Honda Civic (2006)

Honda Civic (2006) törésteszt

2006.11.06. 13:37
Népítélet rovatunk legutóbbi statisztikai elemzése megmutatta, hogy az új Civic Önök szerint korántsem olyan megbízható, mint a régiek. Ezen meglepődtünk. Az NCAP töréstesztje viszont azt mutatta meg, hogy az új Civic nem olyan biztonságos, mint a Golf-kategória európai gyártóinak termékei. Ezen nem lepődtünk meg.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 30
Frontális: 11 (69%) Oldalsó: 16 (89%) Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 38 (78%)
Gyalogosbiztonság: 24 (67%)

Az új Honda Civic töréstesztje tovább erősítette az érdekes természeti törvényt: a keleti alsó-középkategóriás autók nem olyan biztonságosak, mint a nyugatiak. Számos ötcsillagos kocsit számlál már az NCAP által csak "kis családi autók" (small family cars) kategóriájának nevezett sírkertje. A viszonylag friss modellek közül ebben a parcellában nyugszik az 1-es BMW, a C4-es Citroen, az aktuális Focus, Astra, Mégane és Golf, meg a valamiért idesorolt Mercedes A-Klasse. Ez az összes ötcsillagos, és nahát, mind európai! És a ma futó japán kompaktok? Corolla, Mazda 3, Almera: mind négy-négy csillagot kaptak. És a Civic sem lett különb.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az EuroNCAP jobbkormányos Civiceket pusztított el, 1,8 literes, benzinmotoros, SE felszereltségű ötajtós autókat, egy ilyen Civic 1251 kilogrammot nyom. Kár ezekért a szép űrhajókért, de enyhítse fájdalmunkat, hogy küldetésükkel végülis az emberiséget szolgálták. Az elöl ülő bátor asztronautákat egy fázisban felfúvódó frontlégzsákok, oldal- és fejlégzsákok védték, öveik mindenkor megfelelő feszességéről előfeszítő és erőhatároló gondoskodott. A külső hátsó üléseken felső rögzítőponttal ellátott ISOFIX-dokkoló várta a kis androidokat. A Központi Agy valamennyi öv bekötésére figyelmeztet. Az NCAP tájékoztatása szerint a vizsgálati eredmények az SHSRD87906U426817 alvászszámú Civic után gyártott példányokra igazak.

A félátfedéses frontális ütközésben az A-oszlop 28 millimétert hajlott hátra, az utascella integritása nem sérült. A Civic maximális pontszámot kapott az övek bekapcsolását kikényzerítő idegesítő ricsajra, a légzsákok is szépen nyíltak, az illusztrációkon az elöl ülők fejét, mellkasát nem kellett túl riasztó színűre festeni. A lábtérben viszont annál nagyobb volt a galiba.

A gázpedál 10,4 centimétert mozdult hátra, a kuplung pedig ötöt felfelé. Ez a mocorgás már jelentős kaszálást vihet végbe az ütközésben amúgy is előrepaszírozódó végtagokban; a helyzetet pedig tovább rontotta a gonoszul kidudorodó gyújtáskapcsoló tömb és kormánymagasság-állító kar. Így aztán nem jött össze több 69%-nál. Az oldalütközési próba és a póznateszt jobban sikerült, de a Civicnek a sok oldalsó légzsák dacára sem sikerült begyűjtenie a manapság már nem is olyan rendkívüli 100 százalékot, így az összesítés csak négy csillagra volt elég.

A Civic kisdedóvási kvalitásait vizsgálandó a hátsó ülésekre parancsolták a sokat látott másfél és hároméves műbabát. A kisebb a menetiránynak háttal, a nagyobbik arccal a menetirány felé utazott a az ISOFIX-rendszerrel bekattintott Britax-Römer gyermekülésekben. Az autó a piciket összességében 78 százalékban védte meg a rájuk leselkedő alattomos erőhatásoktól, ami négy csillaghoz volt elég az ötből - többet eddig autó nem is kapott ebben a versenyszámban. Az NCAP méltatta az ötnyelvű, eltávolíthatatlan, piktogrammokkal illusztrált figyelmeztetést az utasoldali napellenző hátoldalán, mely az aktív légzsák és az utasülésbe menetiránynak háttal bekötött gyerekszék inkompatibilitásáról regélt. (A légzsákot csak márkaszervizben kapcsoltathatja ki a a vezető, ha elöl szeretné autóztatni porontyát.) Nem tetszett az ellenőröknek, hogy az ISOFIX jelenlétére nem hívja fel elég markánsan a figyelmet az autó.

 

A Honda láthatóan sok energiát fordított a gyalogosgázolások következményeinek enyhítésére - legalábbis ami az elütöttek sérüléseit illeti. A lökhárító és a motorháztető elülső éle oly puha, hogy az NCAP maximális pontszámmal díjazta emberbarátságukat; szinte alig várom, hogy elgázoljon egy Civic, olyan lehet, mint amikor este beugrom az ágyba. Némi fejcsóválás azért járt az illusztráción itt-ott pirosra festett foltokért, sőt; a sárga csíkért is. A minősítő intézet álláspontja szerint ez a veszélyes zóna pont az elütött gyermekek fejének becsapódási helye. A végeredmény így is kiváló: három csillag, így ötödmagával a Civic érte el az eddigi legjobb eredmény a mezőnyben.