amit egy Captiva lágy, finom, Coccolino-puhaságú lökhárítója kap telibe. Legalábbis az NCAP munkatársai így ítélték, ezért ez a zóna maximális pontszámot kapott. Annál agresszívebb viszont a motorháztető elülső éle, csak úgy ropognak rajta a combok, csípők. Hogy mi lesz felsőtestünkkel, amikor a motorháztetőbe csapódik, no ez már igazi lutri. A tiritarka illusztráció jól mutatja, mennyire tudatosan tervezték meg a Chevrolet mérnökei a gázolási energiát elnyelő zónákat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
